Tuesday, November 14, 2017

Restoran Sambal Uleg, Bandar Baru Bangi

ada satu malam tu aku abes kerja lambat so ajak Dzuli dinner di Bangi..niat asal nak layan nan cheese kat RSMY, sekali bila turun dari kereta nampak Restoran Sambal Uleg sebelah RSMY ni...eh baru nampak member opis makan kat sini siangnya tu, dia makan iga bakar a.k.a beef ribs siap dengan #betterthantonyromas apa lagi terus tukar venue!hahaha...
kedai ni simple je laaa...takde yang istimewa kalo tengok dari luaran...tapiiiii sebab tu orang cakap jangan judge orang dari luaran kan...so sebelum judge moh usha menu...kat sini memang serve indonesian foods laaa kebanyakannyaaa...
ok jangan buang masa, jom tengok apa yang kami makan...dah sampai kedai indon ni, wajiblah layan teh botol kan...then Dzuli layan set daging bakar (RM12) dan aku pula ambil set iga bakar (RM18)...set kat sini didatangkan bersama nasi, tauhu dan tempe goreng, ulaman, sup dan 2 jenis sambal...
bila daging dan iga bakar tu dah ada depan mata, memang bau dan nampak menarikkkk...sekali ngappp, ya ampunnnn sedappppp...lagi iga bakar tu wehhh...dengan rasa perapan yang sedap, pastu iganya lembut dan ada lemak-lemak...perghhh terbaik weiii...gilalah aku makan sambil berzikirrr sedap!hahaha sangat-sangat recommended tau iga bakar kat sini...hahaha
selain makan nasi, kami order gak Pisang Bakar Cheese (RM4.50) yang sedap gak laaa...cuma pisang dia lembik sangat, mayb ada sesetengah orang tak berapa suka kot...hehe tapi pada aku, ok laaa...tapi aku prefer kalo pisang goreng kot...
dan sebab teringat-ingat kesedapan dia, seminggu kemudian tu aku ajak lagi Dzuli datang makan kat sini...fuhh memang terbaiklahhh iga bakar diaaa...i loikeee!

2 comments: