Friday, December 13, 2019

Nasi Kukus Sotong Besar, Klang

ada satu hari tu, di penghujung bulan September, aku kena pi audit di Port Klang...sebab kan ini pertama kali aku jadi lead auditor dan aku malas nak ulang alik rumah sebab audit dua hari, makanya aku decided nak stay hotel je...aku duk hotel Crystal Crown kat Port Klang tu, tak jauh dari kilang aku nakpi audit nanti...walaupun hotel biasa, tapi best weh...katil dia best gilaaa...hahaha aku dari nak study dokumen, jadi asyik tido jer...hahaha...
malam pertama aku stay di sana, aku roger Kak Jem ajak makan...hehehe so dia dengan baik hatinya datang jemput aku di hotel...pastu aku ni kalutkan, dengan duit tak cucuk lagi, charger hp tertinggal...so sebelum pi makan berpusing gak Kak Jem cari tempat cucuk duit dan nak beli charger...hehehe...macihhh Kak Jem...pastu dia bawa aku makan di Nasi Kukus Sotong Besar...dia cakap sini tempat famous dan wajib terjah kalo ke Klang...hehehe...so ayuh la kita...
masa kami sampai dalam jam 8 malam kosong je lagi kedai ni...so kami terus ke kaunter, usha menu dan order...so masa tengah tunggu makanan sampai tu, sekali panjang gilaaaaa orang dah mula beratur kat kaunter nak order wehh...rezeki kami sampai awal sikit je...hehehe...so banyak gila laa menu kat sini, paling famous sotong goreng tepung dia la...pastu ada nasi kukus, nasi kerabu, mi celup, nasi air dan macam macam lagi...
so aku order Nasi Kerabu Kambing Bakar (RM16), Kak Jem amik Nasi Kukus Bawal Gesek (RM12) dan kami tambah order Sotong Besar (RM13)...sedappp!semua pun sedap!kambing bakar tu marvelous hingga menjilat jari...makan plak dengan nasi kerabu yang sedappp...dannnn sotong goreng tepung yang sedap gakkk...aku sempat rasa ikan bawal pun sedap!soo sedap la semua yang kami makan tu...patut la famous!hehehe...
thanksss Kak Jem sudi layan aku...kalo tak aku memang Grab Food je makanan makan dalam bilik hotel...sebab aku tak familiar sangat area Port Klang ni...hahahah lepas makan, sembang sakan, dia hantar aku balik...takleh lama sangat keluar, sebabnya aku tak study dokumen lagi...hehuuu...dan malam tu, aku terlepas sebab kekenyangan...hahaha demmm...

6 comments:

  1. Ya allah nampak sedap betul sotong dan semua makanan tu...geram plak tgoknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg sedap. Leh la cuba nanti klo ke klang hehe

      Delete
  2. Hari tu ada geng ofis rekomen. Tapi tak sempat nak pergi lagi. Nasi kerabu kambing bakar tu nampak tempting sangat.

    ReplyDelete