Sunday, October 20, 2013

Bercuti ke Jakarta dengan premium flight!

yeah berita baik haruss dikongsikan...harga utk pergi Jakarta dr KLIA menaiki pesawat KLM...hanyalah RM353 return!harga termasuk meals, luggage dan entertainment!harga ni aku usha adalah utk penerbangan bulan ini hingga ke pertengahan bulan 12 nanti...lepas tu dia naik sikit ke RM400++....but still ok lagi...utk yg tak tahu, KLM ni premium flight by Dutch...dulu masa 1st time ke Jakarta, aku naik KLM ni la...sgt best ok...dia kira ala-ala MAS la kan premium flight...masa aku pergi 3 thn lepas, masa hjg thun juga la...aku dpt dlm RM300 la tiketnya...sgt berbaloi...tp jangan compare la ngn harga AA kalo beli time promo kan...hehehe tp kena ingat, ni premium flight, beli pun last minute, all in plak tu...so pada pendapat aku, mmg berbaloi la harga tu....hehehe btw flight yg akan dinaiki adalah flight from Amsterdam-Jakarta or vice versa...so diorg transit di KLIA la...ingat lagi, masa aku pergi dulu, sekali plak dgn boss besar kat kementerian, dia tanya aku berapa harga tiket...mayb kelihatan kaya sgt kan aku pi Jakarta naik KLM...hahaha bila dia dgr harga aku dpt tu, terkejut betul dia...sbb tiket dia almost 2.5 kali ganda tiket aku...so apa lagi, sesiapa yg takde lagi plan nak pergi mana hjg thn ni, leh la usha tiket ke negara jiran tu...pergi lama sikit, leh naik train ke Bandung juga nanti... =D boleh refer tarikh promo di sini....
p/s: MAS pun tengah murah ke Jakarta hanya RM419, all inclusive! =D

12 comments:

  1. Memang syok kalau dpt berjalan selalu kan. Saya ke Jkt dab Bdg akhir bln ini dpt tiket return less than rm100.

    Baru lps makan kat Cowboy Place PD, sbb dpt info dari blog ni. Memang sodap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah murah tu less than RM100...dengan AA ke...mesti beli masa promo kan...AA tu kalo masa promo, mmg sgt berbaloi....hehehe

      Wah sedapnya makan nasi ayam bakar tu!hehehe =D

      Delete
    2. Wahh..Pak Lang Mie nak ke Indon..mesti tak berhabuk la blog lepas ni ahaksss

      Delete
    3. JM nak ikut le tu...hehehe

      Delete
  2. mmg best naik klm . tak puas terbang sbb ada mkn sedap dan touch skrin depan mata hehehe
    layanan staff pun ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..cuma kalo ke Jakarta, nak tgk 1 movie pun tak sempat abes la..hehehe masa sy balik, malam krismas, steward & stewardess siap dancing lagi dlm flight!hehehe

      Delete
  3. Boleh consider nie.. sebab start tahun depan macam dah gelap sket nak travel nie hahahaa.. thanks share this info Kak DJ :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha apesal nak gelap tu...takpe2, pi beli cepat skang...hehehe u r welcomen!

      Delete
  4. JM tak pernah lagi fly dengan KLM ni ..asyik2 dengan AA je..bila dah baca entry ni..nk try usha2 lah...Hai JM ni cakap cam duit berkepuk je kan...ahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa apa lg JM..hehehe saya harap ke Jakarta je laaa naik KLM..lain semua naik AA je...hehehe

      Delete