Tuesday, June 9, 2015

JJCM Anak-Beranak Ep 1: The Nobers' Hot Wings, Plaza Shah Alam

hari sabtu lepas, aku ngan adik-adik aku dah plan nak buat cafe hopping...ni semua gara-gara terpengaruh dengan Artikel 13 Kafe Moden "Mesti Kunjung" yang Menjadi Kebanggaan Orang Shah Alam laaa...tapi mak aku bising kitorang asyik makan jer!sekali bangun pagi, gigih mak aku dah siap masak pelbagai makanan demi nak menghalang kitorang pergi membesarkan perue!hahaha bising punya bising, tewas juga semuanyaaa...langsung makan kat rumah jer laa...nyum nyum...sampai laaa ke lewat petang, dalam kul 6 petang mak aku plak ajak cafe hopping!omg!hahaha...terus aku dengan mak, anim dan adik bergerak ke Shah Alam!

memula sekali kami menuju ke Plaza Shah Alam...tujuan ke sini sebab nakpi kedai laki member anim...anim cakap chicken wing dan cheese steak dia sedap!terus kami menuju ke Lower Ground, dan mencari The Nobers' Hot Wings!kedai ni kecik jer, terletak kat area banyak-banyak gerai di bawah tu...sampai jer tanpa buang masa, terus kami order 2 Nobers' Cheese Steak Sandwich (RM15.80) dan hot chicken wing 6 pcs (RM13.80)...kita boleh pilih untuk ambil ala carte ataupun set...set tu ada tambahan air la...
sambil tunggu makanan siap, sempat laaa aku pergi tapau takoyaki kat gerai berhampiran...nyum nyum...terus teringat kat Osaka masa ni tau...sebabnya ternampak okonomiyaki juga dijual di gerai tu...hehehe layan takoyaki dulu sementara makanan sampai...
sampai jer makanan, kami share jer la kan...sebabnya konon ada banyak lagi kafe nak terjah lepas ni...sedapnyaaa cheese steak tuh!daging diperap sedap!dengan cheese meleleh tu...perghhh...tapinya nak makan banyak takleh plak kan...bajet nak simpan perut...kuikuikui...hot chicken wing dia pun sedap...didatangkan dengan cheesy fries...nyummeh!
kemudian dari Plaza Shah Alam kami ke kawasan bersebelahannya iaitu Jalan Tg Ampuan Zabedah J/9J...tujuan ke sini adalah untuk ke Cake Jalan Tiung yang sangat famous amos tuh!lokasi kedai ini adalah betul-betul di atas Restoran Sup Ani Utara...aku memang follow Instagram Cake Jalan Tiung ni...so hari-hari pun telan air liur tengok kek diorang...jadinya sampai sini dengan harapan yang membara....baru jer nak naik tangga, ada staff tengah turun dan cakap diorang dah tutup dan kek pun dah abes!what??kek abes!omg!aku datang dengan harapan kot!huhuhu tapi sendiri silap laaa tak tengok open hours kedai ni rupanya sampai jam 8 malam jer...masa ni rasa sedih giler ok!kalo ngandung ni, mau meleleh jer air liur anak aku...hahahaha!tapi serious masa ni sedih btol rasanya...hohoho jauh kot aku datang ni...sobss...sobsss....

masuk kereta, ambil nafas kejap menenangkan diri...aku suh anim usha lagi apa cafe yang ada dalam artikel tu...usha-usha tengok Kopimeo berada berdekatan....terus menuju ke Jalan Tg Ampuan Zabedah B 9/B pula...bila nampak buka jer, dah terubat dah rasa hati....tapi kusangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari....sekali masa nak order, semuaaaa pun abes!nak dessert pun nan hado...semua habes!huhuhu terus dengan berat hati, kami keluar meninggalkan Kopimeo...sobss....sobsss....

hati terlukaaaa....parah.....

10 comments:

  1. He he he....kita cuma mampu merancang... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la wa...pasrah...coba lagi next time...insyaAllah...

      Delete
  2. Ingatkan kita nih dari golongan memang kuat makan ... tapi rasanya boleh surrender ngan DJ nih !!! Hahahahhaaaa

    Sebab lepas makan, boleh gi cari makan lagi !!!!

    Nasib baik kedai tutup !!!

    Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sesekali merasa enghaz...bkn selalu pi shah alam yg jauh ni...tu bedal byk2...hehehe

      Delete
  3. yeeaaaah Duta JJCM telah melebarkan lagi kawasan jajahan :)
    aku tunggu ko punya review

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sekali sekala laaa pi jauh sikit...hehe asyik putrajaya bangiiii je kannn...hiksss...

      Delete
  4. dj kalau nak pi kopimeo tu halo lah aku. aku teringin nak pergi weiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oraittt...next time kalo aku pi sendiri, aku roger ko eh...

      Delete
  5. oohh..ni lah kisah hati terluka tu sampai terbawak2 ke post depan...ha..ha... jaadik lapar plak tngk makanan2 ni...aish... bulan posa ko jngn buat post makanan gini DJ..harus tergugat iman..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha drama je lebih tu...hahaha bulan posa ni aku berazam nk kurangkan berbuka posa di luar...kuikuikui

      Delete