Tuesday, October 24, 2017

1837 TWG Tea, The Gardens

ada satu masa tu adik aku cakap nak belanjaaaa...so aku kan dah lama teringin nak gedik-gedik hi tea kat 1837 TWG Tea tuu...so terusss ajak dia pi sana...hahaha orang nak belanja, kita kena pow lebih sikit kan...so aku pergi dengan dia dan mak aku ke The Gardens...sebab lepas usha a few outlets, rasa situ la yang paling dekat ngan rumah...sampai je, bukan la sebuah kedai 1837 TWG Tea kat The Gardens ni, dia outlet kat tengah-tengah mall tu...tapi cantik laaa dekorasi dia...nak masuk pun rasa nervous...kahkahkah...
duduk jer, terus usha menu sampai pening kepala...sebabnya pilihan teh dia beribu lemon!gila banyak!dengan tulisan kecik gila camtu leh sakit hati gak la baca menu...hahaha aku malas nak usha menu dia yang berjela tu sebab memang aim nak layan Grand High Tea Set dia je...hahaa tapi banyak la makanan ada kat sini...aku snap mana yang rajin je laaa...korang usha sendiri la kalo nampak...hehehe...
dah malas nak cerita panjang, meh tengok apa kami makannn...kami ambil Grand High Tea Set (RM118) yang dapat beberapa menu savory dan dessert beserta 1 teko air teh...set ini untuk 2 orang laaa...mahal gak pada aku sebab makanan dia sikit je...hahaha tapi redho la nak gatal mencoba kannn...savory food tu dia bagi laaa quiche, salsa dan beberapa lagi menu...sedap gak laaa...sweets plak ada chocolate, macaron dan lain-lain...semua aku telan!hahaha pastu kami ambil tambahan 1837 Tea Time Set (RM30.5) yang leh pilih makanan dia...kami ambil scones dan dapat juga 1 teko teh...teh tu kami minta diorang pilihkan...nak satu flowery satu lagi fruity...aku pun tak ingat teh apa dia bagi, tapi both pun sedapppp!teh dia memang sedap laaa...
dah sampai makanan tu kita mula laaa gedik-gedik ambil gambar...macam-macam gaya la keluarkan...hahaha gigih tau...tengah sakan bergambar laaa ada member lalu kat luar siap angkat tangan...hahaha malu iols kann...overall makanan dia biasa, tapi teh dia sedapppp...so nama nak datang lagi, takde lah dah kot...hahaha...

No comments:

Post a Comment