Friday, March 21, 2014

3rd Bandung Trip : Day 2 (14 Februari 2014)

tolong #prayforMH370 tanpa henti ye kawan-kawan!dah masuk 2 minggu dah ni...huhuhu okeh mari kita sambung cerita hari kedua aku di Bandung ni....selepas berehat semalaman, kami bangun awal pagi...masa tengah siap-siap tu, aku buka la tv, tengok berita...sekali kami dikejutkan dengan berita letusan Gunung Kelud yang terletak di Provinsi Jawa Timur...dalam hati terus terdetikk, nasib baik la jauhkan, insyaAllah takde pape la kami di sini...ye la Surabaya dengan Bandung, tengok peta, jauh tu....hohoho pastu jam 8.30 pagi kami pun turun breakfast...light breakfast disediakan oleh pihak hotel...nasi ambeng namanya...campur segala nasi goreng, mi goreng, lauk ayam, tempe, sambal....gaul sekali...sodap....aku suka...makan pula dengan keropok yang best..juga ada bubur nasi...haaa lebih dari cukup dah pada aku...Alhamdulillah....
tepat jam 9 pagi, Topan pun sampai untuk ambil kitorang...dan kami mula bergerak menuju ke tempat idaman aku yang tak tertunai pada 2 trip sebelum ini iaitu Kawah Putih Ciwidey!yeay!sebelum meneruskan perjalanan lebih jauh, Topan singgah isi minyak..masa ni la kita perlu beri pada dia extra Rp50,000 tu buat isi minyak...macam aku cakap dalam post sebelum ini, kalo dalam Bandung, charge yang dikenakan oleh Hayuka Bandoeng hanyalah Rp390,000 sehari...tapi untuk ke Kawah Putih harus tambah extra Rp50,000 buat isi minyak....pastu sepanjang perjalanan duk layan tengok keliling je la sambil borak macam-macam cerita dengan Topan ni...dia ni pula banyak sungguh cerita...hehehe...masa tu kami siap terserempak dengan jenazah yang diusung naik macam basikal kat tepi jalan...seram teringat citer hantu Indonesia pula aku tiba-tiba..huhuhu
dalam jam 11.15 pagi, kami tiba di Kawah Putih Ciwidey...terus ke Information Centre...aku follow jer Topan...masuk ke situ, kami perlu bayar entrance fee sebanyak Rp30,000 seorang...dan untuk bawa kereta sendiri terus ke kawasan kawah tu, perlu bayar Rp150,000 per kereta...kalo tak, kena naik shuttle bus yang disediakan...murah sikit laa...tapi kami malas la nak tunggu-tunggu naik bus tu...lagipun share 4 orang takde la mahal sangat kan....then kami diberi kupon untuk redeem air strawberry masa balik nanti!dengarnya kupon ni dapat sebab datang dengan travel company macam Hayuka Bandoeng ni...oh di sini juga disediakan toilet, kena bayar Rp2,000...bersih toilet dia, tapi airnya sejuk banget dong!
setel semua urusan kat bawah tu, kami pun mula bergerak menuju puncak...eh kawah...ada la dalam 5 km perjalanan mendaki...sampai la ke kawasan parking kereta dan nampak shuttle bus warna oren kat atas tu...terus Topan parking di situ...dan terus kami menerpa nak ambil gambar dengan signage 'Kawah Putih' yang besar terletak di situ...nasib baik la masa ni tak ramai sangat orang...senang nak over-over sikit kan....Topan kata sekarang low season untuk tourist...so memang tak ramai orang la...nasib baik kan...orang Bandung ni siap dah tau dah masa cuti sekolah di Malaysia...sebabnya kalo cuti sekolah, memang penuh  orang Malaysia kat Bandung ni!hahaha orang Malaysia kayo!
lepas tu kami pun bersemangat waja berjalan menuju ke arah kawah...lalu kawasan pokok-pokok yang kontang seolah terbakar...tapi aku rasa ini disebabkan kandungan sulfur yang tinggi di kawasan tu....fuhhh berdebar pula rasa sebab duk membayangkan kecantikkan kawah seperti dalam gambar...takut terkuciwa, kalo tak cantik...almaklum, dah terlebih excited kan...
jalan tak berapa jauh, pastu akan sampai di kawasan tangga menurun menuju ke kawah...masa ni dah mula nampak kawah di celah-celah pokok!Subhanallah!terus excited tengok warna hijau kebiruan tu!memang macam dalam gambar!hahaha sibuk la kami bergambar kat tangga...membelakangkan kawah...tu baru sampai tangga tu, dah macam-macam posing!hehehe masa ni bau sulfur dah makin kuat, tapi gigih tak nak pakai mask ye...tapi kalo korang tak tahan, better pakai la...aku dulu duk biasa lab, memang suka tak pakai face mask...dah biasa dah bau chemical nih...eceh....oh kat kawasan tu ada je orang jual mask nih...
