Thursday, November 5, 2020

Berbasikal di Taman Tasik Titiwangsa, KL

ada satu masa tu, aku ada mesyuarat di KL, so lepas habis mesyuarat aku malas nak balik rumah...so pikir punya pikir, aku roger Amoi...rupanya dia tengah kesunyian, laki eh naik kapal...hahaha so sakan la dia suh datang rumah dia dulu baru pikir nakpi mana kan...dah sampai rumah Amoi, aku duk mandi semua...tetiba terasa nak acah acah fit plak kan...Taman Tasik Titiwangsa dah dekat dah ni, hahaha so kebetulan dalam kereta memang ada baju acah acah fit aku ni, so terus siap dah ajak Amoi ke sana...nasib member melayan...hahaha...
plan asal nak jogging manja je, sekali masa park kereta, nampak ada orang sewa basikal...sibuk Amoi nak naik basikal, yang aku ni was was, ye la kita muatan lebih, mau kemek tayar basikal orang tu kang....hahaha setelah berjaya diyakinkan oleh abang tu aku boleh naik, aku pun layan laa Amoi nak berbasikal ni...sewa cuma RM10 untuk satu jam ya...best jugak lah...masa  nak start kayuh ni, macam nak hujan rintik rintik!dengan pantas kita kayuh masuk kawasan tasik!sebelum tu jangan lupa scan MySejahtera kat pintu pagar...hehehe...
memang cantik weh Taman Tasik Titiwangsa ni...seronok betul pusing dia ambil gambar...cantikkkk!yang Amoi memula semangat, sekali tak sampai satu round pusing dia mengah dah...dia ajak pusing balik...hahaha aku buat tak dengar je, teruskan je habis pusing satu tasik...tapi slow slow je laaa, tengok member dah pancit...sesekali tu kami stop bergambar...hasih banyak port cantik weh kat sini nak bergambar, memang gila lah untuk orang yang suka bergambar macam aku ni...hahahaa...hahaa sian Amoi mengah dah masa ni, apo la makcik ni, harap je kurus, stamina out...ecewah eksyen plak kita kan....hahaha...
tapi lepas abes satu pusingan, aku acah acah ajak dia layan satu lagi pusingan, dalam berat hati dia ikut juga...hahahaha sebabnya aku nampak ada kawasan kabus kabus gini tadi...macam cantik dari jauh...aku pun tak pasti pelantar apakah ini, malas nak baca...hahaha tapi singgah je la kejap bergambar...cantik...dia ada macam mist tu, air semburan kat pelantar ni...cantik la bergambar kannn...sambil tu rehat jap melepaskan lelah....
then lepas tu kami terus habiskan another round kat Taman Tasik Titiwangsa ni...masa ni rembang senja dahhh...cantiknyaaaa nampak oren oren tu di langit senja...cantik!aku suka lah tasik ni...cumanya jauh nauuu kalo nak suka suka datang kan...sesekali camni boleh laaa...hehehe...dah selesai tu pulangkan basikal dan kita masuk kereta nak cari makan!aku dah lapar...masuk kereta kaki Amoi menggigil!hahaha terkejut agak eh urat kaki dia lama tak exercise...hahahaha!so ke mana kita nak makan ni?jommm ikut kami dalam next episode!ecewah...hahahaa...

5 comments:

  1. Cantik kan...
    Sebelum PKP memang hari2 pergi, maklum lah seberang jalan HKL je :)

    ReplyDelete
  2. nak tanya skang pkpb boleh ke sewa basikal semua tu

    ReplyDelete
  3. Basikal 4 tempat duduk ada ke

    ReplyDelete