Sunday, July 5, 2015

Berbuka puasa bersama keluarga di Red Card Cafe, Bandar Baru Bangi

hari khamis lepas family aku berbuka puasa kat luar sempena besday adik aku, anim...bila tanya dia nak makan apa, dia nak makan nasi arab jer...tapi bila pikir mak aku asyik sebut teringin nak berbuka puasa di Red Card Cafe macam tahun lepas tuuu, so aku decided untuk berbuka sekeluarga kat sana ...aku siap-siap wassap untuk booking tempat...dan dalam jam 6.45 petang aku pun sampai di Red Card Cafe, Bandar Baru Bangi...nak parking agak payah masa ni sebab berhampiran dengan bazar ramadhan...boleh bayang laaa sesaknya kan...huhuhu tapi gigih demi makanan yang sedap di sini...oh ye, harga buffet ramadhan di sini adalah RM48 per pax dewasa...ok la lagi kan...untuk celebrate besday anim...gitu menjustifikasikan diri sebab nakpi buffet ramadhan kan...hehehehe

ok jommm kita usha apa menu yang disediakan...seperti tahun lepas, haruslah yang paling aku nantikan bila berbuka puasa di sini adalah pasta dia!haaa seriously pasta di Red Card Cafe ni memang terbaiklah!kali ni diorang sediakan carbonara dan aglio olio...aduhai....dua-dua pun sedap melampau!hehehe tapi takde plak mac n cheese kali ni...selain tu ada juga disediakan laksa kat sebelah pasta tuu...tapi tak dan rasa pun laksa tuh...duk repeat tambah pasta jer...
kemudian tahun ni ada menu baru panassss dari kuali...masa kami datang ni, diorang ada goreng mi goreng mamak dan juga nasi goreng kampung...aku makan mi tu jer, nyumm nyumm...dan di sebelah dia pula adalah BBQ station!yezza satu lagi makanan yang dinantikan kalo ke Red Card Cafe ni...ada kambing panggang, ikan bakar, ayam bakar, potato bakar dan juga sosej...kambing dia tu ada 2 jenis...satu yang daging import, satu lagi local...masa last-last tu dapat bahagian kulit kambing local yang crispy, wallawei sedap giler!makan pula dengan sos lada hitam tu...fuhhh...terbaik!dan ada juga chicken chop, fish n chip dan juga onion ring!chicken chop sedappppp!aku makan banyak!hehehe
selain daripada makanan barat yang menjadi specialties di sini, ada juga disediakan nasi dengan lauk pauk...masa kami datang ni ada nasi putih dan nasi tomato yang sedap!lauk juga ada beberapa jenis seperti ayam masak merah, sambal sotong, daging masak kicap dan paru goreng...juga terdapat pelbagai jenis salad yang disediakan...kiranya pilihan makanan di sini takde la terlalu banyak macam di hotel, tapi just nice untuk kita rasa semuaaa...eh ye ke semua?ada gak yang aku tak sempat rasa sebab duk ulang makan pasta!hehehe!
untuk ruangan desserts plak ada pelbagai jenis kuih muih orang melayu dan barat...aku tak usha sangat pun bahagian ni...almaklum kena jaga gulaa...hahaha tapi sempat rasa tart kurma kot, sedapp!cekodok pisang pun sedap...ada juga buah-buahan...pastu ada ABC dan juga aiskrim...meriah gak la kann...air pula ada 2 jenis air manis, tapi tetapppp air kosong di belakang air manis tu yang menjadi pojaan hatiku...sobsss....
memang best makan kat sini...aku sentiasa suka jer kalo dapat makan kat sini...makanan diorang memang sedap-sedap terutamanya yang western tu...pasta dia memang menjadi igauan laaa....zara pun suka gila dengan pasta dia...siap laaa masa atok bawa dia keluar jalan sebelum waktu berbuka, dia cakap ngan atok nak masuk dalam balik nak makan mi!hahaha!cuma kali ni tetiba emosi sikit bila zara cakap, eh mana papa?sobsss...abang aku dah kena transfer ke perak, makanya hujung minggu jer laa dia ada kat sini...huhuhu pastu budak kecik tu pandai komplen tau...aku beli cupcake jer untuk besday anim ni, dia cakap eh mana kek besar?kenapa takde potong kek?hamboi kau kan...sekeh baru tau!hahahaha!
dan last sekali, Red Card Cafe juga turut menyediakan surau berasingan untuk lelaki dan perempuan...ada tempat wudhuk sekali...takde la rushing nak balik kan...nak ambil wudhuk pun selesa laaa, tak payah ambil di toilet...surau dia kecil jer, so sebab kami pi hari weekday, takde la ramai sangat...rasa kalo weekend, kena tunggu turn jugak kot...hehehe tapi ok la dari takde kan...so sape-sape yang cari buffet ramadhan dengan harga di bawah RM50, dengan pilihan makanan yang tak terlampau banyak, just nice dan sedap...boleh la ke Red Card Cafe di Bandar Baru Bangi ni yea! =D

8 comments:

  1. DJ , hotel apa yg dekat dgn kementerian pelajaran di cyberjaya?
    soalan lari dr topik ...heheh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak kak saya tak sure...saya tak tau plak ada kpm di cyber...yang saya tahu kpm di presint 1 putrajaya...hehehe

      Delete
  2. Berapa bintang bleh kasik DJ?

    ABC+Aiskrim+Air kaler2. Tu yang paling nampak win!

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbintang jugak la nil kalo ikut tekak aku nih....lagi2 pasta dia tuh...memang win!hehehe aku yang manis2 ni kureng sikit dah laaa...insof sikit...

      Delete
  3. Aku mampu bayang kan jelah kesedapan kambing + sos lada hitam ko tu. Yumms. Btw, Nyonya Manis demand sekarang eh. Dia rindu nak tiup lilin ah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha alaaa macam la kat sana takde kan kambeng tu kan...hehehe dak zara tu memang nak kena ngan aku...banyak sangat komplen skang ni...hahahaha!

      Delete
  4. Perlu ke tangkap gambar kambing yang sedap dan upload dalam entri ini dan menyebabkan aku terbuka entri ni di kala 6.23 minit waktu malaysia ni DJ oii. Dah lah fav kambing tu huhuhu. lain kali kalau ada besday celebration sila ajak saya ye HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha aku ke yg salah?ko xpikir aku dpt notification komen ko kul 6.30 ptg dan sbbkn aku tertgk gmbar kambeng tu..luruh hati tau...hehehe! Eh jommm yang good! Hahaha...

      Delete