then kami terus turun ke bawah...ke kawasan kawah menghampiri air hijau biru yang sangat cantik tu!cuaca masa tu sejuk dan angin kuat!dan sudah semestinya bau sulfur juga semakin kuat...ye laaa kita dah berada dalam bekas kawah gunung berapi kan....aku yang bajet hebat biasa bau chemical ni pun dah terbatuk-batuk masa ni..tekak mula rasa kering....huhuhu tapi dalam pada tu, tetap gigih bergambar..melayan perasaan menikmati keindahan alam ciptaan Allah...Subhanallah macam tak percaya depan mata semua ni...haa dalam beriya ambil gambar tu, kena hati-hati ye..jangan sampai termasuk dalam air berkepekatan tinggi sulfur tu...banyak signage amaran yang diletakkan di kawasan tu...oh ye, masa ni kan kami terasa ada debu jatuh kat kami...macam hujan debu...kami ingat masa ni, memang kawasan tu mengeluarkan debu...habis la tudung hitam aku putih-putih...bak kata amirah, dah macam ketombe!
dah puas bergambar di bahagian tengah kawah tu, kami menuju semula ke tangga melihat orang menjual belerang untuk ubat-ubatan...pastu kami melalui Goa Belanda nak ke arah kawah sebelah sananya pula...masa nak lalu pintu gua ni, aku jadi cuak bila terbaca amaran Jangan Terlalu Lama Di Depan Goa!laju aku lalu tak tengok dah...ambil gambar pun dari tepi je!terbayang aku keluar hantu ke apa...huhuhu pastu jalan melalui pokok-pokok yang kelihatan hitam terbakar...dan sampai ke other side of kawah tu...
Subhanallah...memang cantik sangatlah kawasan ni...memang kena pergi tengok sendiri la korang...hehe aku pernah dengar orang cakap Kawah Idjen yang terletak di Banyuwangi, Jawa Timur adalah lebih cantik...so kalo ini pun dah cantik sangat, aku tak dapat bayang la cantiknya lagi Kawah Idjen tu...tapi tu nak kena gigih sangat daki gunung...so aku malas!kat sini again layan bergambar, feeling syok sendiri...kat sebelah sini lebih banyak pokok-pokok dan ada tanah yang boleh pergi ke tengah tasik tu...tapi kami tak pergi la...macam seram je kan...ambil gambar dari tepi tu pun cukup dah...masa ni hujan debu makin kuat...huhuhu
dah puas bergambar, naik atas semulaaa...sangap gak nak naik tangga tinggi tu kan...kat atas tu adalah info mengenai kawah ni...masa turun excited sangat tak sempat nak baca...pastu dari atas tu juga ada tempat juga nak ambil gambar kawah ni..layan la cikwi dan amirah nak bergambar kat situ...siap leh lepak duduk tengok orang kat bawah sana tu....
lepas tu kami kembali ke kereta jumpa Topan...Topan tunjuk kat cermin kereta penuh debu...aku tanya la memang kawah ni keluarkan debu ke...sekali Topan cakap, ni debu akibat letusan Gunung Kelud!dah terbang sampai ke sini...Subhanallah....jauh sungguh!rupanya besar letusan tu...huhuhu cuak dah kami kalo-kalo airport tutup!so minta Topan update kalo ada pape info baru nanti...pastu masuk kereta terus masing-masing teguk air kosong banyak-banyak...dan terus kami gerak menuju semula ke Information Centre tadi,...kat sebelah dia ada cafe...haaa kat situ la tempat nak redeem air strawberry tu...wah memang fresh giler jus dia...tak masam sangat pun...tapi aku ni bukan suka sangat strawberry so gigih gak nak abeskan..kami ambil juga otak-otak versi Indonesia harga Rp4,000 sebijik...ok la rasa dia...
dah selesai alas perut, kami pun bergerak menuju ke Kota Bandung semula...dalam pada tu dah pesan dengan Topan, cari kedai makan sekali nanti...dah tengahari ni, setakat otak-otak tu, hanya mampu bertahan berapa minit je tu...hehehe semasa perjalanan kitorang nampak signage Pangkas Rambut DPR...ok pangkas rambut tu paham la kan, kedai gunting rambut...DPR tu apa pula...sekali Topan cakap tu maksudnya Di Bawah Pohon Rendang!means kedai gunting rambut di bawah pohon rendang!ala-ala zaman dulu la kat Malaysia ni...hahaha memang kelakar la masa ni...hehehe dalam gelak tu, hati cuak gak sebab sepanjang perjalanan, Topan kena pasang wiper tau sebabkan hujan debu tu...then kami berhenti lunch di Rumah Makan Saung Andir...turun kereta memang debu bertimpa-timpa la kan...nasib la makan kat dalam pondok terbuka..kena tutup-tutup la minuman tu sementara makanan sampai...so kat sini kami order Ayam Brengsek, Gurame Bakar, tauhu mendoan dan kangkung...makan 5 orang berharga Rp273,000 sahaja..Alhamdulillah...sedap dan kenyang!
perut pun kenyang, perjalanan kami diteruskan menuju ke Kota Bandung... masa nak sampai ke Kota Bandung, Topan tanya...mahu ke Rumah Kain?sebab dah alang-alang lalu...terus semua setuju...Rumah Kain ni terletak di Taman Kopo Indah...tempat beli kain murah-murah tapi kaedah pembelian kena usaha lebih sikit menyelongkar timbunan kain!hohoho aku memang pening la masuk tempat gini...tapi layankan aje la kan...dalam malas nak tengok tu, last-last diorang excited selongkar bila tengok sorang minah ni dapat kain cantik-cantik!pandai dia selongkar!hahaha aku sampai terduduk la kat timbunan kain tu menunggu diorang ni!sedar tak sedar, 2 jam jugak kami kat dalam tu!aku ada la sambar 2 helai kain berharga Rp220,000 sahaja!murah kan?
kemudian dari Rumah Kain, kami ajak Topan ke Jl Cibaduyut pula...tempat famous dengan barangan kulit...Topan turun kan kami di Grutty Grutty...satu toko besar yang menjual tas tangan dan kasut yang diperbuat daripada kulit...masa nak masuk tu, sempat Topan beri sticker nombor 2...dia cakap beli barangan kulit nanti, boleh dapat 20%!so kami tampal la sticker tu di tudung...kasi nampak sikit!masuk dalam tu, pening kepala aku!banyak giler kasut dan beg!I is pening okeh kalo banyak-banyak macam ni...aku duk pusing-pusing tanpa jiwa, last-last aku melanguk tempat purse je...berhajat nak ganti purse aku yang dah 4 tahun tu...aku beli dulu di Bandung gak...beli barangan kulit asli, walaupun takde brand famous, tetap 4 tahun aku lenjan, masih berada dalam kondisi yang baik tau...so apa lagi, terus tersangkut dengan purse merah menyala...harga dia, lepas diskaun dapat la Rp165,000...boleh la kan....
dah penat bershopping, perut pun lapar balik...cakap nak makan seafood, terus Topan bawa ke Pondok Pesangrahan...kedai makanan laut ni, kita pilih je mana nak makan....dan masa apa...ikan dia siap hidup lagi dalam akuarium...so kat sini kami order tomyam seafood, kerapu 3 rasa, kepah bakar, sotong goreng tepung, udang butter dan kailan...so overall, makanan kat sini ok la..tapi tak up to my taste...ecewah...paling takleh blah rasa udang tu...sobss....harga makan kat sini macam mahal jugalaaa...Rp671,000...tapi bila pikir segala jenis seafood ada atas meja malam tu, so aku rasa berbaloi la gak harga ni...
dah kenyang kami terus nak balik ke hotel...tapi Topan bawa pusing-pusing bandar dulu...lalu la di Jl Asia-Afrika yang mempunyai sejarahnya di Indonesia ni...lalu Masjid Raya...macam-macam Topan cerita masa ni tapi aku dah lupa...huhuhu then sampai je hotel, aku ngan cikwan tak terus naik bilik...kami nak pergi Mall...sebab nak pergi Lotte Mart kat dalam tu...dengan tujuan memburu MILKIS!hehehe minuman kegemaran aku semasa di South Korea!sebab En Mie cakap kat sini ada Milkis...hari tu datang tak sempat cari...ni baru nakpi cari...sekali rasa nak menjerit je ngan cikwan bila nampak Milkis kat Lotte Mart tu!wahhh rindu terlerai wehh...hahaha over kan....memula nampak sikit, sekali masuk belakang nampak banyak giler Milkis terus meroyan-royan kan...cikwan pak excited jumpa jus oren Jeju...harga Milkis kat sini murah gak banding kat Malaysia dan Korea!dalam Rp13,400 sebeotol kecil tu...sukanya!
pastu kami balik ke bilik...aku dengan hati yang riang, terus layan Milkis sambil buat kira-kira duit untuk hari ini...almaklum, trip kali ni kami buat tabung...aku jadi bendahari...so makan ramai-ramai, hotel, transport, entrance fee dan airport tax semua guna duit tabung je...senang cerita...hehehe ok selesai hari kedua di Bandung...sok nak jalan lagi sebelum mulakan misi bershopping barang kawin pada hari lusa!so jom berehat dulu, simpan tenaga untuk hari esok!yeahh.....

