Wednesday, August 21, 2019

Worktrip in Nha Trang, Vietnam: Part 2

Sambungan dari: Worktrip in Nha Trang, Vietnam: Part 1

dalam 4.30 pagi aku dah bangun study...aku memang kalo ada meeting ASEAN ni, nervous lain macam sikit...so gigih bangun pagi...hahaha...so aku sempat turun bawah breakfast tapi menu tak menggoda jiwa...lagi terbuka lagi cerita prep meeting semalam, aku a bit jiwa terganggu...hahaha...
dalam jam 8.45 pagi aku dah sampai bilik mesyuarat..sekali duk pass latest document kepada sekretariat, boleh plak laptop dia ada virus!gila lah abes semua dokumen aku...huhuhu dah lama aku tak kena virus ni, macam dah takde kat Malaysia dah...huhuhu...tapi sib baik kata-kata semangat Kak Ana mampu tenang kan aku...sampai turn aku present pun, boss duk puji bagus, very diplomatic gitu...hahaha lama-lama aku become comfortable, dannn meeting went well!Alhamdulillah...meeting 1 hari je yang aku attend, next meeting, Malaysia tak hadir pun sebab takde bajet...hahaha...
masa meeting berlangsung, kita makan hati je laaa tengok view depan hotel ni weh...lawa gilaaaa laut diaa...cumanya panas terik tu yang tak tahan tu...memang dapat bayang laaa berpeluh-peluh jalan waktu siang camni kat Nha Trang...hehuuu...tapi view memang superb!
habis mesyuarat petang tu, Big Boss ajak sambung shopping...hahaha...so dalam kul 6 petang aku dah turun bawah dah...dalam penat otak tu, layan jan aje laa...sempat jumpa Virachnee kat lobi...dia baru sampai, dia join next meeting...sempat la bergambar dengan kawan-kawan dari Thailand masa ni...diorang ni bagus, sayang nau kat aku...hahaha...
then lepas tu dari hotel kami berjalan ke night market...Jarunee dan Dr Chaniphun pun ikut kami...tapi kejap je diorang mampu bertahan ikut kami, lepas tu diorang gerak sendiri sebabnya big boss semua duk sakan shopping, semua kedai diorang singgah!hahahah sakan!aku pasrah je la menantinya...hahaha...kami duk sakan beli chasew nut weh, murah gilaa harga VND100,000 untuk setengah kilo...ok la kan...cumanya kena hati-hati, bos aku duk survey dapat lagi murah tapi dia tipu timbang...huhuhu....sedap weh cashewnut dia, duk makan malam tu je leh abes separuh...hahaha...
then masa jalan-jalan dari night market ke arah kedai makan untuk dinner, sempat la lalu beberapa kedai halal lain seperti Ali Baba dan Ganesh ni...tapi sebab semalam dah makan indian food, arini taknak dah laaa makan kan...pastu banyak gak nampak orang jual seafood tepi jalan weh, tapi macam tak berapa yakin nak makan...aku sempat tanya gak harga lobster tu, aku tak ingat berapa, tapi ok gak la harga dia pada aku masa tu...fuhhh terliur weh...kalo hotel ada dapur, memang aku beli bawa balik, masak dalam megi!hahaha...
plan asal nak ke kedai ASEAN Fusion Halal Restaurant yang tutup semalam, sekali tengok hari ni pun tutup lagi...adoi mengecewakan..so aku tak tau la kedai ni beroperasi ke tak sebenarnya..huhuhu so kami ke A&M Cafe & Fast Food yang tak jauh dari situ...fast food halal weh di Nha Trang ni...layan je la, aku tamak ambil set burger dan chicken wing harga VND200,000...tempat makan kecik je weh, sib baik ada wifi, sejuk sikit hati...tapi surprisingly makanan dia sedap!semua pun sedap...puas hati la makan tu...
selesai makan, kami pun berjalan balik ke hotel...memula aku rajin gak tunggu diorang, tapi panas gila weh..aku dah berpeluh-peluh dah...Nha Trang masa ni memang panas gilaaa...so last sekali aku blah je balik sendiri...then lepak kat lobi sambil makan cashewnut...sampai dalam 9.30 malam kat lobi tu, sampai 10.30 malam gak baru la semua sampai...sakan nauuu shopping ye...heheh pastu kami sambung membawang hal opis sampai 12 malam!hahahaha then naik atas kemas beg weh...esok nak balik!

dan esoknya aku kesiangan!hahaha kul 6 pagi dah terang baru terjaga...so aku breakfast kat bilik je la, malas nak mandi awal dan breakfast di bawah...apa lagi layan megi dan kopi la di beranda hotel tu haaa...asyik weh...view cantik, angin menderu...hahaha...rindu plak suasana ni kan...selalu pi duk tepi pantai hotel mur murrr je...kehkehkeh...
dalam jam 8.30 pagi aku dah turun ke bawah bawa beg...sempat singgah meeting room jumpa kawan-kawan Thailand aku...say bye bye kat diorang, sempat bergambar seround sebelum aku gerak ke lobi...selesai urusan check out semua, kami ambil teksi ke airport dengan harga VND350,000...dan paling untung, bos-bos share bayar, so aku tak payah bayar...hahaha...
sampai kat airport, selesaikan urusan check in luggage semua pastu memasing lesap...bos-bos sambung shopping weh...kaya sangat diorang ni...hahaha aku cuci mata je laaa, lepas tu pantas aku turun ke boarding hall...takde apa nak beli pun, harga kopi semua kat sini berganda mahal weh....sedangkan duit aku banyak lagi masa ni...hahaha almaklum makan orang bayar, teksi orang bayar...hahaha...rezeki...
masa duk tunggu diorang kat boarding hall, jumpa balik dengan lelaki tua yang aku jumpa masa datang kelmarin...omg!hahahah dan-dan nak nervous kan...hahahah...dan flight kami meninggal kan Nha Trang jam 12 tengahari...yeay bye Nha Trang yang panas...pada aku boleh la korang nak datang Nha Trang ni tapi tak payah lama sangat...sebab macam takde apa sangat laaa...tapi laut dia seriously lawa gilaaa...biru lawa weh...
dah tengahari kan, memang lapar gilaa...sib baik memang order makanan dalam flight...memang layan la aku dengan kopi vietnam lagi...asyikkkk sangat...sambil layan perasaan...hahahaha....first time makan ayam dakganjeong ni, tak sedap...hahaha manis sangat...kenot go, tapi sebab lapar...telan je laaa...sobsss...
dan sampai je KLIA2, aku sempat tukar duit...haaa aku bawak duit pi sana dalam VND1.5 juta je dalam RM273...sekali aku bawa balik VND880,000 weh...tu tak masuk lagi EURO50 organiser bagi duit makan...hehehe...kayo balik aku...heheh then masa ambil beg aku nampak balik pakcik tua tu, sekali masa nak ke surau, dia baru keluar, aku pandang dia and dia pandang aku senyum...ehh terkesima aku...gaya dia macam kenal aku plak...but seriously aku ingat siapa...dan sampai skang aku nyesal tak tanya siapa dia, dia kenal aku ke?hahaha...adoi...dan lepas selesai semua, aku sempat teman diorang shopping biskut Ban Heang ni...aku suka biskut ni ada halal, dulu beli kat Penang, now dah ada outlet kat KLIA2...bagus biskut ni kalo nak buat souvenir untuk kawan luar negara yang jumpa masa meeting...
selesai teman mereka, kami pun berpisah...ada yang terus balik, ada gak yang sambung shopping...hahaha aku?aku pi layan 4Fingers seround dan lepas tu masa turun bawah, aku ternampak Xing Fu Tang baru buka dan tak ramai orang, laju la aku pi beli boba tea diorang...sedappp!hehehe then lepas tu aku pun naik Grab dan gerak balik ke rumah...yeay selesai dahhh worktrip aku untuk tahun ini...harap takde lagi tah tahun ni...hehuuuu...

8 comments:

  1. Seronok jalan dengan bos-bos ni sebab bila diorang bayarkan. Best! Jimat duit =p

    ReplyDelete
  2. misteri betul pakcik tu. Kak DJ tak ambik gambar ke.. kot2 kitaorg kenal, ye la kitaorg kan pembaca blog kot pernah akak upload sebelum ni ke? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak amik punn...hehe entahla mmg xdpt recall knal ke x knal ke. Kalo knal, knal kat mana...hahaha

      Delete
  3. Hurmmmm...Dejavu tu sis...siapakah uncle tu...ada umur 60 tahun tak...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la xtau sape. Dlm 50an. Boleh la nk ckp tua yg hensem dan smart n tu antara sbb mata ni duk melirik pd dia kot hahaha

      Delete
  4. Ntah2 Ahjussi tu baca blog ko kan. Jeng2 sangat. Aku pnyalah tunggu sampai habis entry ingatkan ada ko curi2 amik gambar dia. Nan hado! Sis kecewa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha seganla nak snap...cuma xleh blah last dia pndg n snyum mcm knal tu. Alahai nyesal x tegur masa tu hahaha

      Delete