Wednesday, February 8, 2017

JJCM Penang Part 3: Mee Sotong Hameed Pata & Coconut Milkshake Jalil & The Twelve Cups @The Whiteaways Arcade, Georgetown, Penang


hari terakhir conference, lepas abes je conference, terus aku dan Irma checkout dan bergegas menuju ke Padang Kota Lama sebab dah rinduuuu nak makan Mee Sotong Hameed Pada dan minum Coconut Milk Shake Jalil!yeay akhirnya dapat juga...happy gilaaaa!super yummy!sempat juga la menapau mee sotong ni untuk dibawa balik ke rumah...hehehe gigih tau bawa naik flight...
dari Padang Kota Lama, kitorang gigih berjalan kaki menuju ke The Twelve Cups pula...dasar tak reti kenyangkan...katanya crepe kat sini sedap...sebab tu gigih tauuu nakpi  juga walaupun dah kekenyangan...hehehe masa duk order kat kaunter tu dan memilih crepe, tetiba staff situ bagitau ada certain crepe kat situ yang containing alcohol...fuhh nasib baik dia bagi tau kan...hehehe
sempat la aku order salah satu signature drinks diorang iaitu Rose Latte (RM11)...cantik gilaaa kopi dia ni tapi sayangnya tak masuk kat tekak aku...hahaha takleh brain aku minuman ada rasa wangi bunga....macam pelik je pada aku...macam makan bedak pun ada aku rasa sebab wangi...hahaha tapi cantik laaa untuk ambil gambar....
then untuk crepe kitorang ambil Oreo Chocolate (RM11) dan Tiramisu (RM11)....sedapppp both crepes ni...patut la orang cakap famous crepes kat sini...so yummeh!presentation dia pun cantik...hehehe memang menyelerakan...
tak lama pun kitorang akt The Twelve Cups tu sebab lepas tu bergegas balik ke hotel untuk ambil beg dan terus bergerak ke airport untuk kembali ke pangkal jalan....hahahaha trip kali ni memang terbaiklah!banyak gila tempat makan baru yang berjaya kami explore...hehehe next time datang Penang nak kena cari tempat lain pulaaa....hehehee....

No comments:

Post a Comment