Friday, October 20, 2017

Trip to Seoul Day 3

Sambungan dari: Trip to Seoul Day 2

yeah hari terakhir di Seoul...kejap gila trip kali ni sebabnya aku kena balik awal...tiket asal aku stay lagi sehari or 2 hari kot, tapi tetiba aku ada interview sambung belajar, so terpaksa beli tiket baru weh...sobsss...hasilnya, tak lulus pun temuduga tu...hahaha denggg...so bangun pagi tu, sempat merayap kat Myeongdong dengan Sue sekejap...niat nak makan Yoogane tak kesampaian sebab dia buka lambat pula...so layan roti telur je laaa kat sana...alas perut...
lepas tu sempat melepak mengopi dengan Scott Oppa!dia ni sebenarnya rakan sekerja Ab dan ada la sekali dua aku jumpa dia kat Malaysia, dan masa aku kat Seoul, dia kebetulan balik sana...apa lagi, sakan la kita ajak dia mengopi...fefeeling balik kampung, jumpa kawan lama la kan...hahaha sembang apetah aku lupa, tapi aku ada laaa acah-acah komplen pasal weather kali ni tak best, senduuu jer...sekali dia kenakan aku setepek...dia cakap actually apa tujuan aku datang Korea?bukan sebab weather pun kan...sebab makanan kann...hahaha denggg si Abdullah ni dah siap kutuk aku kat Scott rupanya...hahaha...
sejam gak melepak dengan Scott, lepas tu aku balik ke bilik dan angkut beg dan berpelukan dengan Sue sebelum meninggalkan guesthouse...huwaaa sedihhh...first time pergi berdua, balik soranggg...huhuhu Sue pun cuak dan sedih kononnyaaa...hahaha sebabnya lepas aku balik, kemain sakan dia meronggeng dengan Liana dan Melati kannn...hahaha...dan buat pertama kalinya juga aku naik bas dari Myeongdong ke Airport...mudah jer laaa...
sampai airport, mati kutu gak aku sorang-sorang ni...setel check in dan drop luggage semua, aku menuju ke boarding hall...sebelum sampai hall tu, aku singgah food court yang dikenali sebagai Food Empire...dekat je dengan boarding hall Airasia ke Kuala Lumpur tu...dalam tu ada kedai halal nama Nimat...dari tadi aku mati kutu kesunyian kan, dah nampak makanan halal ni, terus hilang kutu aku...siap tamak kauuu order sampai 2 meals...hahaha...sedap gak laaa...melayan je makan sorang-sorang tu...
dah kenyang makan nasi, kari, roti dan kimbap bagai, duit ada baki lagi so aku beli plak kopi di Caffe Bene berhampiran...sekali nampak ada jual susu pisang kat situuu...terus beli untuk bawa balik Malaysiaaa...yeay suka gilaaa...hehehe
dan akhirnya melanguk la menanti masa nak naik flight sambil buat entry panjang kat media sosial menggambarkan kesedihan meninggalkan bumi Korea sorang-sorang, sambil tengok media sosial Liana dan Sue yang sedang sakan berjimbaaa...jelesnyaaaa...hahaha...Alhamdulillah selesai trip keempat aku dan Sue ke Korea...janji dah ditunaikan untuk ke sana selama 4 musim...yezzaaa...akan pergi lagikah kami ke sana?insyaAllah...demi king crab!hahahaha...yeay selesai dah cerita Korea aku...ya Ampun dekat setahun dah trip...abes gak cerita...hahahaa...

No comments:

Post a Comment