Wednesday, July 29, 2020

Diva takes Maldives Day 3.1

Sambungan dari: Diva takes Maldives Day 2.3

hari ketiga di Maldives...hari ni kita nakpi snorkeling!yeay...so seawal 7.30 pagi kami dah bersiap dan pergi breakfast...hari ni tengok menu breakfast sama daa...walaupun suka je ada sosej, tapi bosan gak kan....huhuhu so cakap kat adik tu, takde menu lain keee...hahaha...dia cakap esok menu local...okayyy...haa sambil tengah makan tu, aku sempat la bayar USD100 untuk 2 orang punya snorkeling...then masa dah nak gerak tu, dia beri kami fin, towel dan life jacket...
then dalam jam 8 pagi, staff Narnia bawa kami ke tempat naik bot...basically tempat sama je laaa dengan semalam...ramai mat salleh dalam bot kali ni, nervous juga la aku takut ada orang Itali kan...huhuhu tapi pakcik guide tu ramah la, siap bagi jalan keropok bagai kat semua orang...tapi aku membayangkan semua tangan masuk dalam plastik keropok tu, aku jadi tak yakin...hahaha Sue nak ambil aku tepis...hahaha!tapi lepas tu dia nak amik gak aku suh pakai hand sanitiser dulu...gitu kan aku...hahaha masa first naik ni takde sape pun duk depan kami, so selesa gak laa...
then tak lama tu sampai la kami di snorkeling point yang pertama...snorkeling with dolphins uols!haaa selama ni tengok dolphins kat waterpark je...hahahaha!dari atas bot memang nampak laa banyak gila dolphins berenang riang...laju bai!hahaha memang tak terkejar laaa...lepas dah ambil gambar yang tak berapa nampak dari atas bot, kami pun nak turun...barang diingat kami di Lautan Hindi ya, lautan terbesar duniaaa...geloraaa beb! makanya, aku turun je, aku tak mampu nak lepas kan tangan dari pegang tangga bot, tunggang langgang aku masa ni sebab arus diaaa deras gilaaa...huhuhu!makanya tak sampai 5 minit dalam air, aku naik bot balik! hahaha...layan video dari cameraman je laa...
lepas dah berlelahan dengan dolphins, semua pun naik dan berpesta plak dahh dalam bot tu...kemain kuat pakcik pasang lagi, mat salleh berjoget joget...aku pun gelak gelak, ada mamat duk depan kami sembang...dah syok sembang, dia cakap dia dari Itali, terus aku pandang luar tak layan...hahaa emosi tau...then next snorkeling point adalah dengan nurse shark!masa ni aku emosi tak habis lagi...so biar semua mat salleh turun dulu...then ada staff pakcik tu lempar daging ikan kat belakang bot, tak lama tu banyak gilaaaaaa nurse shark datang!perghhh menyeramkan!hahaha korang tengok la sendiri gambar dari atas ni...pakcik sempat pesan kat semua, jangan pegang nurse shark tuuu!
lepas dah sakan ambil gambar dan cuak cuak kat atas tu, kami pun turun laaa...kat sini ok sikit arus diaaa...tapi tetap struggle la juga untuk yang tak pandai berenang macam aku ni...hahahaha...so slow slow aku gerak ke belakang bot...sekali pakcik tarik tangan akuuuu nak ambil gambar aku dengan nurse shark...sekali masa aku duk berenang tu, aku nampak nurse shark kat depan aku menuju ke arah aku!aku cuak weh...hahaha tapi dia tak kacau kita pun kalo terlanggar tuuu...selamba je, jangan cuak!hahaha wahh dapat gak aku bergambar berenang dengan nurse shark kauuu...hahaha kau hado?hahaha...best gila aku rasa...selama ni snorkeling ikan cinonet je, kat sini bapak ikan sampai haa...hahaha...best!
lama gak kat shark point tu, best gilaa...naik je bot, penat lelah weh!hahah ye laa layan arus laut masa tu memang serious penat gilaa....naik atas terus buka biskut, siap pakai hand sanitiser dulu tau sebelum makan...hahaha gitu kan cuak pasal Covid19 punya pasal...hehehe masa ni rasa best gilaaa snorkeling...lain dari yang biasa pergi tuuu...tak sabar nak ke point seterusnya!
destinasi seterusnya adalah ke shipwreck...haa kapal karam nama bahasa melayunya...hehehe...tetiba ada muncung kapal karam kat tengah Lautan Hindi ni kan...tapi dia macam dekat gak ngan pulau, lawa gila warna air masa ni weh!terpesonaa...bot parking ngam ngam kat kapal karam tu, tak jauh dari pulau...so sebelum semua turun, pakcik ambil gambar kami di atas kapal karam dulu...aku bagi setel semua orang la, last sekali baru kami...feeling la sikit bergambar kan atas kapal karam...panas weh masa ni!hahaha...
lepas atas kapal karam kami sambung posing atas bot...hahaha tayang laa sikit ootd kita hari ni kannn...hahaha aku snorkeling pakai je tshirt dan thight biasa cumanya aku sarung wrap maxi dress ni kat luar...hahaha over kan...fefeeling sangat!dress adalah dari Curvafabulous uols!hehehe...suka sangat kannn over camni...bertabah je laa Sue layan aku yang over ni...hahaha aku rasa sekarang ni macam satu kepuasan plak ootd gedik gedik gini!hahaha!

ok dah sakan posing baru laaa kita terjun masuk laut!ya ampun lawa ya amat!haa nampak tak air biru jernih tu?haa situ dah pasir pulau dahhh....hehehe lepas suruh Sue ambil gambar aku kat tepi kapal tu, kitorang pun terus berenang menuju ke pulau tu plak...tapi sampai tu baru perasan banyak batu karang plak!terus aku cuak kalo kena kaki weh...sebabnya tak pakai fin masa ni...
then aku nampak pakcik panggil akuuu...dia nak suh ambil gambar dengan kapal karam dari bawah air!haaa gigih tauu aku berenang balik ke kapal karam...masa ni arus kuat gak, rasa tak gerak gerak aku...hahaha!tapi nak bergambar punya pasal, gigih aku berenang...dapat plak shot bawah ni, lawa gilaaaaa, nampak kosong je laut dan aku sorang sorang kat tengah gambar tu sedang berenang ke arah pakcik dan kapal karam!hahaha terbaiklah!sampai je kat kapal karam, aku terkial kial tu, tak sempat ambil gambar, tengah ambil video, tetttt bateri gopro pakcik abes!heyy pakcik, kecewa iols tauuu!hahahaha tapi takpela, gambar kat bawah ni aku share je la gambar orang lain untuk korang tengok...cantikkk!
puas hati gila aku snorkeling kali ni..dah la lawa, lain dari sebelum sebelum ni view snorkeling dia weh...dan paling best sebab aku snorkeling guna contact lenses!so memang terang laa nampak semua kan...hahaha sebelum ni kabur je pandangan masa snorkeling...haa kemana lagi kita lepas ni?tunggu tau!ada lagi view cantik cantik aku nak share dengan korang dalam next post!tungguuuu!

2 comments:

  1. Bestnya DJjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!! Haha. Nampak tak geram sangat bestnya tu!

    ReplyDelete