Sunday, April 28, 2013

London to Milan & Parma, Italy ~ 13042013

Sambungan dari : London ~ 12042013

sebab aku takleh tido nyenyak sgt sbb risau terlepas shuttle bus ke terminal 5, kul3pg aku dah bangun dah....siap mandi semua...huhuhu pastu tido2 ayam je la smpai kul4lebih dah siap2....kul5pg kami dah pi breakfast kat hotel...sib baik laaa bfast buka awal kul5pg...huhuhu dpt la aku belasah berapa keping tah roti bakar sapu nutella..kenyang la jugak aku kan...sbb next ni tak sure akan makan di mana kan...hehuuuu then kami terus amek shuttle bus dr hilton yg terus menuju ke terminal 5...smpai agak awal la kat sana kan dlm kul6pg...terus lalu kastam n dah setel...kami solat dulu...ada multi-faith room sini...tp aku rasa sebenarnya mmg utk muslim sbb ada bilik wuduk skali...betul2 bawah escalator yg aku turun...
pas solat subuh sume..kami lepak2 jap smpai la kul6.30pg...then baru la gerak menuju gate smbil cuci mata...masa ni smpat la singgah british airways punya service kaunter tnya gate mana sbb tak muncul2 gate kami kat screen...dah dpt tu, terus menuju ke gate...smbil mengintai apa2 yg boleh dibeli...sekali dkt nak smpai gate, terus nampak kedai WH Smith yang jual fridge magnet yg terdapat insiden takleh dilupakan...huhuhu...then terus excited membeli...huhuhu dan disebabkan excited beli, tambah lg beli...abes beli terus je keluar n excited bercerita!then smpai gate, duk gaduh ngn enjml n terus masuk dlm flight...huhuhu kul7.40pg kami depart dr heathrow menuju ke milan...sbb kepenatan kot pikir macam2, terus aku terlelap je dlm flight...smpaikan masa lalu pergunungan yg ada salji kat atas a.k.a snowcap mountain pun tak tgk...sayang btol..sib baik klaila ada snap...cantik..huhuhu

then kul10.40pg kami tiba di Milan...di sini awal 1jam dr london...smpai je, terus nak amek luggage...pas tunggu punya tunggu...ya Allah again, dugaan buat kami bila luggage kami takde!bila semua org dah amek, tgk takde dah diorg angkut luggage, aku dah cuak...huhuhu mula aku pikir apa yg tak kena ni..tak henti masalah dr smlm...huhuhu aku cuba rileks, tenangkan diri n bersabar...bertimpa2 ni...taktahu apa hikmahnya....so terus pi kaunter lost n found utk BA...terus buat report, n dia amek no phone n alamat hotel..if jumpa diaorg akan hantar ke hotel...pape diorg akan contact hotel kami di parma..sbb buat masa ni diorg takleh dpt pape info lg...masih tracking apa problem dia...mayb perlu amek masa sejam utk kenalpasti masalah n lokasi beg ktorg...hehuuu masa nii mood nak berjalan mana2 pun mmg dah merundum!
then kam terus menuju ke tempat amek teksi airport dgn hanya berbekalkan sling bag n backpack kecik masing2..aduhai...then pas bgtau destination sume kat kaunter, diorg bgtau la harga adalah 250 euro..so lebih kurang yg aku baca dlm internet, so ok je la kan..lagipun enjml yg bayar kan dulu...hehuuu aku mmg dah ckp siang2 ngn dia suh bayar...hehehe so meluncur la teksi mewah merc tu menuju ke parma..sepanjang perjalanan kami berborak...mcm2 isu keluar smbil dlm hati tu sebal sgt rasa dgn pelbagai dugaan...tp sib baik ramai2 kan..so mcm takde la susah hati sgt...huhuhu dlm pada borak, enjml byk kali jugak tnya jadi tak nakpi florence...duk bilik pun bukan leh dpt balik beg...gunakan la masa ada ni...huhuhu lepas sejam lebih dalam teksi tu, akhirnya kami tiba di parma...terus menuju ke Parizzi Studio & Suites..masa check in, morena yg aku deal tu takde...tp ada marco n kristina...so diorg bgtau yg pihak airport dah call n bgtau yg luggage kami rupanya stuck kat london sbb sepatutnya smlm kami amek lugggae tu di airport...ya Allah geram plak rasanya ngn pihak MAS di klia n heathrow sbb 2x aku tnya, dua-dua pun ckp luggage akan direct to milan...huhuhu tp takleh nak wat apa kan..sabar je la...so aku mtk diorg update pape nanti...pas dapat kunci..kami masuk bilik..wah cantik ye bilik dia..mcm small apartment..siap ada dapur, tmpt makan...harga murah la dlm 110 euro..pls jgn convert la kan...hehuuu tp tak smpat letak bontot pun...sbb pas pi toilet sume, kami terus kumpul semula kat bawah n mtk pihak hotel panggil teksi...depa call je senang...

2 comments:

  1. Wowww speechless an dan cantiknya architechure building kat c ni. bila lah leh sampai sana. Perlu menabung dari skrg heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah diberi rezeki nak ke sana...kalo nak pegi sndiri mmg tak mampu la saya JM...hehehe tp saya rasa itulah uniknya europe...building lama depa mmg preserve smpai skng...huhuhu

      Delete