Thursday, February 13, 2014

Mini Gathering!

Pada Jumaat minggu lepas, kitorang ada mini gathering dengan geng-geng masa di universiti dulu...saje nak kasi warm up dulu before kita rancang gathering yang besar sikit next year...almaklum, baru tersedar, tahun depan adalah anniversary ke 10 tahun kami graduate degree!hahaha cepatnya masa berlalu...dah tua dah oi....so kami rancang orang-orang yang dekat area Putrajaya je la kan...so dari pejabat aku je ada 3 orang...aku, asie dan aisyah...tapi aisyah walaupun sama pejabat, tapi dia di Presint 1...so jarang la jumpa..then ika dari Presint 2....chubby dari serdang dan suhaney la paling jauh, dari shah alam..gigih kan....hehehe batchmate aku dulu, budak melayu dalam 30 orang je kot...ke tak sampai...so ni kiranya 1/5 la dari kelas...hahaha kira ok la kan...tetap meriah!

so dah suruh aku pilih tempat, tekak teringin makan steamboat, ke Slero D Timur la kita...nasib la semua sampai dengan selamat berpandukan peta yang ada di FB restoran ni...aku dah siap-siap order steamboat set berharga RM79...memang sedaplah!sup dia, sos dia...sedap!lepas tu order juga brownies dan pulut mangga yang sedappp!total makan adalah RM20 seorang sahaja...so sesi makan, diselang seli dengan sesi bercerita perihal masing-masing dan kawan-kawan yang tak datang...sambil tu update gambar kat whatsapp bikin panas kawan-kawan lain!hahahaha memang bestlah sesi kali ini....
pastu kelmarin, zoul datang meeting kat putrajaya...dan sebabkan last week dia tak dapat join mini gath kitorang, dia minta la aku bawa dia pi makan kat Slero D Timur juga...teringin katanya sebab asyik tengok gambar aku je kan..hehehe so sebabkan aku ni kawan yang baik, pastu tak best plak hampakan permintaan kawan, sebab kalo aku ke terengganu, mesti dia bawak aku pi makan ikang celup tepungkan...aku bawak la dia ke sana masa lunch...memula ingat nak kena ngedate berdua gitu kan...sekali asie dan irma free juga baru abes meeting...so ajak sekali...kemain kitorang order dessert sorang satu...ada rainbow cake, banana fritters, cranberry cakes dan pulut mangga..nyummeeh.....pastu order eeyang's grilled chicken, phadthai dan nasi goreng kampung...semua pun nyummeh!hahaha layan makanan sedap dan borak sakan tak hengat donia!macam-macam cerita karut marut keluar kan...hehehe

2 comments:

  1. Haaa aku mulalah panas hati kan asyiklah tengok ko berposing kat kedai tu. Pulut mangga yang aku nak sangat merasa tu pun kau makan sampai 2x. Sob.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe apa lagi...cepat la datang!hehehe pulut mangga tu sedappp...masa 1st makan diorg bg complimentary mangga sampai 2!hahahaha

      Delete