Tuesday, April 26, 2016

April 24 Cafe, Bangi Sentral

Sambungan dari: Jigar Cafe, Bangi Sentral

dari Jigar Cafe kami dengan pantas mencari tempat solat...sekali masa nak cepat tu laaa kawasan sekitar jammed gila!tak gerak kereta...huhuhu tengok jalan nak masuk masjid pun kereta tak gerak, terus decided solat kat petronas je la...tu pun sesak...huhuhu tapi takpela, tu petanda baik masih ramai yang bersolat...Alhamdulillah...selesai semua solat, kami pun bergerak ke lokasi seterusnya iaitu April 24 Cafe yang juga terletak di Bangi Sentral...belakang Mee Tarik Warisan tuh...masa kami sampai ni ramai la juga orang, nasib baik ada meja lagi kat belah dalam tu yang muat untuk ahli jemaah...
cafe gini memang aku suka...style dia simple saja...tak sarat dan memeningkan kepala dan mata...dah duduk tu, jejaka-jejaka hangat semalaya tak sampai lagi...terus aku pegang menu dan buat decision apa nak makan...aku order yang big portion supaya boleh share saja...almaklum, dah ramai yang dah hampir kekenyangan, tu decided nak share jer....lagi pula tengok portion di cafe ni agak besar...hehehe...
selesai buat order, tetiba sampai la jejaka hangat semalaya yang pertama iaitu Radin!hehehe saje aku ajak dia sempena bibie datang ni...kasik dia berkenalan dengan hakak-hakak sekelian ni ha...almaklum, dia pernah jumpa dengan aku jer sebelum ni...yang lain tu dia kenal melalui alam maya jer...hehehe...radin datang kitorang pun kecoh-kecoh nak pindah meja sebab aku rasa panasss kat belakang tuh...haaa masa kecoh-kecoh pindah ni la, sampai lagi soranggg jejaka hangat semalaya yang harus dirahsiakan identitinya, tapi aku kenalkan sebagai ABdul je la dalam cerita nih...hahahaha...makanya bermula la sesi beramah-tamah ahli jemaah sekelian...eh lupa plak, cemana tetiba ABdul leh join ni?sebabnya masa makan di Jigar Cafe petang tu, Dzuli upload gambo churros dan dia komen, haaa terus kami hajak dia sekali...ingat taknak, sebab hari tu aku ajak dah dia jual mahal...sekali dzuli ajak nak plak datangnyaaa...untonglaaaaa....hahahaha...

sedang sakan bersembang diorang ni...sampai laaa makanan yang diorder...nyum nyum....aku order 2 Mee Radja beef (RM15) yang nampak biasa jer, tapi boleh tahan sedappp...dan satu lagi aku order Supreme Grill (RM70)...yang ni wajib kongsi...kalo ko nak makan sorang-sorang memang muntah terbelahak ko nanti...hahahaha memang penuh daging-dagingan laaa menu nih...segala jenis binatang yang halal ada dalamnyaaa...paling aku suka ribss diaaa...sedap!
sambil makan secara jemaah, sambil mulut masing-masing tak henti bercakap...aku sampai tak tau nak join sape bersembang sebab banyak sangat topik yang disembangkan...terus pengerusi majlis hilang arah!kuikuikui kejap cerita joongki, kejap cerita abam sado, kejap cerita aurora, kejap cerita korea dan ntah hape hape lagi...huhuhuhu...tapi dalam banyak-banyak cerita paling takleh blah ada orang tak kasik dzuli send direct gambar kepada radin!nak kena melalui dia jugak.eh?
dan akhir sekali kena la ada sesi bergambar beramai-ramai kan...tapi tema perjumpaan kali ini adalah wajah di balik gelas...kerlassss keluar makan dengan retisss ni takleh tayang sangat muka kan...lain la aku yang muka bersepah di serata alam nih...hahahaha memang best sekali-sekala lepak macam ni kan, kenal orang baru yang share same interest walaupun aku sekarang mood traveling dah kelaut, tapi tetappp enjoy bercerita pasal travel...terima kasih semua sebab memeriahkan majlis Bibie, Azra, Mrs dan Dzuli...buat jejaka-jejaka hangat semalaya, Radin dan ABdul terima kasih datang dari jauh, moga tak serik dengan repekan-repekan kami...terima kasih daun keladi juga pada yang menaja makan malam kami tu...moga makin murahhhh rezeki andaaa....Aminnnn....

11 comments:

  1. pandai ko pilih kedai DJ ... masih terasa2 kesedapan mee radja tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kdai suggested by dzuli...tang menu yg aku pilihh....hehe

      Delete
  2. terkejut radin bila kitaorg (aku, bie, mrs) cerita pasal joongki sado tepi dia..
    betul ribs tu sedap, kalau reramai boleh la oder cmni, kalau pergi 2-3 orang oder cmni sah orang kata ada bela jin

    ReplyDelete
  3. Memula dia join cerita pasal Captain sebab dia layan gak, sekali masuk part sado tu dia krik krik xtau nak sampuk tang mana. Siut je, like perlu ke highlight part ngokngek tu.

    ReplyDelete
  4. Panas sebab saya sampai kot? eh???

    ReplyDelete