Monday, November 23, 2020

ATV Adventure Park KL, Kemensah

dari BBQ Lamb Kemensah kami gerak ke ATV Adventure Park Kuala Lumpur...jalan nak masuk ke sini adalah kecik dan agak banyak kereta masa kami pergi ni...slow gila perjalanan...sobsss sadis je rasa tauuu...huhuhu tempat ATV ni aku consider paling dalam laaa kat Kemensah ni, macam lama gak nak sampai ke dalam tuuu lagi dengan kereta banyak dan jalan sempit kan...tapi aku rasa aku lalu je dulu kat sini masa jon trail run zaman dolu kala...
masa sampai kat ATV Adventure Park KL ni, langit lawa gila biru...excited dah la kan...so kami punya sesi adalah jam 1 tengahari...memang tengah panas terik la kan...parking disediakan kat sini cumanya kena menapak laa mendaki sikit untuk ke pejabat ATV ni...sampai atas tu nampak banyak dah ATV, wehhuuuu tak sabar...lama gila tak bawak ATV ni...last tahun 2018 kat Kg Jkin, N9...hehehe...so korang kalo nak tahu details tempat ni boleh usha website ATV Adventure Park KL ni ya...
oh ya sebelum tu nak cerita, beberapa minggu sebelum datang ni, aku dah siap communicate dengan Saiful (019-244 8544) untuk tempahan masa dan pilihan route serta bayar deposit...aku bayar RM50 per rang sebagai deposit...so bila sampai pejabat dia tu, kami kenai setelkan baki bayaran dan semua orang kena isi borang...untuk makluman korang, kat sini ada beberapa jenis pakej yang berbeza harga ikut trail dia...harga antara RM100 (1-1.5 jam), RM150 (1.5-2 jam), RM200 (2-2.5 jam) dan RM300 (3-4 jam)...haaa pilih la ikut suka...kami ambil yang RM150 tu...
selesai isu borang semua, kami nampak ada ATV kosong kat itu, so apa lagi gatal la memasing nak bergambar kan...sebab masa sampai ni awal lagi, belum turn kami...hehehe so kita layan bergambar dan pusing kawasan...kat area pejabat diorang ni ada tempat lepak yang luas, toilet, ada bilik mandi gak belah belakang tu dengan kolam mandi serta open musollah...haaa comel la kan nak berendam dan solat lepas layan ATV nanti...hehehe...
setelah beberapa ketika menanti, lepas satu, satu team berlalu pergi...akhirnya sampai laa masa untuk kami pula dipanggil briefing bersama satu team adik adik keyell sekali...kemain tak berkelip mata Hazlami tengok adik adik putih melepak pakai baju tak cukup kain...hahaha first time aku rasa keluar dengan kawan lelaki yang open gini cakap depan kami...mayb kawan kawan laki aku sebelum ni agak behave semuanya...hahaha yang ni tak habis habis dia usha betis adik tu...hahaha adoi layan je laaa...dan kami pun dengar jer la taklimat masa ni dan geng kami berenam ni dibahagikan kepada 2 kumpulan...terus pilih geng gemok baju merah satu team!hahahaha!
dan lepas tu ambil ATV masing masing dan kena pusing kawasan pejabat tu beberapa kali...nak bagi semua familiar bawa ATV...berat gak tapi best nya kali ni tekan je suis nya nak gerak, tak payah pulas handle dah...so kononnya kurang sikit laa sakit tangan kan...hehehe payah gak nak handle kat sini sebab berlekuk lekuk kawasan keliling pejabat tuuu...dan tak lama tu kami mulai gerak lalu on road dan terus masuk off road!yeayyy best gilaaa...aku tak banyak sangat ambil gambar sebab payah kan...tapi off road dia best la, turun naik, senget benget kita bawa ATV tu...pastu ada part tu lecak gila, memang mencabar gila lah nak naik, kena tekan kuat kuat dan kental je naik tempat curam licin tuuu...hahahah memang mendebarkan!
setelah 45 minit perjalanan, kami pun sampai di Air Terjun Sofea Jane ni...aku pun tak pasti nape nama dia Sofea Jane, tapi aku buat spekulasi sini Sofea Jane pernah berlakon kot dulu kala...hahaha...nak sampai sini boleh la naik ATV ataupun hiking...so dah sampai sini, apa lagi kita bergambar sakan laaa.....jumpa balik geng kuwushhh kat sini yang berbaju biru...hehehe...
lepas sakan bergambar tu, ada yang taknak mandi, aku plak takleh laaa memanggil manggil air terjun tuu...so dengan laju aku masuk kat bawah batu batu tu nak mandi...nasib baik ada Cheah sekali nak masuk mandi air terjun...orang lain duk risau baju basah...hapoo...hahahaha best wooo air dia sejukkk...terus rasa sihat hilang selesema aku...hahahaha...best gilaaa duk kena urut bahu dengan air terjun tuuu...hehehe...
