Monday, June 1, 2020

Terima kasih CPRC Kebangsaan KKM!

29 April 2020 hingga 31 Mei 2020. Alhamdulillah selesai dah amanah yang diberikan untuk bertugas selama 32 hari di CPRC Kebangsaan bagi wabak Covid19. Aku sangat berbangga dapat join team ini dalam membantu negara umumnya serta KKM khasnya dalam menangani wabak Covid19 ini. Memang sejak PKP lagi duk terfikir macam mana nak menyumbang sebab tengok kawan kawan frontliners bekerja, sekali tak sangka jadi insan terpilih menyumbang tenaga dalam menganalisis data harian bagi Datuk DG KKM. Haaa nak cakap ni, data yang DG bentang tiap petang dalam sidang media tu, team kami la yang sediakan...hehe dan untuk aku, secara spesifiknya diletakkan bawah team kluster. Pantau semua kluster yang ada di dalam laporan harian. Aku happy sebab pengalaman ni best dan berharga sangat walaupun sepanjang 32 hari ni aku cuma dapat 1 hari je full day cuti, 2 hari WFH on Ahad dan yang lain lainnya kerja...even hari Raya langsung tak cuti tau.  But i am more than happy! Seronok dapat kenal dan kerja dengan ramai orang, team kluster yang gila gila dan sangat terbaik...akan aku kenang selalulah pengalaman terbaik nih! Hari ni aku cuti dulu, nak rest before masuk kerja. Bangun pagi ni dah rasa rindu pula nak pi CPRC...hahahaha! Acaner ni? 😂 semalam aku duk aim selfie dengan yang kerja rapat ngan aku sepanjang di CPRC ni. Nak selfie semua tak larat la kan...hahaha ok layan guysss...
Dr Haz, ketua bagi data management team di CPRC ni. Kira dia laa bertanggungjawab ke atas semua data yang keluar dari team kami, melaporkan terus kepada Pengarah dan DG KKM. Orang yang sangat hebat dalam menangani stress, relaks dan cool serta ceria je dia...memang sesuai la duduk di CPRC ni...hehehe...
Dr Wafak, ketua bagi team kluster. So memang ketua aku la sepanjang di CPRC ni...memula kenal macam pendiam dan serious...makin lama kami merepek repek dalam bilik kluster tu, dia pun terikut gak la...hahahaha!dah pandai buat lawak dah, walaupun kekadang kami konpius ni dia buat lawak ke dia cakap serious ni...hahaha...
Dr Hasanah yang kata dia sebelum ni pemalu dan pendiam je. Sejak aku masuk baru jadi bising sebab pengaruh aku!hahahaha ateee nipu ye deme!sebabnya sebelum ni bebudak tu pendiam, datang aku keluor ler taring deme yaa...hahahaha tapi serious dia ni antara penyebab aku enjoy duk kat CPRC, memang sekepala abes...kalo kami bersembang gelak mengilai, memang gegar satu CPRC...pastu dia sound aku suh slow sikit, dia tak sedor dia pun sama kuat gelak!hahahah!
Dr Jerry a.k.a tambi aku...masuk beberapa hari lepas aku masuk sini...orang lain panggil dia oppa, tapi aku panggil dia tambi a.k.a adik...dia belajar kat India dulu...hehehe awal awal pemalu, tapi memang pengikut setia aku ni, mana aku pi dia ikut sebabnya nak bergambar dengan DG!hahahaha nak order starbucks pun nak ikut aku pilih apa je...haha semua orang salahkan aku bila hari hari Jerry dia jadi tak pemalu sangat!hahahaha pengaruh aku katanya...denggg....
Dr Syafinaz, pengganti kami semua lepas ni...dengan Dr Ain tapi takdan selfie ngan dia sebab dia cuti semalam...oh lupa nak cakap, semua geng kluster kecuali Dr Wafak abes semalam sama ngan aku...so memang start hari ni tinggal Dr Wafak dengan Dr Syafinaz dan Dr Ain je la...moga bertenang la mereka ya buat bertiga je semua report kluster lepas ni...huhuhu...
Farhana, budak yang selamba je PM aku sebelum ni masa aku register masuk program fitness Bahagian Pemakanan...hahaha aku saspek dia baca blog aku, sebab masa first time dia jumpa aku, dia pandang aku lain macam!hahaha betul tak Farhana?hahaha lagi masa aku masuk bilik kluster buat pertama kali, nampak macam dia excited tengok aku!hahaha gila perasan kan aku...hahaha budak ni acah acah naif, kadang soalan dia aku takleh blah!hahahahaha dulu dia baik je masa duk ngan Jabir dan Farah yang dah keluar awal...cuti pun takde tau, tapi duk ngan aku manjang tak datang weekend!hahahaha!
Nor ni memang budak opis aku la tapi kat CPRC ni duk sama team ngan aku so kita selfie juga laaa...hahahaha haa memang menjadi la gelak kami ada Nor, ada aku, ada Dr Hasanah...bising bilik kluster tu...tapi tang ngejor DG, kami jadi team dengan Jerry!gigih 3 hari terakhir tu hari hari nakpi selfie ngan DG!hahahaha!
Dr Zu yang jada EMCO, hari hari dia akan cari aku untuk update data EMCO dia...nervous kalo dia sampai awal sebab report kluster tak setel lagi...hahaha tapi baik orang nya, kadang malam malam dia message aku siap puji puji gambar profile Whatsapp aku...hahahaha macam model katanyaa...kehkehkeh Nor tanya dia Dr ada anak laki ke, adik laki bujang tak...dia cakap ada, Dayah nak ke umur 16 tahun!hahahaha amboi Dr ingat saya Intan Ladyana?hahahaa!
Tay merupakan pemegang main linelisting...pun nak balik ke tempat asal dah...orang penting ni weh, memang data full pesakit dia yang pegang dan aku memang setiap hari akan update info kluster kepada dia untuk update main linelisting tu...heheh dia ni team bilik kaca, so banyak komunikasi guna whatsapp je laa...hehehe
Dr Asyraf yang pegang eCovid...database yang dibangunkan untuk semua data data yang berkaitan wabak ini...kecoh budak ni lagi kalo dia nampak aku nakpi selfie ngan DG...ada je dia nak berjaki ngan aku!hahahahah muda dan bujang lagi ni, sape nak kenal bagitau aku, nanti aku bagi Instagram dia...abang runner tegar nih!hahahaha
Dr Aisah yang aku tak sure dia pegang apa sebenarnya tapi sebab dia kepohchi gila, pastu dia duk sebelah bilik kluster so memang selalu jumpa...kecoh dia level dewa weh...aku rasa kalah aku!hahahaha tak leh blah dia sound bilik kitorang suka mengilai la, bising la...eh dia ingat dia tak berbunyik kat sebelah tuuu....hahahaha!
Dr Arinah ni pun gila gila...dia laa yang uruskan kemasukan kami ke CPRC ni...haaa bising dia bawah sikit dari Dr Aisah tu, elok la deme duduk sebilik!hahahaha memang kecoh jadinyaaa...
Gawry dari team Risk Communication...selalu datang bilik kluster nak cari input untuk press statement dia...hehehe kadang dia datang sorang, kadanag ada abang kat bawah ni...hahahaha ceria dan cool jer Gowry ni, aku suka tengok dia....
Dr Faizul, Pegawai Khas kepada DG KKM...haaa dia la selalu terjah bilik kami minta itu ini bagi pihak DG....manjang kena marahhhh, kena bebel je ngan dia ni...masa awal awal tu rasa takut tersalah cakap, sebab kejap dia ok, kejap dia tak ok....hahaha tapi hujung hujung tu dia banyak ok dari tak ok...hahaha siap belanja starbucks the whole team!hahahah
dan yang ni nak kena kenal kan gak ke??hahahah tak payah la kan...our hero, our leader, our DG!be strong Datuk, semoga terus diberikan kesihatan yang baik, kebijaksanaan dalam menangani wabak Covid19 ini dan diberikan kesabaran menangani manusia bermacam ragam ini...

