Wednesday, August 7, 2019

JJCM di Bangkok, Thailand : Part 2


hari kedua berworkshop di Bangkok, aku pi layan lagi segala macam benda manis masa breakfast kat hotel...sekali rasa nak muntah sebab semua manis...hasilnya lepas tu aku ajak Nuurul pi 7 Eleven cari benda pedas, buat bekal untuk minum pagi kat workshop nanti...hahaha alasan sangat kan...
then lepas tu naik ke bilik workshop, sekali Jarunee bagi kuih untuk kami...dia belikan masa on the way datang pejabat sebab semalam masa dinner ada cerita pasal kuih ni...kuih pulut dengan pelbagai inti, tapi bukan meat based la...aku pun dah lupa apa, macam ada tu santan, ada tu ikan dan gula...tapi dua yang atas ni sedap la, yang last tu aku rasa tak sedap sebab macam wangi sikit..yang kedua tu ikan dan gula paling sedap aku rasa...hehehe thank you Jarunee...memang nonstop diorang ni belikan dan bawakan makanan untuk aku...nanti aku cerita lagi...
then sambung kelas, dan masa lunch menu aku sama la lagi...dengan smoked salmon dan kupang tu...hahaha tapi hari ni ada nasi putih!pergh puas hati aku makan sebab dah 2 hari tak dapat nasi...hehehe...sedapnya nasi putih hangat dengan salad sotong yang pedas tu sekali salmon dan kupang...terbaik!bertambah aku makan...hahaha...
dan petang tu dah mula group work...aku duk sama group dengan Virachnee, so sempat la bergambar bagai semua sebelum habes petang tu dia duk bagi aku snack dari Korea...dia gila Korea dan baru balik dari Korea sibuk la sembang dengan aku pasal kpop, aku bukan kenal pun...hahaha...
then abes kelas, naik bilik tukar seluar jap...tunggu Jarunee dan Panpilad abes discussion dengan organiser then kami berempat pun jalan kaki ke train station berhampiran hotel kami dan menaiki train menuju ke Siam Station...sambil jalan sambil kami bergossip pasal perjalanan workshop hari ni...hahahaha sakannn...dari Siam Station ni kami berjalan ke MBK lalui beberapa mall yang saling bersambung...kalo suruh aku jalan sendiri ni boleh sesat weh banyak nau mall dia...
dan kami dinner di Yana Restaurant lagi...hahaha Jarunee dan Panpilad sibuk nak bawa aku makan, tapi duk suruh aku pilih nak makan mana, aku pun tak tau dah mana tempat proper, diorang plak cakap nak beli barang area Siam Station tu, so aku suggest pi Yana je la...hahaha sakan gak order kali ni sebab diorang duk suggest itu ini...dan macam biasa kami makan dengan seleranya...dan rezeki aku, untuk dinner tu Panpilad belanjaa...hehehe Alhamdulillah...memang tak berusik sangat duit aku untuk trip kali ni...rezeki...
lepas abes dinner, diorang ajak layan dessert plak...Jarunee kata, Waliga yang tak dapat join kami pesan kat dia untuk bawa aku ke After You Dessert Cafe ni yang terletak dalam MBK gak...so aku layan kan aje laa...rupanya antara cafe tengah famous jual kakigori...hehehe...solayan je laa Jarunee plak sibuk nak belanja...
so kami share je la...ambil a few minuman...aku share dengan Nuurul bubble tea campur dengan macam jelly...sedap gak...pastu kami layan Shibuya Honey Toast with Dark Choc Icecream dannnn Mango Sticky Rice Kakigori...sakan diorang berdua melayan aku nak bergambar weh...kejap sorang, kejap dengan kakigori...hahaha gelak jer la keje kami malam tu bersembang sakan...macam macam topik keluar...
so ada yang tanya sedap ke...aku nak cakap sedapppp sangat!shibuya toast tu sedap weh, dengan dark choc icecream dia, wallaweiii...terbaik...tapi paling terbaik kakigori dia laa...ko nampak kan atas tu macam krim putih tu kan, tu rasa santan weh...aku tak tau macam mana dia buat...tapi ko makan ais dengan krim tu, memang rasa macam makan pulut mangga!dan lebih surprising adalah lepas ko korek-korek dan makan ais dan krim tu, tetibaaaaa kat bawah dan dalam kakigori tu memang adapulut mangga yang betul-betul...hahahaha seriously terbaik!
dan lepas dah kenyang tu, kami pun berjalan lagi dari satu mall ke satu mall memasing sibuk nak membeli barang...aku pun tak ingat dah mall mana kami berhenti beli barang...aku duk beli susu dalam tube tu, Nuurul duk beli kopi...diorang pun duk beli snacks nak bagi kat kawan-kawan Malaysia, nak kirim ke aku gak...aduhai baik sungguh diorang ni, hospitality memang terbaik!
kemudian dah lewat malam baru la kami balik semula ke hotel...aku pesan dengan Panpilad yang drive, hantar Jarunee terus balik rumah, jangan turunkan mana-mana train station sebab dah lewat sangat...hehuuu risau gak aku kan...kami sampai bilik pun hampir tengah malam masa ni...hehuuu dan malam tu, dah penat berjalan, panas gila Bangkok weh...bila bersesak naik train tu, memang sakit gak la kepala...hahaha Panpilad duk tanya aku ok ke tak...sebab kena banyak jalan, eh dia tak tau ke aku bekas fun run marathoner?kehkehkeh...

4 comments:

  1. menariknya desert dia..kt Bangkok, shopping mall tiga serangkat + MBK mmg best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg best, klo ke bkk sila la cuba mango sticky rice kakigori tu. Mmg lain dr yg lain.

      Delete
  2. Yana Restaurant tu mmg the best lah...tiap kali ge Bangkok...mmg makan kat situ..walau mahal sikit.

    ReplyDelete