1. Dulu tak sempat ke kawah putih tu.... huhu... tapi serius cantik banget...

Wah jumpa gak idaman hati kat Lotte tu... hehe

1. Memang cantik betul tu en mie...terpesona sungguh rasanya...hehehe

Haish cinta hati tu en mie..mekasih tlg bgtau ada kat bndung tu...hehehe

2. Alahai kawah Putih.. bila la kita nak sampai sana.. seronok tgk Kak DJ perposing2 kat sana.. knapa tak menyelam kat air biru yang cantik tu hehehee..

1. Taklama lg smpai le tu...insyaAllah....Haa tu blum tgk posing guling2 ala hindustan...kehkehkeh

Hape??? Nk nyelam..aiyooo kang org ingt puteri bunian mjelma kt kwh putih plk kang...hahaha

3. 1. Subhanallah!! Serius lawa. Letak tepi dulu imagination ko berketombe tu. Hahaha. Tapi serius lawa. Biarlah kena mendaki tangga2 tu lepas menikmati keindahan tadi. Eh lawa giler. Ha xabis lagi aku amazed ni.

2. Dah kenapa aku pening gelak baca bab kedai gunting rambut tu?!! Macam2 tau. Kat cafe ni pun aku pening ngan acronym pekerja Indonesian aku.

3. Above all, posing ko jadi tokeh kain kat Kedai Kain tu paling mahal! Memang sangat sesuai dah buka kedai kain kat Msia.

