Friday, June 19, 2020

Nasi Kalut Jitra Mai, Shah Alam

ada satu hari tu aku ada urusan kat Setia Alam...so duk pikir mana nak makan tengahari ni...teringat Suzy yang ada kat sana, so terus ajak dia lunch walaupun dah lewat...aku pickup dia dan dia suggest kami makan di Nasi Kalut Jitra Mai, Seksyen 7 Shah Alam...masa sampai ni mak aih ramainya orang chekk...kedai dia simple gila weh...
sampai ja terus kena beratur kat depan kedai tu untuk ambil nasi dan air...nasi kalut ni macam nasi kandar gak laaa tapi versi Kedah sebab nasi warna kuning!haaa macam biasa laaa aku amik nasi dengan kuah banjir dan ayam goreng yang nampak sedap tuuu...Suzy bayarkan untuk lunch aku ni, aku tak sure berapa harga nasi aku, tapi kalo tak silap dalam RM10...ok la portion besar gila, ayam dia pun besar dan air pun ambil kat sebelah tu jaaa....
sempoi gila kedai dia weh, makan duk atas lantai jaaa...hahahaha haa dah dapat nasi kalut yang dia duk bungkuih dalam plastik ngan suratkhabar tu tadi, pastu pi kalut laaa carik tempat duduk!walaupun dah lewat tetappp ramai orang kat sini wehhh...hahaha...tapi ok la selesa gak kedai dia, bersih...cuma kawasan sekitar macam bukan area kedai makan jaaa...macam area bengkel hahaha....
dah dapat tempat duduk, terus laa buka bungkusan nasi kalut ni...Allahuuuu menarik gilaa weh...bau dia, warna dia, rupa dia...haishhh masa menaip ni aku teringat ingat!kelikatan kuah dia, meresap ke dalam nasi...perghhhh sedap gila weh, memang menjilat jari lah makan kat nasi kalut ni weh...patut laaa ramai orang tak kira masa...sedap ya amat!ayam dia punnn fresh, garing dan sedappp!air dia je spoil pada aku...haahha tak sedap...tapi tu leh tolak tepi sebab nasi kalut diaaa haish leh jadi kalut kalo tak dapat lagi lepas ni...hahahaha!sedap, serious pi lah cubaaa!hahaha....tak sesiaaa...thank you Suzy sudi teman dan belanja aku makan...hehehe...

4 comments:

  1. sempoi kedai duduk bersila mcm tu.. pinggan pun jimat mkn bungkus je.

    ReplyDelete
  2. Jarang jumpa kedai makan duk bersila ni. Nampak lazat sangat makanan dia.

    ReplyDelete