Tuesday, July 27, 2021

Nami Seoul BBQ, The Garden Malls

ada sekali tu Agus duk ajak aku lunch dengan geng-geng dia...memula aku segan gak walaupun most of them aku kenal je thru media social...tapi still segan kan, tapi lepas pikir seketika, aku pun layan kan aje la kan....boleh tambah kawan baru...so seperti dijanjikan, aku bertemu dengan Agus, Seni, Jee, Leen dan Ruzi di Seoul Nami Korean BBQ di The Garden Malls...aku memang dah lama aim nak makan sini...a few times gak sembang dengan Agus pasal tempat ni hahahaha...so tu antara sebab kenapa kami pilih tempat ini la untuk gather kali ini...masa melangkah masuk ke kedai ni je aku dah excited nampak cerobong-cerobong dalam kedai ni...hahaha sooo korean tau!
masa sampai ni, Agus dan aku sampai dulu, dan sebabkan kami berdua yang pandai bab bab korean ni, so Agus ajak kami order kan je untuk semua...aku memang dah sesiap study dah menu dari rumah sebab pikir ramai kan, dan dia ada banyak gak set, set dia kat sini...so duk study mana yang sesuai la...pastu duk bincang dengan Agus dan akhirnya kami setuju untuk order Mixed Meat Platter (RM299) dan Set Surf + Turf (RM219)...kedua-dua set ni adalah recommended untuk 2-4 pax...so okay la kan kami ada berenam...dan kami tambah 2 Fist Rice (RM29)...
dah order tu tunggu la kan makanan sampai dan kawan-kawan Agus...so kat meja kami duduk ni ada dua tempat bakar...masa ni tak tau rupanya ada beza tempat bakar ni...masa makanan sampai dan sekali kawan-kawan Agus sampai, staff situ datang juga letak arang dan jaring pembakar...rupanya ada dua jenis jaring dan api, satu api nya tak kuat sangat untuk seafood sebab kami ada set seafood kan, satu lagi api dia kuat sikit untuk dedaging...masa dah pasang baru realise yang pemanggang belah aku dan Agus tu yang untuk seafood!hahaha laju tau aku pandang Agus, Agus pandang aku...hahaha macam paham paham je kan...sebab kami both gila daging!hahahah...pasrah!so lepas tu apa lagi memang sesi bergambar dan masak dan makan!
dah sakan bergambar tu, masa makan sebab aku segan lagi, so aku suruh Agus ambil daging dari pemanggang belah sana!hahahah tapi serious semua dedaging tu sedapppp!sedap weh...cuma jangan over cooked laa...cumanya sebab banyak daging kat belah sana, so macam tak puas makan...masa makan tu, tetiba Agus cakap, Dayah next time rasanya kita kena datang lagi ni sendiri-sendiri,jangan ramai-ramai!hahahah ya ampunnn memahami sungguh!pantas aku jawabbb yeessss setuju!hahaha!dan makan la kami dengan riang sambil sakan kawan-kawan Agus bertanyakan macam macam soalan kat aku...sampai berpeluh-peluh aku nak menjawabnya...hahahaha...
dan akhirnya masa nak bayar tu, Agus bayar kan dulu...total makan kami berenam adalah RM682...dan esoknya masa tanya Agus berapa nak bayar dia, dia jawab ada orang belanja...hahaha Alhamdulillah rezeki...sekali tanya kawan-kawan dia yang aku dah kawan kat media sosial gak...diorang plak tanya aku ke belanja sebab Agus cakap ada orang belanja pada diorang gak...makanya tau la kitorang rupanya yang belanja tu Agus!hahaha yeay thanks Agus, moga murah rezeki!next jangan lupaaaa janji kita nakpi Kung Jung!boleh dine in dan rentas daerah jeeeee, kita serbu!hahahaa...ok bai...

No comments:

Post a Comment