lepas dah basah lenjun tu kami pun naik la semula nak gerak balik...sempat la ambil gambar berkumpulan dengan bendera dan ATV sebab masa mula tadi takdan nak bergambar kumpulan dengan ATV sebab kami terpisah kan...hehehe rajin la adik tu layan kami berenam...hahaha haaa masa upload gambar ni kat FB baru perasan yang kami ni ada 3 pasangan!hahaha siap ada yang gossip cakap ni couple trip sebab semua orang bujang...Allahu aku tak terpikir langsung memula tu sebab aku ikut je Syahnaz dan Zul ajak sape kan...hahahaha terus ada gossip liar kan...takpela kita doa je la yang baik baik...kut ada yang bertemu jodoh, syukur Alhamdulillah...lagipun memasing bujang, takde kacau hak milik sesiapa...gituuu...hahaha...
dan masa balik tu, aku tah duk pikir apa, aku terlanggar batu sampai pecah ATV depan aku...huhuhu nasib baik tangan aku tak tersepit kat batu yang aku langgar tu tau kalo tak naya jer, sebab kuat gak hentakan aku tu kat batu...sobsss sampai sakit tangan aku...tu la duk kutuk Hazlami dan Zul je masa pegi dan balik tu konon kita ni terror sangat bawa ATV, haa sekali kena kauuu...padan muka!hahahaha...perjalanan balik pun ambil masa sama je macam datang sebab memang ikut route yang sama....
dan setelah hampir 2 jam menaiki ATV, akhirnya kami sampai balik kat pejabat ATV tadi...semua pun enjoy dengan aktiviti kali ni...so sebelum kami ke kolam, kita layan laaa gambar wajib berkumpulan kat depan batu besar yang tulis ATV Adventure Park KL ni...masa kami sampai sini ni, dah ramai balik orang untuk next trip...pergh ramai gila non stop orang datang sini kan...tapi memang best lah, berbaloi bayar RM150 tu aku rasa....hehehe...
dan lepas tu kami semua menuju ke kolammm...berendam!memula memasing taknak masuk la, taknak baju basah la apa la...aku ngan Cheah dan Hazlami lajuuu je masuk berendam...yang lain duk duduk tebing acah acah rendam kaki...lepas kena provoke, baru semua masuk kolam...hahaha hapooo datang sini waterfall tak mandi, kolam tak masuk kan...hahaha lama gak kami melanguk berendam masa ni...memasing kemain happy siap sibuk memasing plan next trip bersama!dah masalahnya semuaa tempat korang nakpi, aku dah pi, acaner?mesti diorang annoyed ngan aku kan...hahahaha!dan akhirnya dah nak hujung waktu Zohor baru la melompat memasing pi mandi dalam bilik air, tukar baju dan solat di open musolla tu...
dan lepas selesai semua bersiap, kami pun meninggalkan ATV Adventure Park KL ni dengan masih lagi berbincang nakpi mana lepas ni...hahaha malas aku nak layan sebabnya mesti takde kata putus...hahahaha sampai parking, ada orang jual aiskrim, so memasing layan laa...aku plak tengah puasa gula masa ni, pandang sepi je laaa...tapi perut dah lapar gilaaa...aku cakap cepattt nak cari makan...lapar ya amat!
dan akhirnya kami stop kat kedai laksa dalam kampung tu...sedap gak laksa dia...makan sambil sakan lagi sembang...pastu tak abis lagi topik mana nakpi lepas ni...hahaha adoi...masalahnya cakap cakap kalo takde penggerak kang tak ke mana gak...hahahaha dan dah lewat petang tu baru laaa kami semua bergerak pulang menuju ke rumah masing masing dalam keadaan penat ya amat tapi puas hati dan enjoy!
dannn untuk group ni, lepas abes aktiviti, memula aku stay gak dalam group, tapi lama lama aku malas dan aku left the group...hahaha aku cakap nanti later ada aktiviti baru, baru aku buat group lain for that activity...hahaha gitu kan sekarang...so sebabkan aku busy bulan September lepas tu, diorang ajak plan aktiviti Oktober, sekali Oktober tu Syahnaz dan Hazlami kena panggil bertugas ke CPRC...tapi kami yang lain ada gak plan nak pi Kampar pertengahan Oktober, sekali PKPB daaaa...hahaha adoi takde rezeki nak berjimba jimba lagi...hahaha..pasrah je laaa PKPB bersambung sambung lagi haa sampai ke hujung tahun...huhuhu...

4 comments:

  1. Rasa nak makan laksa pula tengok laksa DJ ni

    ReplyDelete
  2. Baru tahu ada ATV park kat KL. Hutannya pun cukup lebat ya..

    Btw, tak biasanya Zu tak ikut, hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ada dhito. Mmg best bnding yg kita pergi dulu hehehe

      Well, kawan ni mcm biskut chipsmore gak. Hahahaha

      Delete