Monday, September 10, 2018

Khunthai Restaurant, Kepong

bulan puasa hari tu aku plan berbuka puasa dengan Aju dan Ab...bincang punya bincang, Aju cadangkan makan di Khunthai Restaurant, Kepong...memandangkan bini Aju tengah sarat mengandung, dia tak berani pi jauh sangat...so aku la berkorban gerak jauh sikit...aku sempat solat dan berbuka puasa di Masjid kat Kepong dulu barulah aku ke restoran ni...
sampai je diorang dah mula berbuka dah....tapi slow je makan kan sebab tunggu aku...sian diorang...so semua menu Aju yang order kan, aku dengan Ab memang datang makan je la kan...aku tak sure sangat apa yang dia order, tapi ada tomyam, ada telur dadar, ada sotong celup tepung, udang celup tepung, ikan stim, miangkham, baby octopus, sayur dan paling istimewa adalah urat kaki ayam celup tepung...makan cicah dengan sambal dia tu, sedappp!sakan kami semua makan malam tu...semua makanan boleh tahan sedap, cuma tomyam tu pekat sangat dah macam asam pedas pula aku rasa...hehehe...
selesai makan, Ab dan Aju pergi solat kat Shell berhampiran...so masa ni laaa aku keluarkan kek yang beli tadi...saje nak buat surprise kat Aju sebab birthday dia baru lepas masa ni...so siap cucuk lilin then sorok bawah meja kek tu...diorang balik je terus pass kat Ab kek dan nyalakan lilin dan kita nyanyiiii...hahahaha terkejut Aju...mesti terharu kannnn....hehehe...
lepas dah makan kek, kami layan Red Rubies pula...salah satu dessert yang popular di Thailand...aku tak layan sangat sebab aku tak suka sangat dessert bersusu ni...hehehe so sambil makan sambil sembang...tak ingat dah sembang apa, yang pasti mesti saling membahan punya lah...
aku sempat laaa snap menu ni lepas makan tu...tapi malas nak telek satu persatu tengok apa Aju order tu...hahaha so kalo korang berminat nak tau, pi telek sendiri ehhh...hahaha banyak gilaaa menu kat sini, memang rambang mata lah nak memilih tuuu....
dan tak lama lepas tu kami pun berpisah...thanks Aju belanja kami berbuka puasa....next time jangan lupa belanja lagi yer...hahaha...so korang kalo nak layan makanan thai leh la cuba Khunthai ni tapi lokasi dia entah belah mana tah, aku redah ikut Waze saje...hehehe katanya dia ada banyak cawangan lain gak...so boleh la usha yer...oh ye, premis ini ada menyediakan alkohol juga, so pepandai lah ye...hehuuu...

No comments:

Post a Comment