Sunday, May 15, 2016

Bakso Monster, Shah Alam

kelaut weh mood nak update blog...minta maaf la banyak-banyak sebab tak tau la kenapa lately ni malas nak buka laptop...agaknya faktor usia kot...hahaha dah draft dah cerita Coron, tapi separuh jalan..makanya aku cerita dulu la pasal JJCM ehh...hehehe ni pun cerita sebulan lepas gak ni, banyak gila entry JJCM yang tertunggak jugak...adoi...hahahaha

ok kali ni aku nak share tempat makan kat Seksyen 7 Shah Alam!kitorang nak terjah Bakso Monster: The Fattest Bakso in Town!haaa dah kata the fattest woman kan, harus mencemar duli ke restoran ini...kita kena sokong tang fattest-fattest sekelian...hahahaha...sebenarnya restoran ni dulu namanya ROA by Jovian Mandagie tapi nape tah bertukar konsep dan menu terus dah skang ni...layan kan aje laaa....
lokasi restoran memang sebijik dengan ROA...cuma dekorasi restoran dia dah berubah laa...kaler makan ceriaaa gitu...masa kitorang sampai ni kira awal petang la, so takde ramai orang lagi...aku takdan nak ambil gambar sangat sebab sibukkk...hahahaha....
dah duduk tu ayuh la kita usha menu...apa yang menarik kat Bakso Monster nih...disebabkan adik aku dah pernah datang sini, dia la sibuk duk suggest itu ini...tapi last-last semua pilih ikut tekak masing-masing jer...hehehe menu kat sini memang semuanya bakso yer...kalo ko nak carik nasi ayam ke, mi goreng ke, sila pi kedai lain...hehehe harga basic bakso adalam RM9.90...boleh pilih jenis mee dan soup yang kita nak...mee dia leh pilih glass noodle ke, yellow noodle or hor fun...soup pula leh pilih clear soup, sup tulang or tomyum...haaa selain tu kita leh juga add on extra mee ke, bakso ke kat basic bakso tu dengan tambahan harga laaa of course...
dah selesai mengorder, haaa sila laaa guna menu tu nak ambil gambar fefeeling monster seperti di bawah ni...hahaha sorang fattest woman, yang sorang lagi fattest baby...hahahaha...memang takde koje la kannn...
then sempat la aku pi intai dessert yang ada di restoran ni...kebanyakannya bertemakan monsterrrr....arrr....layan laaa ambil red velvet, peanut buttercake dan hazelnut nutella...harga untuk setiap dessert ni dalam RM10 or kurang kalo tak silap aku...rasa dia, biasa je laaa...
tak lama tunggu tu makanan pun sampai...haa dalam setiap mangkuk bakso tuu terletaknya sebijik bakso yang besar!gamaknya sebab tu la dipanggil Bakso Monster!hahaha disediakan juga 3 jenis sambal untuk dimakan bersama baksooo iaitu sambal mentah, sambal hijau dan sambal tumissss...tapi sebabkan aku ambil kuah tomyum, aku tak makan pun laaa dengan sambal-sambal ini...ada yang ambil clear soup ok la makan ngan sambal...overall aku rasa bakso kat sini biasa je la, takde la sedap gila tapi ok untuk makan dan kenyangkan perut...specialnya sebab bakso besar kot...aku sempat la rasa clear soup dan sup tulang tu, ok la sedap tapi biasa...nothing special...takde pun sampai rasa nak kena datang balik makan!hahaha takpela, janji dah pernah rasa...hehehe...
dan lepas dah kenyang, kitorang sempat singgah kat I-City kejap layan kan anak buah aku...dari nak layan dia, alih-alih pakcik makcik yang hoverrr naik bumper car fefeeling pi funfair zaman kekecik dulu...hahahaha...sampai sakit tengkuk aku kena pedajal ngan adik-adik aku sebab pakat langgar aku gila-gilaaa....

6 comments:

  1. oo...ROA tu bungkus ke? patut la aku nmpk wife jovian dok promote2 kedai ni dlm i.g dia. Ingatkan kedai lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. roa shah alam tutup dah ganti bakso ni...

      Delete
  2. So what's the verdict? Worth going tak? Mmg nampak dia ada promo this shop jugak. Kalau sedap, teringin gak nak cuba.

    Dzuli, i rasa kt Shah Alam tak leh gi sangat kot kedai ROA dia tue.Dekat Bangsar tue mungkin ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok jer la zara...kalo nak rasa leh la coba....hehehe sebab pernah makan bakso yg jauhhh lg sedap....

      Delete
  3. Sedap ke awak rasanya bakso nie ?

    ReplyDelete