Wednesday, October 25, 2023

Restoran Hokkaido Seafood, Southville City

lepas aku balik dari Sri Lanka tu, saje la aku nak membeli jiwa ahli keluarga semua...aku dapat duit apetah, so saje laa nak belanja mahal sikit tapi tak jauh dari rumah...aku pernah tengok sapetah makan kat Hokkaido ni tapi di KL laa...so sebab dah buka kat Southville tak jauh dari rumah, makanya aku ajak semua ke sini je laa...almaklum penat balik Sri Lanka tak habis lagi hahahaah...sampai je kedai ni, semua ahli keluarga berjemaah ya kecam aku sebab kata kedai cina!hahaha adui...aku pun tak perasan tapi dah order kan, masuk je la...lagipun aku baca dia memang seafood semata...
so aku order sayur kangkung belacan, telur dadar, tofu telur masak masam manis, ikan stim, ikan 3 rasa, udang butter, sotong masak sambal dan kerang rebus...semua big portion, dan sedap!pastu dapat buahan free katanya...tah sekali dah masuk harga hahaha seafood semua fresh!portion pun puas hati reramai makan cukup je...tapi seafood kan, kat bandar plak tu, fresh lagi...harga dia mahal la juga...tapi consider banyakkk juga jenis seafood yang kami ambil, ok la aku pasrah...tak silap aku total dalam RM500 la untuk kami 8 dewasa, 4 kanak-kanak makan...

2 comments:

  1. kak dj, yg kat KL tu pun kedai cina. menu dia takde pork tp dia ada jual arak. meja sebelah2 sy minum arak botol tu memekak2. tu la sekali saya pergi, tapi lama dah la dulu tahun 2012. tp sy tgk org rileks je makan. atas diri memasing la kan. kot konpiden, makan je la jgn was2.

    ReplyDelete