Monday, July 12, 2021

Warung Mengopi, Putrajaya

ada satu ketika tu Kakwi ajak aku lunch berdua...sebab dah lama tak lunch sama katanya...ye la sejak memasing dah pindah keluar cawangan kan, mana makan sama sangat...so curik masa nak lunch...so pikir punya pikir, aku ajak Kakwi cuba makan di Warung Mengopi Putrajaya di Presint 8...lama dah usha kedai ni tapi kali ni baru nak sampai...
masa kami sampai leh tahan penuh gak...nasib baik dapat tempat duduk terakhir yang ada masa tu...so duduk je terus la usha menu dia...haaa menu dia macam menarik gak especially bila lepak minum petang sebab banyak kuih muih...ada gak menu berat dan paling best pilihan kopi dia weh...ada kopi 434, Antong, Tenom dan Trung Nguyen weh...memang kopi kopi tradisional yang famous la kan...
so kami order Puteri Ayu (RM3.50) yang biasa je la pada aku...aku amik set nasi Kambinb Bakar (RM14.90) yang pedas gila tapi kambing dia liat sikit....huhu pasrah....dan Kakwi layan Mee Bandung Muar (RM13.90) yang Kakwi cakap biasa je laaa...so makanan dia yang kami cuba semua biasa je laaa...tapiiii aku nak cakap, kopi diaaaa daebak!sedap gilaaaaa....aku rasa aku amik kopi ais 434 kot, Kakwi ambil kopi o Antong rasanya...both sedap, pekat likat, tertawan wehhhh!serious aku dah lama cari kopi ais gini...ala ala macam kat Luckin Kopi tu...walaupun kopi susu tapi tak cerah...so yummeh! Yang ni memang menang besar la kedai ni...hahaha so konpem akan datang lagi untuk ngopi...hehehe!
sambil makan sambil sembang...banyak isu gak la dari kerja sampai personal...Kakwi ni dah macam akak aku dah...dia punya caring, tak lupa kita kalo pape tu...Allahu...moga Allah pelihara persahabatan ini walaupun lepas aku tinggal pejabat untuk sambung belajar nanti...huhu tak lama dah ni...sedih, nervous semua ada weh...dah la macam tak kerja kat pejabat sangat je tahun ni...silap-silap September nanti pun still PKP...sobsss....sedih!

2 comments:

  1. Wahhh tahniah sambung belajar. Over the sea ke? Blog jgn lupa update tau DJ ;)

    ReplyDelete