Monday, September 3, 2018

Hazim Chan, Bandar Baru Nilai

sehari lepas celebrate birthday abah, nak kena celebrate birthday abang aku plak...sebab mak aku cakap tak best gabungkan abah dan abang aku....ceyyy kalo aku ngan adik aku ok je gabung...pilih kasih tauuu...hehehe tapi pagi tu sebelum keluar lunch, sempat aku dan anim masak sempena mother's day gituuu...aku masak meatball spaghetti, anim masak buttermilk chicken...layannn....
dan lunch kami ke Hazim Chan yang terletak di Bandar Baru Nilai...kakak ipar aku nak belanja lunch kali ni...hehehe Alhamdulillah...kedai ni macam baru gak la, tapi abang aku dah pernah cuba...tu dia ajak makan sini ni....kedai ni menyediakan makanan chinese muslim laaa...dah nama chan tu kan, tau la kannn...hehehe...
ok tanpa membuang masa marilahhhh kita usha menu kedai ni...standard laaa pilihan makanan dia sama je dengan kedai chinese muslim yang lain...aku malas nak buat pilihan arini, so biarkan birthday boy je pilih nak makan apa...kemain dia pow bini dia kannn...hahahaha...
masa ni sempat abang aku beli bunga untuk mak aku sebabnyaaaa mak aku majuk dengan abang aku...hahahaha padan muka, suka buat perangai lagi kan...sib baik mak aku ni mudah dibeli jiwanya...baru nak majuk lama, dapat bunga terus sengih-sengih...hehehe
jom layannnn makanan yang kami order...ada ikan stim, ada salted egg chicken, buttered prawn, daging cashew nut, sayur dan sup tofu...boleh tahan laaa makanan dia...takde la sedap gila, tapi ok laaa...ada laaa juga pilihan makanan cina kat Nilai ni kan...hehehe...
lepas makan, keluar kek lagi...adoi tak larat makan kek dah bulan Mei ni tau...semua orang nak birthday Mei ni dah kenapaaaa...hahaha nasib ada yang kecik je, beli yang kecik je laaa...mak aku suh beli jugak...tak meriah takde kek katanya...hehuuu...ok tak abes lagi cerita makan kek bulan Mei ni tau...ada lagi...hahaha...

No comments:

Post a Comment