Wednesday, September 17, 2014

Trip Budget Dah Lari...

Alhamdulillah...selesai dah percutian singkat sekaligus menjadi trip meniup lilin aku untuk tahun ni....pada awalnya ada 'tragedi' sikit berlaku menyebabkan aku dan dini hampir give up je kat sana...tapi kembali berfikiran tenang, waras dan positif bagi selesaikan masalah yang berlaku...dan Alhamdulillah kami berjaya mengharungi trip budget ini....yang pastinya dengan budget yang dah lari!hahaha takpela, kami pasrah dan redho...mungkin ini yang terbaik untuk kami semuaaa...details apa yang terjadi nanti aku cerita dalam entry sebenar yer....ni baru intro jer...hehehe oh ye, dengan ini juga dimaklumkan, misi mencari awangku adalah gagal sama sekali...sobsss...takpe teruskan mencari di destinasi berikutnyaa...hehehe 

sebelum pergi Brunei, semua pun tanya kenapa nak pi sana?bukan ada apa pun...even dah balik dari sana pun orang duk bercakap perkara yang sama lagi...rakan travel aku si dini pun siap cakap ngan mak aku tak payah la pi Brunei makcik...takde apa...hahahaha tapi as for me, aku rasa ok jer Brunei ni...banyak juga tempat yang boleh dilawati...makanan pun sedap-sedap....cuma nasihat aku, tak payah la nak spend masa lama sangat kalo ke sana...if dapat spend 2 hari full untuk aktiviti pun dah cukup sangat dah...jadinya percutian hujung minggu dengan cuti tersepit yang banyak pada tahun hadapan tu adalah sangat sesuai kalo korang nak ke Brunei ini...hehehehe ok nanti aku story perjalanan trip budget dah lari ni nanti ok!tapi sebelum tu, meh aku belanja sikit gambar dari hp cap ayam aku...malas nak tengok lagi gambar dalam kamera tuh...
p/s - 1st time pergi KLIA2...i loike!sangat kerlasss...walaupun mengah nak kena jalan jauh-jauh...sadis sikit tang tu...tapi tu bukan reason la untuk aku tak suka KLIA2 nih...aku rasa best dengan facilities yang ada...cantik!next time kena datang awal sikit laaa kalo nakpi oversea...lagi kalo naik AAX kan...jauh sikit lagi perjalanannya... =D

14 comments:

  1. Misi yang gagal... ada alasan untuk tiup lilin lagi kat obersi. Cantik je fotonya walau guna hp...Memang betul... terminal berlepas AAX jauh banget... hampir 1 km kena jalan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha takpela en mie, saya pasrah jer....kena terus mencari dalam next trip!hahahaha....tu la en mie, baru guna hp cap ayam pun dah cantik kan...

      Tu la jauh nak jalan di KLIA2 tu tapi saya sukaa...baru la terasa ke'airport'an nya...hehehe

      Delete
  2. Brunei ni dulu2 diorang tak brape nak focus sangat on tourism... sebab tu tak banyak tempat kite as tourists akan pegi... tapi lately ni diorang dah start promote their country... wah sampai ke kuala belait jugak ker? huhuhu tak sabar nak tunggu cerita 'tragedi' itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azra, myb skang dah ok sikit kan banding dulu....banyak tempat leh lawat tp pada aku macam kena ada kereta gak la...nak bergantung pada bas je mcm payah sikit....teksi plak harga takleh blah!hahaha haah aku pi belait dan seria juga...tengok orang gali minyak!kehkehkeh takde la tragedi sgt kan...saje bikin saspenss...hehehe

      Delete
  3. brunei ni 1st obersea trip aku dalam hidup sebenarnya. memang la ramai orang kata takde ape tapi aku ttp pegang "it's not about destination, it's about the journey" gituuu hehe
    ok je kan brunei ni, aman damai, orangnya baik.
    klia 2 ni aku rasa arrival lagi hazab nak jalan dari departure, sebab klia 2 ni jugak aku pastikan aku awal at least 2 jam utk setiap flight aku hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah best tuh 1st trip..harus diingat selalu kan...hehehe yup aku setuju ngn ko...its about the journey...banyak pengajaran dari trip kali ini utk diri aku sndiri....dan plg aku yakin skang, mana pun pergi....negara kaya ke miskin....tetappp Malaysia di hati ku...gituu kan...heheheh

      haah arrival yang sangap tuh...aku nakpi next trip mmg dah plan sampai awal...takde la terkejar2 nanti...kalo terkejar tu, memang boleh pitam!jarak jauhhh tuhh...hahahaha

      Delete
  4. happy belate birthday ...
    class you sambut di oversea

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks kak...hehe kerlass la sgt kan...hahaha

      Delete
  5. Memang...aku pun banyak pengajaran dapat dari trip ke Brunei haritu. Pasal tu sampai sekarang xhabis lagi aku mengarang haha. Cuti tersepit memang elok gi sana. Its a small country afterall. Pusing2 pun kat sana juga. Aku xleh explore sangat, gi pun sebab 'keje' katanye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha pengajaran aku yang baik wei...bukan macam pakcik kopiah ko tuuu...kehkehkeh ko patut cuba pi 2hari sana, ada a few ko leh explore...lagipun dah dekat baaa tu...hahaha weii aku nengok member aku pi Coron filipin...lawa gilak!dekat sgt dah ngn ko tu weh...silakn pergi dulu....hahahaha

      Delete
  6. jgn putus asa DJ..maybe 'AWANGKU' ada di msia..x lama lagi jumpa lah tu
    kalau mcm tu JM letak kan Brunei dalam last wishlist lah :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha awangku nihhh mana la dia berjalan...mayb di korea kah...eh?hahahaha

      Delete