Friday, September 21, 2018

Utagha Day Trip during Ramadhon...

trip mengejut, beli tiket 2 hari sebelum terbang sebabnya nak menziarahi Cikwi yang baru kehilangan ayah dia bulan Ramadhan yang lepas...dari asal plan aku dengan Irma je, last semua nak ikut!sampai 6 orang ahli jemaah kan...aku, Irma, Asie, Zu, Syahnaz dan Wani berkumpul di KLIA2 seawal 5 pagi...sempat bersahur di Papparich sekali dengan Dhito yang nak balik ke Bandung...sakan bersembang, sampai hampir tertinggal flight Dhito pagi tu...hehehe..
flight jam 7 pagi, kami sampai di Alor Setar jam 8 pagi...sampai sana je terus disambut oleh Perdana Menteri baru Malaysia tau...hehehe...terus aku contact orang sewa kereta yang aku dah booking siap-siap...senang ambil Alza untuk kami 6 orang...harga jangan tanya aku dah lupa...mayb RM180 kot sehari...
dapat kereta terusss kami bergerak ke Kampung Mata Ayer di Perlis...akulaaa jadi drivernya kan...hehuuu...sampai terus sakan sembang ngan Cikwi...sesekali bergenang air mata Cikwi bila cerita pasa arwah ayah dia...huhuhu plaing sedih part tetiba dia cakap lepas ni takleh dah nak cakap kat orang baru kenal, 'kenalkan ini la ayah saya' huwaa sedaih gilaaa...huhuhu...rumah Cikwi ni memang banyak pokok harumanis...arwah ayah Cikwi yang tanam...so lepas sembang kita buat laaa lawatan keliling rumah, sambil dapat la bekal sorang 2 biji harumanis dan mangga sala...
dah tengahari tu, taknak kacau Cikwi lama sangat...so kami pun gerak meninggalkan Cikwi...ingat nak jalan ke Perlis, tapi semua dah penat...ye laaa bangun awal gila kannn...so tak jadi ke Perlis, kami terus ke Alor Setar je...sepanjang jalan semua pengsan...Zue je bertabah teman aku memandu...aku plak memang menguap je kerja...sangap weh!dah la panas gilaaaa utagha ni...kalo dapat minum air sejuk pun sedap...nak wat camne, puasaaaaa....
sampai Alor Setar kami ke Pekan Rabu...panas gila weh masa ni...rasa nak buka puasa je weh...hahaha dah la penat, ngantuk, dahaga...hadoi laaa...hahahaha...masuk dalam Pekan Rabu duk shopping la memasing kan...sakannn...
dalam keadaan panas gila tu, kami nak carik masjid...nak solat dan tido...tapi pikir, mau berpeluh duk masjid kalo takde aircond..entah macam mana ada yang suggest pi mall je la...hahahaha haaa apa lagi terus pi mall...siap ada suggest masuk wayang la boleh tido dalam wayang!hahaha ok jom kami pi mall apa tah aku lupaaa...then pi solat, panas weh surau dia...then kami masuk wayang layan citer Jurassic Park..dari nak tido, sakan plak aku layan cerita tu...hahaha...dah la abes lambat!niat nak cari daging harimau menangis kat bazar ramadhan Alor Setar pun takdan tau...akhirnya kami tapau KFC dan Starbucks je kat mall tu dan terus gerak ke airport...sampai airport carik port buka puasa...ya Allah masa ni sabar gila weh....rasa lamanyaaaa masa berjalan...hahaha azan kat tv pun takleh makan lagi...masa berbuka utagha lambat dekat 10 minit kot dari KL...bertabah je la weh...hahaha azan je utagha, dengan rakusnyaaa memasing sedut air!penat, panas, exhausted dan dehydrated weh!hahaha...gila lah...Alhamdulillah walaupun ada acah-acah musafir nak buka puasa, semuanya selamat berpuasa sampai ke akhirnya...Alhamdulillah....lepas tu solat dan bekejar nak naik flight balik KL...selesai la misi menziarahi Cikwi...hehehe...

1 comment: