Friday, March 6, 2020

Solo Trip to Myanmar ~ Day 3.1

seawal 6.30 pagi aku dah check out then pi breakfast...lega aku tengok ada nasi goreng vegetarian pagi tu...apa lagi sampai 2 pinggan aku layan sebab sedappp...walaupun banyak ajinomoto...hahaha sedap je pada aku....tak mampu memilih dah kan...semalam masa aku tunjuk tiket bas aku kat staff hotel, diorang cakap akan ada pickup dari hotel ke bus station nanti, so nanti kalo pickup dah sampai diorang bagi tau aku...
dalam jam 7 pagi pickup aku sampai...hahaha aku membayangkan pickup tu macam teksi ke, sekali benda alah ni, aku tak tau nak sebut nama dia apa...dah la dah penuh weh, aku kena duk paling hujung dan lepas amik aku je, dia amik sorang lagi, guni mamat tu bapak punya besar, makanya dia tak tutup dah penghadang belakang tu...hahaha wehhh dah la dia bawak laju, aku rasa sakit tangan aku genggam tiang tu takut jatuh...hahahaha...tapi dalam masa sama aku gelak gelak...hahaha sebabnya tiket bas balik aku ni kawan Myanmar aku tolong belikan sebab aku tak jumpa tiket bas pagi online, so dia la tolong belikan...huhuhu aku tak sangka la dia belikan bas biasa je, sebab aku aritu naik elite bus...haha dia bagi aku local bus ok...hahaha...ok fine kita layan je pengalaman kan...
sampai di Bagan Shwe Pyi Highway Bus Terminal, Nyaung-U, aku pun tunggu la nak naik bas...dah la konpius sebabnya kejap kata ni bas aku kejap kata bukan...staff pun tak reti cakap english sangat...memang jauh beza laaa ngan JJ Express yang aku naik hari tu...oh ya bas aku naik ni nama dia Mindalar Minn Bus...harga pula cuma 12,000 kyat, jauh beza dengan elite bus aku aritu...hahaha...so beg aku kena letak bawah kali ni sebab kat atas takde ruang...masa gerak dari Nyaung-U ni aku lega dah sebab sebelah aku takde orang...ok la kan, bas gerak dalam jam 7.40 pagi...
masuk je bas aku terlelap...sekali lepas sejam bas berhenti dan bising...banyak penjual masuk jual barang dan tak lama tu ramai lagi penumpang naik dannn ada sorang mamat masuk duduk sebelah aku...huhuhu terus rasa tak best dahhh...takleh buat macam seat sendiri kann...pasrah je laaa another 9 jam perjalanan ni...start mamat ni naik je aku takleh tido dah, aku rengsaaaa sebab dia duk tido kemain lentok ke aku...so aku duk main internet je laaa...dah la ada masa internet hilang signal, rengsa aku weh...huhuhu oh ya masa dalam bas lama gila ni la, aku buat kerjaaaa...hahaha buat gedik kat crush aku...haahaha matiklaaa dah kena reject pun still menggedik...nasib baik tak kena carut...hahaha haaa sape ingat cerita aku tu?ada yang caring kan sampai PM tanya ok ke, yang mana crush nya la, bagi nasihat la, siap ada yang nak tolong doakan di Mekah...Allahu terima kasih atas sokongan anda ya...i love uols laa...hehehe...
dalam jam 10.30 pagi bas berhenti lagi...lama gak la berhenti...dah manjang berhenti je bas ni, bilanya nak sampai Yangon ni...rengsa gak la aku ni wehhh...huhuhu aku turun pun bukan boleh makan pun kan, memang bus station dia local punya area...macam aritu berhenti kat KFC bagai...hahaha antara dua darjat sungguh!
sebabkan lama nauu main handphone sampai habis bateri handphone, wifi device dan powerbank!hahaha demmit....sib baik kat depan bas tu ada usb, selambaaa pi tumpang charge...hahaha then dalam jam 3 petang kami ada stop kat satu kawasan kecil nakpi toilet..Allahu toilet, pasrah je laaa...aku sesiap ambil wudhuk dalam ni...then naik bas semula, aku solat cepat cepat...dah la dengan mamat sebelah tido sakan, memang tak selesa la...tapi Alhamdulillah dapat gak solat...huhuhu....
then dah sampai Yangon pun bas ni leh selamba je pi isi minyak la, singgah beli sireh la...eh panas gak la hati aku...tapi dah nama local bus kan aku redho je laaa...huhuhu so korang kalo ke Myanmar ni, pastikan naik elite bus je tauuu...hahaha demi mengurangkan kerengsaan...hahahaha...dan akhirnya pada jam 5 petang, aku selamat sampai di Aung Minglabar Bus Station di Yangon...turun je dah ada driver teksi approach kita...aku cakap nakpi airport, dia minta 10,000 kyat...aku cakap mahal sebab pi downtown pun 10,000 kyat sedangkan airport dekat je...so then dia bagi aku 7,000 kyat...aku still rasa mahal tapi malas nak tawar dah...sekali dia pass aku ke kawan dia, aku duk depan then ada orang lain naik belakang...demmm...kena kencing la ni...sekali masa sampai airport, aku hulur 10,000 kyat, dia siap tanya berapa ya...choi mesti mamat tadi tu letak harga tinggi bila aku sebut 7,000 kyat, orang belakang terkejut...huhuhu demmm...takpela rezeki pakcik teksi tu laaa....

1. Did you realize there is a 12 word phrase you can speak to your crush... that will trigger deep emotions of love and instinctual appeal to you deep within his chest?

That's because deep inside these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, idolize and look after you with his entire heart...

12 Words That Trigger A Man's Desire Instinct

This impulse is so built-in to a man's brain that it will make him try harder than before to make your relationship as strong as it can be.

As a matter of fact, fueling this all-powerful impulse is so essential to getting the best possible relationship with your man that the second you send your man one of the "Secret Signals"...

...You will instantly notice him expose his heart and mind for you in a way he never experienced before and he'll see you as the one and only woman in the world who has ever truly attracted him.

1. Dah kenapaaa dapat nasihat free psl crush ni? Hahahaha

2. Hahahahaha rajin pula kau balas spam kan.

3. Ni sblm aku remove iklan smlm hahaha

2. DJ;

Dah ada petanda nak jumpa Pak We kat dalam bas, tak di teruskan ... kan waktu orang tuh elok jer terlentuk, patut DJ kasi ler bantak tepuk tepuk sikit .... ala ala romantik gitu ... pasti dia terus ikut balik !!!!