Tuesday, October 3, 2017

Nene Chicken, Singapore


sejak pandai makan ayam goreng Korea kat Kyochon la, 4Fingers laa...ada la yang suggest kat aku try pula Nene Chicken ni...tapinya dia ada kat Singapore je, dan halal...so dah alang-alang ke Singapore haritu, haruslah aku usha lokasi Nene Chicken ni...dia ada di beberapa mall kat sana, tapi paling dekat dengan Orchard Rd adalah di SCAPE Mall...belakang Orchard Rd tu je...so apa lagi, haruslah terjah!sekali rupanya yang kat sini outlet kecik je...tapi takpela, redah saje...
sebabkan tak study sangat, so tak tau nak order apa...staff kat cashier tu tak membantu gila kauu...aku tanya soklan, dia jawap emosi ok...pastu jawap ala kadar je...jilake sungguh wehhh...huhuhu malas nak gaduh panjang, aku order je whole chicken (SGD28.90)!tamak punya pasal...pastu leh pilih sos untuk ayam tu...kami gatal amik half freaking hot dan half lagi Swicy iaitu sweet and spicy...kemain kan tak ambil yang tak pedas...then tambah air dan nasi...
waiting time ayam tu dalam 20 minit gak...pasrah je la menanti kan...sampai je makanan, terus debar tengok merahnyaaa ayam...hahahaha mesti pedas nih...sekali makan, ya ampunnnn pedas gilaaaa yang freaking hot tuh...hahaha pedas bukan sikit-sikit wehhh...tapi sedappp!ayam dia rasa freshhh...sedap la...tapi aku ngan Sue je gigih makan yang tu, Rina dah mengalir air mata dah...dah la ayam tu panas, pedas...last dia layan Swicy je...nasib ada cheesy dip...aku makan ngan tu la nak kurangkan rasa pedas...sambil sekali sekala telan nasi...nak reduce kepedasan...hahaha dia bagi juga pickled radish dengan corn as side dishes...
memang terasa tebal weh bibir masa makan freaking hot Nene Chicken nih...hahaha tapi takleh berhenti laaa...nasib aku ngan Sue dah biasa dengan kepedasan menyengat ala korea ni kan...so rileks je kita abeskan...hahaha sedappp!aku sukaaa Nene Chicken!acaner ni ngidam nak makan lagi...sobbsss sobbsss....

No comments:

Post a Comment