Wednesday, January 4, 2023

The Amanjena Resort, Masjid Tanah, Melaka

ok meh nak share pasal The Amanjena Resort ni plak...haa aku dapat book bilik deluxe beserta breakfast untuk 2 pax dengan harga RM352...aku book a month before, dapat la check in hari Ahad, keluar Isnin...hehehehe so sebelum pergi kalo ikut review aku baca memang mengutuk je la tempat ni...tapi sebab dah teringin kan, ku gagahi jua...hahahahah tanpa sebarang pengharapan yang tinggi...bagus sebenarnya bila kita tak berharap ni sebab kalo berharap tu yang selalu kecewa...hahaha...so sampai tu memang panas gilaaa terus ke kontena, kaunter untuk check in...
mudah sangat urusan check in nyaa...pastu kami plak yang pertama sampai so tak jumpa orang pun...selesai check in, terus kami dibawa ke bilik kami...rupanya tak banyak bilik pun kat sini, patut la manjang penuh je...dan setiap jenis bilik yang ada memang ada sebuah je...sampai bilik terus pasang aircond dan kipas sebab panas...best!bilik luas, pengudaraan okay, katil besar, tilam dan bantal empuk...so aku pelik orang kutuk beriya...perabot dia putih so ada la macam kuning sikit bawah tu tapi aku takde la kisah sangat...pastu aku ada buat aduan pasal tombol pintu bilik air, pantas je diorang datang buat kerja...so aku rasa ok sangatlah bilik ni kan...
tengah orang sibuk betulkan tombol tu, kami takleh la nak tido buka tudung lagi kan...so member ajak bergambar tengah panas kat luar tu jap...tak nyabar dia nak bergambar kan...kita layan je laaa walaupun muka cam hape je tahan panas terik tuuu...hahahaha kejap je la aku mampu layan...tak koser nak banyak kali snap weh sebab panasss...hahaha lepas dah setel tukar tombol kami pun masuk bilik dan rehat....best sebab bilik sejukkkk...
lewat petang sikit kita dah tukar baju la kan...so again bergambar lagi laaa kat luar bilik tuuu...hahaha cuma sebab dah senja dah masa ni so gelap la sikit kan...taknampak sangat la putih dia tuuu tapi lawa je la pada aku kan...memang sesuai sangat laaa hotel ni dengan orang-orang yang suka posing dengan ootd kan...semua sudut pun lawaaaa...
tengahari lawa, petang senja pun lawa dan malam punnn lawa...dengan lampu-lampu dia memang naikkan la seri putih tuuu...balik dinner malam tu sempat lagi bergambar...member tak penat penat suh amikkan gambar...hahaha...sempat la pi tengok pool tapi takde la kami mandi pun sebab tak bawa baju pun....dan kemudian balik bilik kami melayan Netflix sampai la terlenaaa...
bangun pagi tuuu syiok je sejuk...rupanya hujan kat luarrr...best gak la...so dalam renyai tu redah gak la pergi sarapan pagi...simple je pilihan makanan dia takde la banyak sangat tapi okey laaa pada aku...ambil makanan, pastu pi layan tepi kolam...hahahaha sib baik hujan tak lebat, just macam renyai je....
then sebelum checkout sempat lagi posing sikit hahaha kecewa sebab langit tak biruuu...kalo langit biru kan lagi naik warna putih dia ni...hehehehe tapi pape pun aku rasa okey je stay kat sini...aku pun tak paham nape teruk nau review dia orang bagi...entah la kadang tak tau expectation memasing ni kan...hahaha tapi untuk aku okay je, best...hahahaah well, best tu kita yang cipta kan...ecewah!hahahaha okey sila la terjah...kalo tak best jangan marah aku....hahahaha!

8 comments: