Thursday, May 9, 2013

Parma, Italy ~ 15042013 - 19042013 : Part 1

Sambungan dari : Rome, Italy ~ 14042013

hari pertama

hari pertama akan ke tempat latihan..tmpt yg selama ni menjadi rujukan aku dlm kerja seharian aku...tmpt yg aku pnah berangan2 nak mtk kerja...tp mcm tak layak je kan...hehehe so awal pagi dah bangun...then dah takleh tido...myb nervous campur excited smbil mengiron tshirt n jeans aku yg masih lembab...hohoho lama okeh nak iron...huhuhu pastu nak breakfast pun takde apa lg kan..so makan je la biskut yg ada tu...huhuhu then turun bawah jumpa ngn morena yg aku duk email selama ni...wah baik btol dia...dia dah tahu psl luggage kami..so dia mtk aku report aku tu n dia fotostat siap2 utk follow up menda tu..baguskan dia..hehehe then aku siap2 suh dia tlg panggil teksi...kul9pg kami dah gerak dr hotel...program mula kul9.30pg...smpai awal plak kami kan...so lepak dpn building n amek gmbar dulu la...tgk ramai pekerja situ mula smpai...wah ramai pakai jeans je pi keje...so aku mula rasa tenang sket...takde la segan sgt kan kami berjeans je pagi tu...dah la 1st time nak jumpa diorg ni...hehuuuu masuk je kena sign kehadiran kat kaunter, dpt nametag...then kena masuk lalu scanner pengawal...pastu baru la jumpa ngn elena n michael...n bos2 lain yg terlibat dlm sesi pagi tu pun ada juga...mula la cerita hal luggage kami yg terkandas...siap depa offer nak tlg lagi if hotel tak dpt tolong...hehuuu then mula la sesi depa present, kami present, soal jawab, bincang sana sini...n masa rehat kami makan kat kantin dia..sib baik ada menu vegetarian..makan la nasi bersama potato n sayuran...sbbkan aku makan smbil borak ngn michael, makanya aku makan berselera sbb tak smpat nakpikir sedap ke tak...main makan je...hahaha petang smbung la depa present organisasi secara specific..kami tanya soalan...then kul 5ptg selesai la hari pertama kami..sempat la bergambar ngn franc yg mewakili projek asean nanti...n b4 balik, smbil tunggu teksi, sempat lagi bergambar dpn bangunan..macam mimpi weh smpai sini dah...hehuuuuu~
oh lupa lak, masa break tghari, aku ada call hotel...then morena bgtahu yg ada 5 luggage daripada 6 buah dah smpai!terus rasa nervous sape punya laaa yg tak smpai tu..morena ckp dah letak dlm bilik aku semua beg tu...ok dup dap la kami kan...smpai je bilik, aku nampak luggage baju aku ada!beg makanan ada!Alhamdulillah..rupanya beg baju enjml yg takde...sian dia...huhuhu then apa lagi..malam tu ada dinner ngn diorg...so terus la siap2 iron baju baru...excited ok iron baju..nak tukar baju selepas 4hari!hahahaha
dalam kul7mlm ktorg pun jalan la kaki menuju ke restoran..berpandukan map yg diorg bagi, aku tnya sket kat org hotel...mcm dekat la kan...so jalan je la...menyusuri main road dpn hotel tu...lalu la tepi2 kedai...dah dlm kelam malam senja tu...hehehe tak jauh pun...ke Ristorante Angiol D'Or yang bermaksud Little Angel kot...betul2 terletak di Piazza Duomo...dalam 200 meter je dari hotel...smpai situ mmg nampak la Duoma yg berusia beratus tahun kat tepi restoran tu...so terus jumpa n lepak ngn diorg...aku ingt restoran vegetarian..rupanya tipikal italian restaurant...so ikut je la...ada menu vege katanya..aku tgk klaila n enjml konpiden je, maka aku konpiden je la kan...tp bagus patrick ckp kat depa semua, no pork during this dinner...hehuuuu kat sini kan famous ham tu...diorg pun dgr je ckp bos besar kan...hehehe so sambil borak, tunggu makanan smpai...lepas satu, satu...memula diorg bagi makan mashed potato...ok la kan...bersama roti sekali...pastu dtg plak pasta italian vege...sedap giler okeh...huhuhu then terung masak dgn tomato n cheese...nyummeh cuma aku tak suka sgt terung...hehehe n last skali tiramisu!mmg terbaik!Alhamdulillah...hehehe tp dah habes makan br nampak kat kedai tu pun ada je kaki babi preserved yg mcm kat portugal dulu....hohoho redha je la kan...huhuhu then lepas makan kami pun jalan kaki balik ke hotel...selesai hari pertama...

2 comments:

  1. fuhh...siap dalam satu entry...puas JM nak habiskan heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. JM sebab ni sebenarnya hari bekerja, takde la jalan sgt pun...so gabungkan aje...tp tmpt lain tu buat asing2 post la...hehehehe

      Delete