Wednesday, June 3, 2020

Sebelas Minggu dengan Perintah Kawalan Pergerakan (B)

Sambungan dari: Sepuluh Minggu dengan Perintah Kawalan Pergerakan (B) dan Terima Kasih CPRC Kebangsaan KKM

27 Mei 2020 (Day 71) dah mula hari bekerja semula...jalan dah mula jammed sebab orang mula kerja awal, takleh balik kampung kan...aku sampai jam 8.30 pagi pun parking hazab dah...huhuhu...sampai pejabat pagi tu aku siap breakfast bekal bawak dari rumah...kemain menu aku kan, tema raya sangat!hahahaha...kenyang gila aku rasa pagi tu weh....
sekali dalam nak dekat tengahari aku dapat message dari Mrs tanya address tempat kerja aku...dan tak lama lepas tu dia sampai buat delivery pulut kuning dan rendang ayam...banyak gila plak tu dia bagi...Allahu rezeki sangat kan...thanks sis, siap datang hantar dengan kereta baru lagi...hehehe...banyak gila dia bagi, memang berkongsi rezeki laa dengan team kluster dan sesiapa yang datang melawat bilik kami hari tu....sedap sangat rendang ayam dia...nyummeh!
dan balik rumah petang terus mandi dan turun...beriya mak aku sorang kat dapur masak untuk besday Kachen...dia tak bagi adik aku tolong sebab takut Kachen tau, tak surprise...sudahnya dia kepenatan kan masak beriya....dengan puding karamel la, butter rice la, roasted chicken la, grilled lamb dannn spagehtti bakar...Allahu semuaaanyaaa sedap gilaaa...bertambah tambah aku makan...hahaha ada gak kek kawan Kachen hantar dan durian adik aku beli...memang pecah perut lah malam tu makan...hehehe!
28 Mei 2020 (Day 72) masuk kerja awal sebab banyak benda nak setel kan dah hujung hujung ni...sekali sampai je Nor dan Dr Jerry, kami sembang pasal dental floss, makanya selaku dentist kan, kemain sakan Jerry explain kat kami pasal gigi!hahaha siap lukis lukis tau....semangat kami semua mendengarnya, Farhana sampai pun terus join dengar Jerry cerita pasal gigi...ada masa dia sebut takik, tergelak besar aku!hahaha...
then kita sambung la buat keroje..dah nak penghujung hari di CPRC ni kan, memang tekun siapkan semua kerja yang tersisa....huhuhu siap memasing tapau Starbucks nak jaga mata dari ngantok sebab berlambak lambak report case masuk weh...kena sorting out semua di samping new data yang masuk daily...huhuhu tapi aku happy la, atleast apa yang kami plan nak siapkan dan tinggalkan kepada next team Alhamdulillah dapat buat...hehehe...dan petang tu lepas kerja sempat la aku pi Tamarind Square dan Kedai Aceh nak beli barang untuk masak malam ni, nak bawak untuk potluck esok...
29 Mei 2020 (Day 73) hari ni ada potluck raya sekaligus farewell untuk kami semua...ramai gila habis kontrak di CPRC pada 31 Mei nanti...so sebab tu la kami buat makan makan lagi...hehehe...so aku sempat la buat tauhu bergedil obes ni, serta tapau nasi lemak bungkus je kat abang favourite...hehehe ramai gilaaa bawak makanan, memang meriah la makanan pagi tu...tengah makan makan tu aku sempat panggil team BKKM untuk ambil gambar beramai ramai...oh ya semalam team baru BKKM sampai dah untuk ambil alih tempat kami team lama...hehehe...
dan kerana hari ini merupakan hari terakhir hari kerja rasmi kami, so macam tradisi laaa kami akan beramai ramai menghadiri sidang media secara langsung....hehehe masa ni dalam hati dah aim nak ambil gambar dengan DG lagi...hahaha masa pergi memang most of our team pi la, termasuk our boss Dr Haz dan Dr Wafak sekali...
masa agak agak nak habis dah sidang media, kami pun kalut laaa keluar cari tempat nak ajak DG bergambar bersama nanti...hehehe haa kecoh la duk tarik sofa sana sini kan kitorang ni...hahaha sebelum DG sampai kami posing test kamera dulu laa...sampai je DG dengan DDG yang lain terusss kita ajak bergambar!hahaha...habis bergambar dengan pantas DG bangun nak balik, aku cakap Datuk saya nak selfie boleh?hahaha tapinya aku nervous, sekali selfie aku gegar gila daaa...rasa nak tikam diri sendiri jer masa ni!hahaha!denggg....
lepas dah bergambar dengan DG, kami semua masuk dalam dewan balik...nak ambil gambar kat tempat sidang media tuu laa sebagai kenangan kenangan kami...almaklum lepas ni dah takleh nak sesuka hati masuk sini dah kannn...hehehe...best la ambil gambar ramai ramai dengan team data management , pastu dengan team kluster plak...alahai masa menaip ni, aku rindu plak dengan CPRC...huhuhu...rindu moment best kat sana, walaupun hari hari kalut dengan data....hahaha!
30 Mei 2020 (Day 74) hari Sabtu dan hari kedua terakhir aku di CPRC....hari ni besday kakak ipar aku, so awal pagi dah beriya mak aku masak nak Bungkusit ke rumah abang aku...surprise..sempat laa pagi tu aku merasa spaghettti bakar dah siap sebelum pi kerja, yang lain lain menu aku makan lepas balik kerja...sedappp....huhuhu masa ni aku terasa sedih gak la sebab kan missing out dengan besday family, hari tu besday Zara pun tak sempat buat apa sebab kerja hari hari kan....huhuhu ko bayang aku yang baru sebulan kerja dah sedih, ko bayang frontliner yang kerja non stop dari awal tahun hari tu...huhuhu...semoga Allah mudahkan urusan mereka...
sebabkan sibuk sangat kerja hari ni, sampai lupa nak lunch weh...hahaha dah tengahari, tengok makanan yang disediakan dah habis!lupa nakpi amik memasing...makanya kami Grab Food je laaa...so kamu duk layan makanan korea!aku beli ayam goreng pedas, so makan dengan ada aku bawak sikit spaghetti bakar mak aku pagi tu...hehehe kenyangggg!
dan petang tu sebelum balik kami team kluster bergambar dulu dengan Dr Ain...sebabnya esok dia cuti, dan esok plak hari last kami semuaaa...Dr Ain la penyambung legasi team kluster lepas ni...hehehe...sakan kan bergambar...tapi Dr Wafak plak takde hari ni sebab dia WFH....so memang tak lengkap laa team kluster masa ni....huhuhu tapi posing tetappp posing ya!hahaha...
setel bergambar, kami pun bersiap laa nak balik...aku memang rasa penat sangat hari ni...sekali Dr Jerry pandang pandang then dia cakap, Dayah hari ni kan orang bilik kaca cakap sidang media tak ramai bosses...cuma DG dengan Dato Chong saja...eh motip kan Jerry bagitau kami....hahaha terus teringat ayat Nor pagi tadi cakap muka Jerry frust sangat semalam masa aku dapat selfie dengan DG, dia tak sempat...hahaha ok la terus aku cakap, Jomm pi sidang media!hahahaha...makanya bergerak la aku dengan Jerry dan Nor ke sidang media...gigih kan bertiga ni...hahaha...pergi sidang media dengan aim nak tolong Jerry dapatkan selfie dengan DG!hahaha!sampai sana, masuk je nampak Dr Faizul, siap kena jeling kan...hahaha!pastu ada la something happen masa ni, terus cuak tau...pandang Dr Faizul, dia duk buat muka habeslaaa....huhuhu...tapi pape pun, habis je sidang media, kami tunggu kat luar dan tercapai la misi Dr Jerry nak selfie dengan DG tanpa sebarang gangguan...yang aku ni plak macam terkesima, tak terselfie pun ngan DG masa tu, sampai kan Dr Faizul tegur, weh taknak selfie ngan DG ke....hahaha baru tersedar, tapi dah terlambat...DG dah berlalu....huhuu....
