Tuesday, March 4, 2014

Alkisah di Ayer@8, Putrajaya

sejak akhir-akhir ni, asyik ke Ayer@8 je aku kan....hahaha so rabu minggu lepas, awal pagi masuk opis, cikwi panggil aku...rupanya nak buat farewell mengejut untuk cik ilah...sebabnya baru tahu hari tu last day cik ilah di sini...ingatkan dia tangguh 2 minggu....so cikwi request nak buat di Slero D Timur, Ayer@8...aku memula serba salah, sebab petang tu patutnya ada shooting program JJCM kat situ, dan aku tolak pelawaan diorang untuk join...kononnya sibuk kan....tapi sebab dah cikwi request, aku tanya juga la Slero D Timur, terima ke tetamu tengahari kan...mana tau duk sibuk prepare untuk shooting kan...nasib baik la diorang buka tengahari...so terus aku order steamboat berharga RM49.90 dan nasi goreng cina untuk 4 orang....kul12 lebih dah terpacul kami di restoran, menunggu cik-cik bos sampai...haaa apa lagi, terus makan!sedapnya!aku suka sangat steamboat kat sini!dapat plak makan dengan nasi goreng cina yang sedap tu...memang meletop la kan!hehehe makan, borak, sesi bagi hadiah..kami bertujuh je pun masa makan ni, tapi kecoh sekedai!hehehe dah kenyang kami pun balik ke opis...
tak hilang lagi kenyang, petang tu buat birthday party untuk kakpiza pula...haaa asie dan irma pi order domino's....dan beli kek juga...walawei sambutan di Wing kami je pun tapi tetap meriah...dan kecoh!dengan sesi berkenalan dengan orang baru...lepas dah agak-agak rasa nak meletop dah perut...sambung buat kerja...kononnya nak siapkan paperwork yang bos suruh buat....
tak lama baru nak buat kerja, tetiba dapat call dari Filiz anak owner Slero D Timur...mana je la dia dapat no aku kan...dari FB kot...hehehe beriya dia suruh datang juga...walaupun aku duk bagi alasan sibuk...tapi sebenarnya malas nak glemer...kehkehkeh tapi sebabkan dia beriya-iya tu aku kesian la plak...terus aku hambat je budak-budak yang ada kat opis lagi masa tu....so lepas 5.30 petang, kitorang pun gerak ke Slero D Timur di Ayer@8...aku bawa irma, asie, nor, zu dan azman...sampai je terus di offer duduk kat tempat favorite katanya...pandai je kan...hahaha masa ni nampak abang nas dah!yeay!tapi sebab dia duk tengok ipad so tak layan la kan...so kami lepak, tengok diorang duk interview orang...pastu kami order la makanan dan makan...hari ni makan free tau...order je apa nak order...hehehe nyum-nyum....
tak lama tu, aku nampak la Hidayah adik Filiz yang memang jaga kedai ni duk suh budak tu interview aku...tak abes-abes cakap aku regular customer kat sini...aduhai I is malu okeh....sekali nasib baik la interviewer cakap nak lelaki...haa si azman la jadi mangsa...tapi dia suka je kan...haha terus kitorang bincang skrip...hahaha tak lama tu, diorang datang shoot azman...tanya soalan-soalan....pastu, diorang datang lagi shoot kami satu meja pula makan...hahaha masa ni lamb aku tinggal tulang je...hahaha sape suh lambat sangat datang shoot kan...nasib ada fries...hehehe
then abang nas pun mula la sesi shoot dengan Hidayah, anak owner Slero D Timur ni...hehehe kami main usha dari jauh je la kan...tengok sesi belakang tabir JJCM dibuat...ecewah...selesai je sesi, terus jerit kat abang nas nak ambil gambar!yezza layan kan aje...comel je dia cakap boleh, tapi bayar 20sen!hahahaha
then sebelum balik sempat ambil gambar dengan artis jemputan JJCM kali ni..aku tak kenal, tapi azman la beriya kenal...pelakon playboy itu suami aku diorang cakap...tapi aku tak tengok cite tu, sebab tu tak kenal kot...tapi layan je la bergambar...hehehe then kami pun bergerak meninggalkan Slero D Timur...dah maghrib masa tu....seronok dengan pengalaman baru yang dapat pada hari ini..thanks Slero D Timur!
selang sehari, pada hari jumaat, aku  ke Ayer@8 lagi sekali...kali ini aku bersama sha, lin dan dayaho nak cuba makan di Serabei Cafe pula...juga menghidangkan makanan pantai timur...so kami cuba semua makanan yang ada...nasi kerabu, nasi dagang, nasi minyak, laksam....memang sedap-sedap belaka!cuma portionnya sedikit sangat la pada aku...si dayaho pun rasa tak kenyang...hahaha tapi paling aku suka di sini adalah dessert dia!terbaiklah pisang goreng madu dan lompat tikam tu...walaweiiiii sangat sedap!meletop-letop rasanya...hehehe sempat berbual dengan Datin Za, owner kafe ni...actually cousin lin yang suh try makan sini, datin ni kawan cousin lin di Jerman dulu...so sakan la borak lepas dia kenal siapa lin tu...hehehe so overall, makan sedap dan lazat!persekitaran pun nyaman...cuma portion kecik sikit...hehehe

12 comments:

  1. Glamor si Filiz kat sini! Haha aku dapat imagine kalau dia bersungguh suruh datang. Thats so her!

    Wah uols masuk tv ler nanti ye. Ok akan ku tunggu ep itu, nak amik gambar & tag kat fb. Sebabnye jeles aku xgi lagi. Memang regular dahlah kalau dah lebih 3x makan kat situ kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe aku ckp nak bawak 4 org, dan2 cakap 7 pun tak pe tau...hahaha

      aku tak tau la masuk ke tak aku dlm tv...mmber aku ckp nanti naik 10kg kalo dlm tv...omaigoddddd tak dapat bayang la kan...hahaha bukan 3x je weh...aku rasa dah dkt 10x kot...over kan aku kan?hahahaha kejap kawan tu nakpi, kena bawak...kang yg tu plak teringin nakpi...haish....aku rasa budak2 ni ngada sgt, nakpi kena ada aku...sekeh baru tau...huhuhu

      btw, tygn jjcm musim baru myb hjg april or early mei la diorg ckp...so tungguuuu....hahaha

      Delete
  2. DJ, kedai Serabai tu bukak sampai kul brape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai malam tapi tak sure exact time...tapi masa dinner mesti buka tu....hehe

      Delete
  3. Replies
    1. Hehe mestila sakan..lg bab2 mkn ni....hehe

      Delete
  4. Replies
    1. Harus la uols...penceritaan lngkap!hahaha

      Delete
  5. Untunglah badan jadi customer tetap kat sama sampai anak bos pun dh kenal heee, dj kat mana selero d timur ni alamat plsssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ala dia knl sbb ckp kwn bibie karim le...hehe ni kt ayer8, presint 8

      Delete
  6. Perghhhh boleh ishtihar Hari Makan-Makan tu heheheee... :D
    Dah makan kat restoran balik makan piza sebab kak piza hahahaaa..

    Enjoy jangan tak enjoy.. meriah sungguh sampai boleh bergambar dengan host JJCM lagi tu.. pape pun entry buat sy lapar tengah malam macam nie huhuuuu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe mmg hari mkn2 punn knyang giler...hehe diorg mmg saje bli piza utk kpiza..hehe

      Hehe abg nas sgt baik...hehe

      Delete