Friday, November 6, 2020

Dapur Mek Siam di Kantin@SetorGombak

selesai berbasikal, duk pikir nak makan apa...aku teringat ada satu kedai jual Miang Pla kat Gombak!haaa terus ajak Amoi ke sana...ni semua pengaruh media sosial la kan, tetiba viral kedai tu....hahaha so kami ke Kantin@SetorGombak...aku memang pasang waze je laa sebab tak tahu mana letaknya kedai ni, tapi Amoi macam tahu juga la sikit area ni kan, dah berhampiran rumah dia...sampai tu, ngam takde orang sangat pun....rupanya sini style kedai banyak stall tu, so ada banyak gak stall yang famous macam 3 Budak Gemok...so tujuan aku ke sini nak carik Miang Pla, so kami ke Dapur Mek Siam...
kecur air liur aku tengok menu kat Dapur Mek Siam ni tau...ada banyak pilihan miang pla yang ada ...so pilih la ikut tekak dan poket...hahaha tapi aku rasa harga dia agak ok la sebab seafood kan...pastu ada gak somtam dan mee celup kat sini...kalo ikut hati nak rasa je semua, tapi tengah acah acah diet masa ni, haruslah pendam kan rasa je...minum pun order air kosong jer...hahahaha...so dah order di stall yang ada, moh le kita pi beli air dah cari tempat duduk....
duduk kat bahagian open air luar ni...cantik matahari tengah tunggu masa nak terbenam...lawa sunset petang tuuu...masa ni nampak Zain Saidin, laki Che Ta tuuu...Amoi cakap rasanya dia ada buka stall kat sini, aku pun tak riki sangat la sebab dah malas nak jalan tengok stall lain...penat berbasikal katanya...hahaha...tapi hensem laaa nampak depan depan Zain ni...huntonggggg laaa Che Ta!hahaha...adakah jodoh aku juga muda macam Zain Saidin?uppsss...pitam!hahahaha...
dan tak lama menanti, sampai laaa Miang Pla Pao Supreme (RM65) yang aku order...wallaaaa penuhhh sedulang dengan ikan talapia goreng, daging bakar, udang, sotong dan kerang...serta sayuran, suhun dan sos dia...nyum nyummm....haaa boleh tahan sedap laaa miang pla kat sini cuma takleh lawan yang aku makan kat Kota Bharu lagi laaa...hahaha tapi not bad...miang plak ni yang paling penting semua seafood kena freshhhh dannn sos dia tu kena sedappp!hahahaa...nyummeh!kenyang weh, tak habes pun makan miang plak ni sebab banyak gilaaa...
selain Miang Pla ni, Amoi order somtam dan nasi 3 Budak Gemok gak...dia cakap dia lapar sebab dah berapa hari tak makan...laki dia takde rumah, so dia malas masak nasi...boleh gitu kan...kalo aku mau lemau tak makan nasi, malas macam mana pun, aku Grab je hahaha...so sebabkan banyak makanan, tak bersentuh pun somtam ni, so Amoi tapau bawa balik...yang nasi 3 Budak Gemok tu plak aku tak paham nape viral macam sedap sangat...aku makan biashe biasheeee je...sedap lagi ayam kicap pedas aku masak!hahahaa...
dan lepas dah kenyang kami pun pulang...masa balik ni nampak laa van Volkswagen lama ni...rupanya Amoi pun minat...aku ingat Dini je suka...hahaha aku teringin gak beli satu, ubah jadi macam motorhome tu, then pi roadtrip pusing satu Malaysia...petang petang parking bontot van ngadap laut sambil layan sunset...wallawei indahnya hidup!haha dan balik tu kami balik ke rumah Amoi, aku lepak sampai tunggu Isyak then baru la kembali ke pangkal jalan...hahaha...thanks Amoi, later kita lepak sama lagi...malam siap dapat message dari Adam, laki Amoi....Thanks Dayah teman wife aku hari ni, bawa dia jalan jalan...hahaha...

4 comments:

  1. miang pla tu mkan wrap dlm daun2 salad tu ke..nampak ada mihun jg...teringin nak try..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah masuk smua dlm salad tu, ngappp sekali dengan sos dia...nyummeh!

      Delete
  2. Pukul brp ek start buka kedai mek siam tu?

    ReplyDelete