keluar dari bangunan tengok hujan lebat gilaaa...makanya dari blok E7 ke E10 tu aku dan Dr Jerry ikut laluan parking...nasib baik aku masih ingat sikit sikit jalan dalam parking ni...almaklum pernah kerja sini dulu almost 10 years ago..hehehe...sampai di CPRC, nak cuba rentas parking ke E14 lagi tapi gagalis...tak jumpa jalan dalam parking...hahaha makanya kami naik ke pejabat...Dr Jerry buatkan aku kopi...hahahaha!baikkannn...almaklum mood baik, sebab dah dapat bergambar ngan DG...hahaha...dekat sejam gak melanguk, baru lah hujan redaaa dan kami pulang...penat gila rasa weh....
31 Mei 2020 (Day 75) hari terakhir di CPRC....huhuhu sedihhh...pagi ni ada makan makan lagi...hahaha semalam lepas balik rumah aku sempat laa masak congo mars nak bawa hari ni...ada orang bawak macam macam dessert, ada nasi lemak, rendang, lemang dan ketupat lagi weh..haa kali ni majlis lebih close...semua geng data management je...so kena la bagi ucapan sikit kan bagi pihak geng BKKM....then ucapan semua pun dekat di hati gituuu....pastu taklama tu Pengarah BKP pun datang singgah bagi kata kata akhir untuk kami...sempat la bergambar gak ngan beliau....
then tengahari sikit Dr Faizul belanja kami semua Starbucks!hahahah bangkrap laa dia kan....hahaha walaupun Dr Faizul ni garang gila, kami selalu je kena marah dengan dia, tapi aku rasa dia ni baik je sebenarnya....hahaha mayb sebab kerja dia kan, kena la serious sikit...hahaha
then dah setel kerja semua dalam kul 3.30 petang tu, sibuk la aku dengan Jerry dan Nor pi cari jaket CPRC tu...nasib baik Nor ada member hiking kat situ, so dapat laaa jaket tu....gigih laaa Arip keluarkan dari stor untuk kami bertiga...hahaha!sakan laa trio peminat tegar DG ni bergambar kannn!hahahah Asilah la jadi mangsa tolong ambilkan gambar...sekali Jerry pusing bagi mini love, terus gugur jantung Asie!hahahahah!pastu kami pusing pusing pi selfie dengan orang kat CPRC tuuu...aku tak share dah la kan sebab dah share dalam post sebelum ni...hehehe...
dalam jam 4.30 petang Dr Haz panggil semua...nak bergambar dengan DG yang baru habis meeting di CPRC...yeayyy excited la semua orang kannn...hahaha masa yang dinantikan!hehehe...haa apa lagi posing laaa dengan DG...sempat laa juga aku ajak selfie lagi sebelum dia tinggalkan CPRC nak ke sidang media...sian Datuk layan kami, berpeluh dia berkejar ke sidang media lepas tu kannn...hehehe you are the best Datuk!lepas DG pergi, kami sakan je lagi sambung bergambar...
dah selesai bergambar semua tu, ingat taknak pi dah sidang media...sebab dah jam 5 petang...sekali Nor cakap, weh takkan takpi weh, nak ambil gambar dengan slide terakhir kitorang ni...hahaha makanya berlari laaa aku dengan Nor pergi ke dewan serbaguna sebab risau slide dah terlepasss nanti!hahahah sekali mengejar rapat dari belakang adalah Jerry!hahahah tetapp taknak ketinggalan ok saat saat akhirny...hahaha hasilnya berpeluh peluh memasing sampai kat dewan!hahahaha nasib baik slide tak lepas lagi...hahaha...Dr Faizul menjeling lagi nampak kitorang!hahahah....
