Wednesday, May 25, 2016

Hei Sushi, Alamanda Shopping Mall, Putrajaya

hari tu duk nak layan cerita Ada Apa Dengan Cinta 2 dengan liana...so macam biasa la, sebelum masuk wayang harus lahhhh kita isi perut dulu....kalo tak, mau berantakan dalam wayang tuh nanti...hahaha sebabkan kali ni tengok wayang di Alamanda, so kitorang decided untuk cobaaa makan di Hei Sushi yang terletak di hadapan boling...boss aku duk suggest makan sini, dia cakap sedappp...liana pun pernah makan sini gak dan cakap sedap...makanya haruslah aku tergoda kannn...hahaha...
untuk makluman korang, restoran ni telah mendapat pensijilan halal daripada Jakim...so takde keraguan la kan...haaa jom kita usha apa yang ada dalam menu...memang terdapat banyakkkk gila menu kat sini...daripada sushi, sashimi, temaki dan macam-macam lagi...memang semuanyaaa nampak menyelerakan sampai aku tak tau nak buat pilihan...dia macam ko letak depan remy ishak, ahsraf muslim dengan zularifin depan aku, pastu ko suh aku pilih!haaaaa terkedu takleh buat keputusan!hahahahahaha

selepas pening membuat pilihan, akhirnya liana memilih untuk makan set salmon fillet (RM18.99) yang sedapppp sangat...tak overcooked salmon dia, aku sukaaa...kari dia tu pun sedap juga...tapi jangan la ko compare ngan kari mamak kan, harusss kari jepun ni kalah di hati aku...hahahaha untuk aku pula aku ambil vegetable tempura (RM8.99), deep fried sushi roll (RM12.99), temari sushi dan edamame...overall makanan dia sedappp pada aku...harga sedikit mahal berbanding Sushi King...of course la kannn...hehehe tapi rasanya sedappp!next time aku nak repeat nak layan sashimi la plak kat sini...hehehe
untuk minuman, aku gegedik pi order flower tea (RM7.99)...haaa kau hambik seteko dia hantar...hahaha dengan bunga kembang semangkuk plak tu kat dalam diaaa...seram gak memula aku nak minum ke..biar betol selamat ke nih...hahahaha drama sangat kannn...tapi bila minum tu sedap jeee, wangi plak tuuuu...haaaaa habis jugak ler seteko tu aku minummm!hahahaha so korang yang berkunjung ke Alamanda tu, agak-agak tekak Jepun merasuk tu, boleh laaa coba-coba kat Hei Sushi ni yer!

10 comments:

  1. haruslah aku pilih remy ishak kannnnnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klo dulu mungkin remy, tp utk masa skng aku pilih ashraf...wakakaka

      Delete
  2. lawa flower tea tu (lawa??)
    walaupun aku tak suka sangat japanese food, tapi tgk bento set dia macam caghe jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe mmg lawaaa pun...aku terkesima melihatnya....gituuu...

      Boleh laaa ko coba2 nnti...hehe

      Delete
  3. Kenapa Ahnaf takde dalam pilihan???

    aku pun notice harga dia slightly expensive. tapi ada Halal cert kan. harus orang extra yakin. dan sekarang aku lapar. ish

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh maii hanis lupa ahnafff...maafkan hanis naff.... 😍

      Yuppp mhl sikit tp berbaloi baloi...hehe ok laaa...

      Delete
  4. sedapnya dia bersushi, tak roger kita pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jauh sgt...klo last min plan ni susah nk dilibatkan...hehe

      Delete
  5. Tapi Hei Shushi alamanda ni dah tutup. Skrg Seoul garden ambil

    ReplyDelete