Friday, May 1, 2020

Gopeng Glamping Park Part 3

Sambungan dari: Gopeng Glamping Park Part 2

pagi tu kami bangun awal solat subuh, sejuk gak...then sambung tido semulaaa...dalam jam 8.30 pagi baru la kami keluar untuk pergi breakfast...sempat la ambil gambar kaki ngadap luar tent masa ni...dolu dolu, masa ada kawan reramai, pernah laaa plan nakpi camping atas awan, pastu ambil gambar kaki luar tent dengan pemandangan indah atas awan...sekali hajat tak sampai, persahabatan terlerai...Eh.
so breakfast pagi ni dah termasuk dengan harga tent...so ayuh la kita makan...malam dah makan banyak pagi pun sakan gak makan...hahaha aduhai...simple breakfast dia, ok je pada aku as long as ada sosej...hahaha oh ya lepas tu sakan layan biskut roti marjerin cicah kopi o weh...sedap gilaaa...nonstop aku makan masa ni hahaha...
lepas breakfast Sue ajak naik basikal lagi...tak putus asa lagi dia ajak aku pi atas highway tu...ok la jommm...masa ni ada basikal macam beca tu, paksa gak Adam naik...hahaha dah ok dia, basikal plak tak ok, Dini kata berat dan susah nak bawa...hahaha alih alih bawa sampai jambatan je untuk bergambar...pastu aku, Sue dan Amoi terus kan perjalanan semalam yang tertangguh nak mencari lokasi bergambar atas highway...
tapi Amoi separuh jalan je, lepas tu dia sakit perut so dia patah balik...aku je laa ngikut Sue...dia nak sangat...memang kami lalu la kawasan tak bertar tu...kat depan tu ada simpang dua, ke kanan pi Gua Tempurung, so kami ke kiri...ada masa lalu jalan tak bertar, ada masa jalan dengan batu kerikil, ada kala naik bukit ada kala turun bukit...mencabar gak la, ada masa salah jalan pi jalan besar...hahaha tapi aku layan je la Sue...ada masa aku cuak gak sebab tetiba macam sunyi je kan dalam hutan tu...
dan dalam hampir 30 minit campur salah jalan ke jalan utama tadi, akhirnya kami sampai jugaaa ke tempat yang Sue maksudkan...dia pernah lalu sini dulu masa masuk Gua Tempurung Marathon katanya...hahaha nasib baik berbaloi tau sebab lawaaaaa view kat sini...memang lawa lah!walaupun penat dan nervous keluar masuk hutan tadi kan...hahaha dah la masa sebelum nak sampai sini kena turun dari basikal sebab macam tinggi sikit bukitnyaa, tak larat nak kayuh!hahaha...so sakan gak la kami bergambar kat sini kan...dah payah nau nak sampai...hehehe...
dan masa balik tu, kami menurun bukit la kan...sekali aku tengok kemain lajuuuu si Sue naik basikal...siappp yuhuuuuuuuu sebelum dia hilang dari pandangan mata aku...masa ni aku cakap, tergolek gak pompuan ni kang sebab jalan menurun ni memang la tar, tapi depan tu nanti terus jalan takde tar...haaa sunyi aku tak nampak dia...sekali sampai penghujung jalan tar, nampak ada orang kat tepi semak...kahkahkah aku gelak siap ambil gambar dulu baru aku pi tolong....hahahaah kemain kau kannn siap beryuhuuuuu dengan aku tadi...sekali terpelanting kau...hahahaha!sib baik luka je takde apa patah, so boleh mengayuh lagi...hahahaa...
sampai GGP, pergi kafe minta first aid...sib baik ada Ariff, so dia la tolong duk cuci, letak ubat dan balutkan...hahaha bagus Ariff ni, memang sesuai la jadi owner GGP ni, serba boleh...hahaha yang member sebelah beriya tak ngaku kata cakap yuhuuuuu...hahaha choi...hahahaha...memang kena bahan tak sudah laaa kisah yuuhuuu dia ni kannn...kahkahkah...lepas tu kami pun balik ke  tent dan bersiap laa untuk checkout...masa ni dah kul 10 lebih dah...so tent dah mula nak panas...
siap mandi semua, dalam jam 11 pagi kami ke kafe dah melepak...nak check out, ambil deposit...sekali lama plak melepak...layan sembang dengan mak Ariff dan staff dia...eh ramai gila plak staff dia kan, sampai dekat jam 12 tengahari juga la kami bersembang dengan diaa...hahaha aku dah kata staff sini memang ramah tamah...mak Ariff pun leh tahan kaki sembang...haaa memang best lah GGP ni rasa macam balik kampung sendiri je, staff dia ramah tamah...Dini dari malam tadi tak payah tengok Adam, staff GGP ni nonstop melayan Adam...hahaha Adam buat dapur macam dapur bapak dia laa keluar masuk sukati...hahaha...
dan sebelum balik, seperti yang suggested by staff GGP, kami pi makan di Mee Kari Ami...tak jauh dari GGP tapi jalan dia tricky sikit sebab dalam kampung kan...pasang Waze je la, insyaAllah sampai...hehehe staff GGP tu pesan kena cuba mi kari dan air longsoi dia...ok kami ikut cadangan dia...so semua kami order mi kari (RM4.50) dan air longsoi (RM0.50)...haaa murah gila kan air tu...aku macam tak percaya...hahahaha air longsoi tu adalah air teh bunga sebenarnya...murahh...dan mi kari tu, walaupun cair tapi sedappppp!dia mi kari chinese style tu..sedap weh, kami semua sepakat sedap!Adam layan mi sup pun abes, sedangkan sepanjang trip ni semua dia taknak...memilih makan budak ni, sekali mi sup tu abesss dia makan...hahaha aku order gak rojak pasembor (RM4.50) share pun sedappp kuah kacang dia...terbaiklah...makan kat sini dalam RM25 je weh...terbaik!
haa kat kedai ni ada jugak orang jual durian tepi tu...again semua teringin nak makan, so beli laa sebijik...sedap weh...isi dia tebal gilaaa...sedap gila lah kami melayan durian lepas makan mi kari tu kan...seriously terbaiklahhh...dan begitu laaa pengakhirannya trip kami....selesai makan durian di Mee Kari Ami ni, kami pun berpisah lah dengan Sue...kami meneruskan perjalanan balik ke KL dengan selamatnyaaa...Alhamdulillah...next time kita plan lagi roadtrip naik VEH dan VEE yaaa!hehehehe...

8 comments:

  1. bila nak share gambaq vee ..ehh..ke veh..
    lps pkp nak pi try mee kari tu lah..nampak macam sedap ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha VEH...VEE tu sue punya kereta. Hahaha apa laa guna berkereta baru musim pkp ni tersadai je depan rumah hahaha

      Delete
  2. alaa...bestnya,,, part jatuh basikal tergelak jugak, hihihi...

    ReplyDelete
  3. Mee Kari Ami mmg yang terbaik lah..

    ReplyDelete
  4. Sungai tu jauh tak Dr GGP...? Mmg ada pegunjung dok mandi ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat je...yup mmg ramai pun mandi kat sanaa...org stay ggp dan org kampung gak

      Delete