selesai sidang media, kami tunggu kat luar nak say byeee kat DG....takde niat nak selfie dah pun...sekali Dr Faizul nampak aku, dia jegil kan mata ingat aku nak selfie lagi agaknya...hahaha laju aku cakap tak selfieee dahhhh....hahaha...then DG pun berlalu dengan bosses dan Dr Faizul...then kami suh Gawry yang ada nombor hp Dr Faizul call dia, suh dia datang balik, kitorang nak bergambar dengan dia...hahaha terus mood baik kau, sakan bergambar!hahahaha....
dan selesai semuanya kami pun kembali ke CPRC...singgah lepak dalam bilik kaca buat kali terakhir...masa ni baru sedar kami tak lunch pun hari ni...sakan sangat kerja, lepas tu sambung bergambar...hahaha terus duk makan biskut raya yang ada dalam bilik kaca tuuu....sambil sembang sembang dengan orang yang masih ada...then lepas tu kami ke bilik kluster, ambil barang dan berlaluuu...finally, berakhir dahhh 32 hari pengalaman best bertugas di CPRC....hhuhu....
sampai rumah lewat petang tu terus mandi...then terus turun bawah makan mi kari ketam mak aku masak, pastu kakak ipar aku pun ada Bungkusit mi hailam penuh seafood ke rumah kami...sakan aku makan bertambah sebab lapar sangat...hahaha malam tu sakan aku upload gambar semua...happy tak terkata...selesai dahhh tanggungjawab kami di CPRC....
1 Jun 2020 (Day 76) hari Isnin dan aku ambil cuti...saje la nak rest kan...ingat nak ambil cuti 1 week, tapi macam ada meeting pula khamis, so amik cuit 3 hari je laaa...bangun awal pagi, duk layan lagi mi kari ketam semalam...ada 3 ekor ketam, aku abis kan je semua...hahahaha!then aku sambung buat ayam masak merah for lunch...pastu aku melingkar atas katil, pastu melingkar depan tv...hahaha memang melanguk je kerja aku seharian...hahaha malam adik aku tapau KFry plak...hahaha memang sedap la aku melingkor jer!Hahahaha...balas dendan kerja non stop kan sebulan lebih ni...hahahah!
2 Jun 2020 (Day 77) hari kedua bercuti...pagi aku dah pi pasar dah...beli lauk pauk...hari ni semangat dah sikit...hahaha seronok pi pasar duk tengok lauk fresh...excited gila nampak kerang besar dan cantik!kemain pot pet aku dengan kakak yang sama excited dengan aku...sembang pasal nak masak apa kerang ni, pastu sambil tangan kutip kerang masuk plastik memasing!Hahahaha...adoi perangai makcik makcik sangat dah aku ni kannn....hahahaha!
balik tu mak aku dah siap masak dahhh asam pedas ikan tenggiri dan paru goreng...aku makan je laa...lepas makan mood masak aku mari dahh...so aku keluarkan inti kelapa gula melaka yang aku buat last week, then aku buat kuih sopang a.k.a badak berendam untuk mak abah aku, untuk aku plak aku buat kuih ketayap yang jadi kuih kelaut lepas tu....hahahaha tapi tetap sedappp sebab inti tu sedap gilaaa...hahahaha!lewat petang aku masak kueh teow campur baki mi sikit...goreng dengan udang dan kerang besar tadi...Allahu puas hati gila makan kerang sebijik sebijik gitu laaa...hahahaha seriously terbaik!hahaha....
haaa hambikkk..panjang berjela cerita aku untuk minggu kesebelas ni kan...hahahaha!aku rasa last week la kot dah ni PKPB ni...minggu depan akan lifted kot PKPB ni...sehingga 9 Jun 2020...aku harap kita semua akan pandai la jaga diri memasing nanti..jangan excited sangat kalo PKPB dah lifted pun...still jaga batasan, jaga diri kita okay!semalam pun KKM dah announce ada satu kluster baru Pangsapuri di Cheras yang ada kemungkinan disebabkan oleh ziarah menziarahi masa raya...so hati hati guys...cuba elak selagi boleh yaaa...insyaAllah kita boleh!

No comments:

Post a Comment