Friday, September 7, 2018

Sana'a Restaurant, Cyberjaya

sehari sebelum puasa hari tu aku ada audit dengan Emi di Shah Alam...balik dari audit tu, memasing dah lapar...tanya Emi nak makan apa, sebab dia dah jarang datang KL, so kita layan tekak dia...dia cakap teringin nak makan nasi arab, terus aku pikir kat Cyberjaya je, then aku plan nak cuba di Sana'a Restaurant...sebelum ni pernah makan di rumah Dzuli dia tapaukan...tak pernah ke restoran dia lagi...
sampai je kat Sana'a Restaurant ni dah penuh pasang khemah dah sebab esoknya dah nak start buffet Ramadhan dahhh...nasib baik masih menerima pelanggan kan masa ni, dalam duk kalut diorang mengemas dan memasang meja kat luar tu...masuk je dalam, aku suka laaa style kerusi arab gitu....nak kawin ngan orang arab boleyyy?hehehe...
masuk tu, terus abam arab berikan kami menu dan senyuman manis dia.eh. hahahaha mula la aku nervous kan...hahaha ok jom usha menu dia, so basically sama laaa ngan mana-mana kedai arab pun kan menu diaaa...aku nampak lamb liver tu macam teringin gila, tapi Emi tak makan plak...so tak jadi ambil...hehehe...
so kami order Mulawah iaitu Yemeni Bread (RM3.20) dengan Fahsah (RM19) iaitu sejenis makanan panas berasaskan kambing...sedapppppp ya amat wehhh roti ni panas dicicah dengan kambing tu...seriously kami makan sambil berzikir!hahahaha....then kami order juga Hanith Chicken (RM14)...yang ini pun sedappp tapi standard laaa nasi arab kan, takde la istimewa sangat...tapi sedappp!nasi dan ayam dia lembut...
masa semua makanan ni sampai, sibuk la kami nak berselfie kan...excited sebab dah lamaaa tak makan best dengan Emi...dolu-dolu selalu gak melayan nasi arab bersama kat Saba' kan...hehehe sampai pernah buat kerja gila makan separuh ekor ayam masa tu....hahahaa tengah sibuk selfie, abam arab manis datang nak offer diri tolong ambilkan gambar...tengah dia pegang kamera ambil gambar kami, tetiba dia gedik pi selfie muka dia sekali guna handphone kami!hahaha denggg...abam jangan mainkan perasaan saya please...saya lemah tau dengan lelaki arab...hahahaha...
dah abes makan, Fazli cakap nak datang ambil Emi...so kami order laaa Mandi Lamb untuk Fazli...sedap jugakkk...tapi masalah dia sekarang ni, abam arab nampak Fazli datang terus muka dia masam mencuka...hahahaha....kauu dah kenapa abammm arabbb oi....hahahaha jangan bikin hati ini goyang boleh?hahahaha...ok serious la, makanan kat sini sedap, so leh datang lagi...tapi aku nervous kalo pi lagi sekali, takut terjatuh chentaaaaa...eh. 

2 comments: