Wednesday, December 20, 2017

Aktiviti Larian bagi Separuh Tahun Terakhir 2017

saje buat kompilasi aktiviti larian yang aku masuk pada 2017 ni...hehehe aktiviti yang aku gigih join sejak pertengahan 2016, dan menjadi-jadi pada tahun 2017 nih...tapi rasanya nak bersara dah pada 2018...gituu...untuk aktiviti larian separuh tahun pertama pada 2017 tu leh tengok kat entry Aku Berlari bagi Setengah Tahun 2017...kononnya letak KPI sekurang-kurangnya satu medal setiap bulan...untuk separuh tahun pertama tu, mencapai la KPI nya kecuali bulan Jun takde medal sebab puasa kannn...hehehe meh tengok separuh tahun terakhir pula punya performance yer...hehehe

Jun - Hari Raya Virtual Run 2017

kita mulakan pada penghujung Jun, aku join Hari Raya Virtual Run 2017 anjuran 42Race...5 km je pun tapi kena abeskan larian dalam minggu pertama raya...punya la menyesal aku join run ni...hahaha gila payah nak cari masa nak berlari sebab sibuk beraya...ada laa sekali, pada 5 Syawal aku pi KL sebab pi Hospital Selayang, beraya di Gombak dan melanguk di Merchant's Lane dengan kesekian, so petang tu aku ajak Ab pi acah-acah fit kat Taman Tasik Perdana...Ab ok la setel larian dia, aku ni nasib tak baik, tengah lari, handphone aku padam...hilang rekod larian aku, pastu konon sambung lari guna handphone Ab, sekali dah setel semua, masa nak hantar bukti larian, baru sedar syarat 42Race kena rekod larian one off!siot jer, kira tak valid la larian aku kat Taman Tasik Perdana tu...sobsss...
masa tu frust gilaa....ada masa 3 hari je lagi sebelum habis masa larian ni...aku plak dah sibuk berjalan raya ke Melaka bagai...last sekali, nasib baikkk di hari terakhir cuti raya, aku takde any plannn...gigihhh bangun awal pagi, dan berlari di Taman Tasik Cempaka, Bangi...hahaha abeskannn 5 km tu ditemani Dzuli, pastu sambung ngeteh dengan Mrs sekali!yeayyy...akhirnyaaa selesai gak kan...dan tak lama lepas hantar bukti larian, sampai laaa medal aku dengan terukirnya nama DJ kat medal tuu...tapi tak nampak plak dalam gambar ni...

Julai - PJ Half Marathon 2017

then bulan Julai masuk pula PJ Half Marathon dengan Ab, Syahnaz dan Raja...gigih bangun awal pagi masuk larian nih...sangap gilaaa lepas raya makan cam apaaaa je, tetiba kena lari 10 km wehh...hahaha sakit gilaaa kaki!tapi best sebab lepas larian ni boleh plak terjumpa dengan Michael dan Edmond, member UKM dulu...selalu nampak kat FB je diorang join larian, tak sangka jumpa masa ni...

Julai - Ipoh 7 Bridges Run 2017

dan hujung Julai kami buat trip beramai-ramai ke Ipoh sempena Ipoh 7 Bridges Run 2017...haaa start bulan Ogos ni laaa, gigih pi lari luar negeri, sesambil berjalan-jalan...sakan kann...untuk larian ini, ada Ab, Aju dan keluarga, Ajib, Dini, Ed, Adam, Sue dan Liana...best sebab asyik makannn je dalam Ipoh 7 Bridges Run Trip kali ini...pastu masuk plak 5 km je, berjalan sambil menyembang je laaa sepanjang larian...hahaha...

Ogos - My Buddies Run 2017

bulan Ogos pula geng kesekian lengkap semua buat pertama kalinya join My Buddies Run 2017...aku, Ab, Dzuli dan Mrs masuk larian ni bersama Ean, Farid dan Arip...masa larian ni ada gak terserempak dengan beberapa muka yang dikenali...antaranya Hang Dhamin dan rakan-rakannyaaa...dah kata kesekian bersama, aktiviti makan memang takleh lari laaa...larinya 5 km je yang perempuannya, tapi makan sakan ke Gulai Omak Den la, durian RM245 la...hahaha

September - Malaysia Day Color Run 2017

masa awal September aku join larian anjuran kolej Sue di Seri Iskandar...saje je masuk, sambil plan nak sambut birthday dengan Sue sekali kat sanaaa...hehehe...aku masuk larian 5 km je masa ni, lari plak sorang-sorang...santai je laaa...tapi sampai sekarang tak dapat tengok medal dia, sebab masa event ada masalah teknikal, so diorang bagi chocolate bouquet sebagai ganti sementara...medal aku later Sue ambilkan tapi dia lupa letak mana dahhh...pasrah je laaa...hahaha...cerita details dalam Trip to Seri Iskandar, Perak...

September - Teluk Cempedak Beach Challenge 2017

lagi sekali trip larian sambil berjalan secara berjemaah...kitorang masuk TCBC2017 ni sambil berjalan di Kuantan...ahli jemaah trip ni ramai...ada aku, Cik Wi, Cik Laila, Irma, Asie, Zu, Raja, Syahnaz, Haris dan Ab...tapi yang masuk lariannya cuma aku, Ab, Cik Wi, Zu dan Syahnaz...hehehe again trip penuh dengan agenda makan, makan dan makannn...cerita sepenuhnya di Teluk Cempedak Beach Run Trip...

November - Larian Hari Keputeraan Sultan Nazrin Shah

again trip di luar negeri dan paling banyak drama punya trip...hahaha redho je laaa...tapi antara larian paling best aku pernah join sebab santai dan relaksss...takde sape kecoh nak jaga pace bagai...sempoi je larian sambil makan...sambil layan aktiviti rakyat di Kuala Kangsar...aku join dengan Sue, Hasnan dan Dayah...jumpa juga Farid dan Arip kat sana...haaa cerita panjang lebar di entry Larian Hari Keputeraan Sultan Nazrin Shah Trip...
bulan Oktober dan Disember aku takde join larian sebab jadual penuh dengan berjalan la, hiking laaa...so takdan nak slot in aktiviti larian...lagi plak takde larian yang menarik hati....tahun 2018 pun tak terbuka hati lagi nak register mana-mana larian...nanti la lepas ni aku buka website Runnerific tu kalo ada yang berkenan aku terus registerlah...hehehe...korang kalo nak usha dan join larian tahun depan leh la usha link tu yer...jangan lupa #sweatisfatcrying #acahacahfit hahahaha....baiii!

No comments:

Post a Comment