Monday, June 29, 2020

River View Seafood Restaurant, Kuala Selangor

masa cuti hujung minggu terakhir Februari lepas, aku nak pergi ke Sungai Besar hantar kain kat Maklong, tailor aku...sebenarnya duk bertangguh tangguh nak hantar bila pikir malasnyaaaa nak drive sorang sorang jauh tu kan...sekali tengah berbolak balik hati tu, nampak Kak Adilah yang kenal kat Cappadocia upload cerita kat FB yang dia nak layan Blue Tears kat Kuala Selangor wekeend tu...haa terus aku komen nak join, dia PM aku terus...setel deal semua, pada hari kejadian aku gerak awal la nak ke Sungai Besar terus...selesai hantar kain kat Maklong, siap solat semua, aku pun patah balik menuju ke Kuala Selangor...sampai sana macam awal lagi sebab janji nak jumpa lepas Maghrib dalam jam 8 malam...so aku pun usha dan decide nak layan seafood di River View Seafood Restaurant...haa gigih kan aku pi makan seafood sorang sorang...terima kasih ya Allah atas pengalaman hidup ini, akhirnya aku berjaya atasi saiko gigil makan sorang sorang ni...hahaha!
masuk tu, staff dia dah sapa dan tanya berapa orang...konpiden la jawab sorang kan, haa takde meja kecik ya, duk la meja yang besar tu...hahaha sebabkan ada la juga segan sikit, so aku duk meja kat belah tepi, leh layan sunset dan sungai kann...hehe sambil tu meh usha menu...satu masalah plak menu kat sini macam set tau...maksudnya takleh pilih berapa banyak ketam kita nak, kena pilih nak S ke M ke L ke...hahaha...deng dah la sorang kan....
lepas dah order tu, kita pun layan laa ambil gambar sampan dan sungai serta matahari dari tepi meja tu....sambil layan perasaan...hahaha kagum aku dengan perubahan diri berani makan sorang skang ni...sampai terlebih extreme plak tu makan seafood sorang sorang!hahaha!sekali masa tengah melanguk ni, duk pandang kiri kanan ternampak signage tulis cash only!ah sudah terus berdebar weh!aku tak banyak cash masa tu sebab baru bayar apetah...aku bajet kedai gini boleh la bayar guna kad la kan...huhuhu...
terus aku check berapa duit ada dalam beg, dalam RM75 je weh, aku dah la tamak tadi order ketam dan sotong...aku dah nervous hahaha so terus pi kaunter tanya memang takleh guna kad ke, dia cakap takleh, terus aku suh dia kira dulu bil aku nak tengok berapa kena kan...sekali dia kira, ngam ngam weh RM72.80!hahahaha!gila lah, sakit perut aku tahan cuak, nasib baik cukup!hahaha...setel bayar semua, aku kembali duduk dengan perasaan tenang...kahkahkah...
dan tak lama tu sampai laaa satu persatu makanan aku...sampai air dulu la...sakan kan aku minum air coke masa ni...hahahaa...garlic dan cili padi pun sampai...pastu mantou, fresh milk crab dan thai style sotong...haa sampai dah semua makanan, apa lagi memang tak angkat muka dah la weh...kusyuk menghadap hidangan yang sedappp...ketam tu penuh isi dia, kuah dia pun sedap tak muak sebab ada rasa pedas...sotong tu pun sedappp manis pedas...so yummeh!
memang puas hati sangat sangat laa walaupun perut rasa nak pecah!hahaha sedangkan aku amik saiz kecik je sotong tu, ketam tu 2 ekor...mantou tu yang besar sikit la...nasib tak tamak order nasi gak...hahaha Alhamdulillah seronok dapat makan makanan yang sedap ni kan...rasa nak repeat pergi jer nanti...hehehe...insyaAllah...habis makan pun dah senjaa...so cepat la aku gerak ke arah jeti yang kami janjikan...

6 comments:

  1. dapat bayangkan cuak tu macam mana..apapun tahniah berjaya mengatasi perasaan malu makan sorang2, sebenarnya sis dulu mcm tu gak..tapi sampai skrg ok jer..selamba makan sensorang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kan...tp level makan seafood sorg ni aku rasa lain mcm level konpiden aku 🤣

      Delete
  2. I yang asal Kuala Selangor ni pun tak pernah lagi try makan sini. Nampak sedap. Nanti nak cuba gak..tp kena bawak family la kot..haha..kalo bab makan sorang..fast food setakat ni boleh lg..hehehe

    ReplyDelete
  3. Ketam tu nampak besar dan fresh... boleh la cuba bila saya pergi sana minggu depan..

    ReplyDelete