Friday, July 30, 2021

Ruma Puteh, Kuala Lumpur

awal April lepas aku ambil cuti Khamis dan Jumaat sebab aku tahu result PhD aku keluar Jumaat tu...so aku saje ambil cuti...hari Khamis aku duk melayan anak-anak buah aku duk kat rumah mak aku...Jumaat plak lepas aku setel ngan budak-budak tu aku gerak ke rumah Liana untuk jumpa Dini kat sana...aku nak ajak Dini berjimba, tapi Liana kerja plak tak leh join kami siang tu...so Dini dari pejabat dan bersiap kat rumah Liana, kacau Liana kerja jap...siap la mengorek apa makanan ada kat rumah dia sebab dah lapar...masa dah lepas Zohor, so tunggu Dini siap mandi dan solat...memang lapar la aku kan...
pastu aku dan Dini pun bergerak menuju ke KL...hahaha takde hala tuju pun sebenarnya...yang pasti kami berdua dah gatal kaki...so naik KL pun onzzz...so destinasi pertama kami adalah Ruma Puteh yang terletak di Taman Tasik Titiwangsa...dah lama aim nakpi sini sebab cantikkkk dan viral kan...sampai pun dah dekat jam 3 petang so takde la ramai sangat orang...masuk je aku dan Dini dah excited!lama weh takpi lepak kafe cantik cantik ni kan...nak makan sedap dan bergambar!hahaha Dini lagi laa lama tak asah bakat katanya....
kami request nak duk belah dalam tapi adik tu tak bagi...katanya situ ada orang teserve dah...tapi kami kan degil...lagi plak nampak dalam macam lagi lawa dari luar...hahahaha hey kau tau tak dik berapa lama akak berdua tak bergambar lawa-lawa sambil makan cantik cantik ni...lagi kau nak halangkan akak makan tempat akak pilih!hahaha entah apa jampi dan rayuan yang kami guna masa ni, akhirnya adik ni mengalah!hahahaha so duduk je dah excited dah, tengok menu dan cepat-cepat buat order...hahaha...tak sabar nak bergambar!
lepas dah order kami tinggalkan je meja kami pastu sakan ke belakang, ke tepi ke depan kafe tu nak ambil gambar...hahahaha memasing gian weh!pastu seronok sebab gambar cantik-cantik sampai tak tau mana satu nak pilih!hahahahaha...tapi aku malas la nak share banyak dalam ni, kang muntah plak korang tengok!hahahahahaa...dah kena tukar tajuk plak kang...hahaha...tapi best la pi masa ni tak ramai orang sangat....
dan balik ke meja, sejuk dah makanana....hahahaha aku dan Dini order Nasi Kerabu (RM28.90), Lontong Darat (RM25.90) dan Kacang Phool (RM20.90)...haaa harga makanan dia memang pricey laaa kan tapi biasa la hispter cafe macam ni kan...hahaha dan makanan dia okay laaa, takde la sedap gilaaa...mayb faktor dah sejuk pun main peranan gak...hahaha tapi sebab dah lapar kan, habis gak laaa makannya!hahahah tapi kacang phool tu sedap!hehehehehe...sambil makan sambil sembang happy memasing sebab dapat melepak dan bergambar...dah memang itu kegemaran kami kan, tapi terhalang dek pandemik...ni pun sekarang Dini dah stress dah pasal nonstop cases kan kat Sepang...huhuhu sian dia....
dan masa tengah makan ni la sekali tengok Whatsapp berpuluh message masuk...rupanya big boss dah announce dalam group pejabat sapa yang dapat sambung belajar...Alhamdulillah setelah 4 kali aku interview, kali keempat ni baru sampai rezeki aku untuk dapat biasiswa sambung belajar...dapat dalam negara je, memang tak de peruntukkan keluar pun...tapi tetap syukur Alhamdulillah...busy tau mana nak berjimba, mana nak layan message bertalu talu masuk duk wish tahniah...hahaha sekali kita upload gambar berjimba, semua dok komen, amboi celebrate dah ke..hahahaha yang sebenornya memang berjimba dari tengahari daaa...hahaha syukur Alhamdulillah....aku nak mintak korang doakan aku tau...moga mudah urusan aku sambung belajar ni walaupun sebenarnya aku pun tak clear sangat lagi apa nak buat...hahaha doakan tau...aku nervous gak...hahaha tapi moga Allah mudahkan urusan aku, temukan dengan orang yang mudahkan urusan aku nanti...beri aku kelapangan dada nak belajar, kebijaksaan dalam merangka plan sambung belajar aku, dipermudahkan lah nak berurusan dengan semua pihak masa belajar nanti...InsyaAllah...okay korang amin kan tau!muahciked!dannnn sesi berjimba tidak hanya habis di sini...next kita sambung ke mana....tungguuu.....

12 comments:

  1. Alhamdulillah, tahniah DJ..semoga dipermudahkan urusan belajar, sehingga tamat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin Amin Amin!thanks! terus support dan doakan ya...nervous ya amat!hahahaha...

      Delete
  2. tAHNIAH dj...dr dYAH coming soon Insya allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. allahuakbar kak. doakan tau...kita nervisu gila sebenarnya macam tak tau nak start dr mana...lama sgt tinggal belajar ni huhuhu

      Delete
  3. Replies
    1. haa betul cantik...seronok betul masa ni sebab memasing dah lama tak berjimba kan....hehehe!

      Delete
  4. Tahniah Dayah..selamat jadi student kembali..semoga dimudahkan urusan..Amiin

    ReplyDelete
  5. memang best la tempat ruma puteh ni.. itu pun saya dapat tahu dari review ruma puteh blogger ... banyak tempat boleh ambil gambar tapi pasal makanan tu saja tak puas ... kurang rasa sikit .. kalau boleh improve, terbaikla ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya tmpt cntikk..food punya presentation pun onzz tp taste biashe jeee

      Delete
  6. Cantik dan mahal..pernah masuk 1x..ingatkan tempat bergambar rupanya kafe..dj..nak minta izin copy beberapa gambar kafe ni boleh tak? :)

    ReplyDelete