Sunday, August 4, 2013

Iftar di Laman Grill Steak & Bar-B-Que Restaurant, Kajang

yang sebenarnya aku tak tahu pun Laman Grill telah dibuka di Kajang/Bangi...eh address dia Taman Putra Kajang, tp lokasi mcm kat Seksyen 7 Bandar Baru Bangi kan...confuse...hehehe so then khamis lepas tetiba terbaca post oleh blogger DZ ni yang dia pergi berbuka puasa kat situ...memula aku ingt dia typo ke, skali bila tnya, dia ckp betul dah buka new branch kat kajang tu...wah ini sudah bagus...terus aku search kat internet...then esoknya tu aku msg anim bgtau...dan hari ni, bangun tido je td, anim ckp abah ajak buka di Laman Grill...wah laju betul dia smpai2kan berita ye...hehehe so dia terus call n booking utk 4org...then dlm kul6.15ptg td, ktorg pun gerak le ke sana...smpai dlm kul6.45ptg, tgk kat pintu dah tulis FULL, RESERVATION ONLY =)...wah gitu kan...deco kedai ni sebijik ngn Laman Grill di Shah Alam tu...pernah juga ke sana dulu msa celebrate besday abah...masa tu bambam pun tak lahir lg...hehehe so masuk, dpt tmpt, terus diberikan menu..actually menu ni utk buffet ramadhan je...eh sebenarnya dipanggil separa buffet la..sbb leh pilih 1 main course...antaranya chicken, lamb shank, beef steak, sirloin steak, salmon...then utk appetiser, salad, kerabu, sup, desert, buah n air disediakan dlm bentuk buffet...so kami terus buat pilihan main course...mak n abah amik sirlion steak, aku n anim amik chicken....bila azan je, kami mula makan yg buffet dulu...sbb depa serve food panas kan...dah azan br mula hantar main course...mmg sedap la makanan kat sini...ayam yg aku amek tu, sedapnyaaaa mushroom sauce diaaa....satay rolled dia mmg sedap juga....steak abah ckp terbaik....hehehe so keseluruhan mmg sedap lah!hehehe harga pulak RM55++....wpun a bit pricey, tp kualiti makanan dia sgt memuaskan...sedappp....hehehe siap abah borak ngn business partner Chef Zubir lg td...hehehe oh pada yg tak tahu, restoran ni Chef Zubir Masterchef tu yg punya...hehehe layan....

2 comments: