Monday, May 18, 2020

Kedai Makan Rumah Rasa, Bangi

ada sekali tu lepas balik hospital appointment mak abah aku, aku ajak diorang lunch kat Kedai Makan Rumah Rasa sebab macam biasa la aku terpengaruh tengok gambar dalam media sosial yang lawa ada banyak banyak mangkuk sambal kat sini...hahaha so Kedai Makan Rumah Rasa ni terletak bebetul di sebelah Nasi Dulang Daun Pisang, Bangi tu...
masa sampai ni takde orang sangat pun...selain set, ada nasi campur rupanya...ada laaa beberapa pilihan makanan kat sini...pastu ada sambal sambal dia yang ada 7 macam jenis tuu...mati mati aku ingat makanan yang set tu sampai dengan sambal tu semua...rupanya tak ya, sambal tu ambil sendiri....hahaha cehhh...
mak aku order cendol homemade yang orang cakap sedap tu, tapi mak aku cakap manis sangat...so dia minum tak habis pun...huhuhu then mak aku makan nasi campur je, dia cakap biasa je laaa lauk pauk dia...cuma ada keropok kat sini yang sedap, kami siap bawa balang keropok tu ke meja kami....hahaha!
dan untuk aku dan abah aku...makanan yang sampai laut je, bukan set macam dalam gambar...sebabnya nasi kita ambil kat tempat lauk pauk tadi, pastu sambal pun ambil sendiri...gigih la aku ambil semua jenis sambal sebab nak ambil gambar macam yang viral di media sosial tu...kena susun sendiri yaaa...hahaha...cehhh mati mati ingat dapat macam dalam gambar...so kami order ayam goreng dan talapia goreng...ayam tu sedap sebab panas panas kan, ikan pun abah cakap sedap sebab baru goreng...sambal dia aku pun tak ingat dah mana sedap, sebab makan semua....hahaha tapi ada yang pedas berapi, ada yang biasa je...ok la sambal dia...not bad...
tapi bila tanya mak ngan abah aku mana sedap sini ke kedai sebelah?both of them jawap sebelah!hahaha dan aku sejujurnya pun rasa Nasi Dulang Daun Pisang jauhhhhh lagi sedap dari sini...lauk pauk dia lebih mengancam...sini menang sebab dia ada banyak jenis sambal laaa...hehehe pape pun, cuba laaa nanti ya korang kalo lalu Bangi tuuu...hehehe...

4 comments:

  1. lama lagi lah nak try dua2 resto ni..kt Selangor dah boleh dine-in kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xsure plk. Klo bole pun mmg xkn pi lg laa

      Delete
    2. Saudara dj wonderlust, harap cik bagi peluang kedua kepada kedai kami. Hahahaha... Masa ni sebulan baru buka, i think we improve alot... But thank you for your reviewww 🥰 nostalgig for us

      Delete
    3. oh hahaha insyaAllah kalo ada rezeki saya sampai lagi...hehehe

      Delete