Tuesday, August 13, 2024

Vietnam - Da Lat Part 6

Sambungan dari: Vietnam - Da Lat Part 5

dalam jam 9.15 malam kami semua gerak turun ke bawah dan aku uruskan checkout...then kami pun menantikan kedatangan shuttle van untuk bawa kami ke tempat naik bas...memasing pakai baju tido je la masa ni sebab naik sleeper bus kan...masa ni ngantok dah, tak sabar nak masuk bas dan tidooo...dalam 9.30 malam van pun sampai...
kami dibawa ke tempat naik bas...cantik sini lagi besar dari di Ho Chi Minh...siap ada refreshment tapi tak halal laa hahaha toilet pun bersih...oh ya tak sure ada sebut tak sebelum ni, malas nak check, aku beli tikat kat Klook, dapat ngan An Anh Limousine ni laa...actually banyak jenis bas la nak ke Dalat ni, ada bas biasa, ada seat besar, ada sleeper bus camni...lain harga tu lain la jenisnya...so ikut la poket nak yang mana hehehe dan bas kami gerak meninggalkan dalam jam 10.30 malam...
dalam bas mula tu aku takleh tido sebabnya awal ni duk jalan berlikuuu...so aku duk tergolek kiri kanan...stress gak aku...tapi lama tu sebab dah penat sangat, lelap juga lah aku kan...dan aku perasan lajuuuuu gila bas ni bawa tu yang bergolek-golek aku rasa tu huhuhu dan paling best, kami tiba di Ho Chi Minh jam 4 pagi!aku ingatkan sampai 6 pagi...baru plan nanti nak lepak Malaysian Street dulu makan, makan dan shopping...sekali 4 pagi kauuu...apa nak buat huhuhuh...lama termanggu, kami decided terus ke airport je laaa...
singgah beli pape patut kat 7E depan kedai bas tu...sebabnya tak tau ada halal tak nanti kat airport kan...flight dah la lamaaa lagi ni huhuhu sib baik la ada roti halal, ada pisang, ada Pringles dan beberapa lagi benda leh telan...huhuhu masa ni pinjam je la duit bebudak ni nanti ganti balik dari RM je hahahaa...dan kemudian kami naik Grab ke airport...
sampai airport sah-sah takleh nak check in lagi...so cari port, so solat semua la situ...then makan, tido, makan, tido...sampai pening kepala aku huhuhu aku siap pusing tempat lain, tido situ plak, punya lamaaaa nak tunggu leh check in huhuhu...flight kami jam 12.40 tengahari, so 9.40 pagi baru leh check in luggage kan...aku dah berkicap dah masa ni...
oh ya ni roti yang halal tu...aku pun baru tau bebudak ni beli...almaklum aku tak rajin membelek kat 7E tu hahaha sebab aku malas nak beli...sekali bebudak ni tau...sedap yaaa...nyesal tak tau awal, kalau tak aku dah borong...dah la lapar gila masa ni, ada roti ni satu, ada Pringles, mana kenyang wehhh!huhuhu aku cari gak kut ada halal ke diyakini suci ke...nanhadoooo kat airport tu...sobsss...so dekat 9.30 pagi je aku terus pi beratur...aku tinggal je bebudak ni...aku dah rengsa duk lama kat luar tu hahaha...setel drop lugagge semua aku masuk terus kat dalam...
sampai dalam aku kat boarding hall nampak ada kedai souvenir, aku beli la sikit kopi dan coklat untuk anak buah aku...coklat ni famous kat sini, kira T20 nya coklat, pastu aku gatal beli kat airport plak kan...main amik tak tengok harga, siap main swipe je...harga plak in USD...aku dah penat, tak mampu fikir dan convert dah...sekali dapat bill card later, hambik kau dekat RM200 hahaha gila lah...masa ni lapar ya amat dan penat dan berlengas dah aku weh...
dan akhirnyaa boarding time...hazab nak tunggu turn dapat makanan hahaha bila dapat tuuu Allahuuu rasa nak nanges sebab lapar sangat plus penat hahahah...lama tak berperasaan begini bila travel kan hahaha aku siap beli ZUS Spanish latte yang sedap lagi...diorang guna coconut milk...sooo nyummeh!now wajib minum tu kalo naik Airasia hehehe...
dan akhir sekali kami sampai di KLIA2 jam hampir 4 petang...selesai semua, kami pun berpisah...aku sempat pi makan dengan Ain dulu sebelum balik ke rumah...huhuhu penat gilaaaa aku rasa trip ni tau...tak kena la jiwa aku nak trip bersusah payah gini hahahaha kitonyo dah tuoooo...bebudak ni takpela muda lagi hahaha...ok dah habis dah cerita trip Vietnam...yahuuuu...pasni trip dalam negara ada sikit then makan-makan...as of now aku takde trip luar negara daaa...huhuhu...what a life!hahahaha...

No comments:

Post a Comment