TERIMA KASIH CPRC KEBANGSAAN KKM

17 comments:

  1. terima kasih untuk semua, especially tuan tanah. hihihi.. boleh tengok ramai lagi org belakang tabir..hihihih

    ReplyDelete
  2. Selamat hari rayaaa.. tqqq insyaAllah...

    ReplyDelete
  3. Huntung la DJ dapat bergambar dg DG

    ReplyDelete
  4. Tahniah DJ dapat bergambar dengan DG.
    Ahhh gambar last tu nyampah =p

    ReplyDelete
  5. Semua doktor doktor .... tak lama lagi DJ pun doktor gak (atau memang dah dapat doktor dah?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha most of them are medical doctors la EN Ghaz...hahaha kalo saya sambung PhD dapat la title Doc tu tapi Doc Falsafah je laaa...hahahaaa!

      Delete
  6. DJ ... lupa lak ... since Dr Asyraf tuh nampak elok dan macam bagus utk calun suami, jangan ler kasi kat orang, DJ ler ambik !!!!

    Muga Allah mempermudahkan dan ada jodoh antara kalian ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha Allahuuu...enghaz ingat saya ni level intan ladyana keeee nak kena boipren muda 17 tahun...hahahaha!

      Delete
    2. Tapi DJ lagi cantik dari Che Ta .... Che Ta OK jer ngan Zain ..... apatah lagi DJ ngan Dr Asyraf !!!!

      Intan Ladyana saya tak kenal ! Hahahhahahahaa

      Delete
    3. Hahahaha ohemjiii En Ghaz ni mmg kena sign peminat kipas mati sy seumur hidupp tauuuu...hahahahahaha!

      Delete
  7. tahniah team CPRC! di sebalik DG yg strong ada team yg hebat mcm uolls ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah ada rezeki berbakti walaupun sekejap...

      Delete