1. 1. kann lawa kan...aku pun terkesima melihatnya...ecewah...overst!hehehe tp seriusly mmg cantik!hehehe tangga tu ok la takde la terus sgt tingginya...hehehe masih bisa dong...ko pi la nanti...hehehe

2. hahaha kann diorg mmg suka laaaa acronym nih....pastu ringkas2...nasgor, pisgor, batagor!hahahahaha haduhai...apotek sungguh...hahahaha

3. hahahaha tu bkn posing lg tu...tu namanya dah terkulai layu nunggu diorg crik kain, pilih kain...hahahah 2 jam wehhh....hukhukhuk

4. Wah kawah putih cantik betul view nyer bau tu yg x tahan huhu jm pun belum ke sana. Better bek mask ekO

1. Mmg cntik JM...kt mesia xjupe ni...hehe klo JM xthn, better.pkai mask la...hehe

5. cantiknya view dekat sini dj, dengan akar-akar pokok berserabut lagi, buat wedding photoshot mesti best. tak ramai orang, mesti syok jer bergambar. kena plan betul-betul ni kalau nak datang sini...

1. Haah mmg cntik orga..so klo nk buat wedding photoshoot, kna pkai bju bright sikit...br naik seri perantin...hehehe better pi weekdays, dan bkn musim cuti skola...kalo x, mmg jammed laa bandung ni...hehe

6. Ok.. banyak nk komen ni, nak mula dengan lama DJ x datang singgah blog kite :p

Kawah putih tu mcm cantik jer... mcm kena pergi jer..

Alaa... kul 1 pagi ni baca lapar bagat rasanya... ni semua salah DJ post gambar makanan bertengkek2... hadoi.. :p

Haha.. tabik2... happy traveling or how you say it.. wonder-lusting :D hehe..

1. Hahaha sory....ok nnti sy terjah ye...hehe bz xdan nk baca sume blog...eceyy saje crik alasan..hehuuu

Kawah putih mmg cntik sgt2...sila la pergi yer!hehe

Wohooo bndung mmg food heaven la...tpksa hupload gk...hahaha

Tq..happy traveling to you too! :-D

7. walaupun dah 2 kali ke bandung, tak pernah lagi singgah ke kawah putih...lain kali mesti singgah....makanannya awesome sangat.

1. Haa yg ketiga nnti smpi le tu..mcm sy...hehe yup mknn bndung ni kna je ngn tekak...hehehe

8. amboi makanan...lazat..heheehe..dlm kete si topan ni suka nyanyi2 x? heheh..ritu dengaan saya...nyanyi2..

1. Hehe mmg mknn bndung ni lazat belaka!hehe nyanyi?ada gk la..kfg ktorg join skli klo tau lg...hehe tp diani nyk cerita...tu best tu...hehe

9. alah membeli menang memakai..akak pun pernah singgah di grutty beli kasut memang berbaloi tahan sampai sekarang walau pun tak branded

1. Betul tu.sy stuju sgt.hehe brg ori kulit ni thn lama cuma x seswai ngn org yg suka pd brand je la..hehe

10. Wah..Bandung lagi, Bandung lagi. Ingin juga ke Kawah Putih. belum pernah. kalah sama DJ, jauh-jauh sudah pernah ke Kawah Putih.

1. Hehe rezeki...nnti kamu smpi juga tu...hehe Sudah 3 kali ke bndung br dpt pergi ke kawah putih ni... =D

11. Salam,,blog nya cantik sangat (y) .. nak izin share pakej ke Bandung kami ni..

Bandung Trip 3D2N RM200/pax .. ehh x percaya? baca dulu hingga finish,, lepas tu whatsApp kami :)

Bandung Trip | Bandung tour 3 hari 2 malam atau (3D2N) 4 orang hanya RM200/pax dan ada pakej lain nya

Bandung trip Itinerary tour 3 hari 2 malam:

est tiba pagi pulang petang.

Day 1 - Welcome to Bandung kat Bandung airport (cadang tiba 8.00 am) terus shopping kat Pasar Baru Trade Center, lunch at local restaurant, shopping jeans kat Toko TIGA, terus bandung utara kawasan shopping area Riau, Dago dan setiabudi macam The Summit, Heritage, Stamp FO, Grande, Episode, Blossom dan factory outlet lain yang masih satu kawasan, dinner kat local restaurant, dan check in Hotel.

Day 2 - After breakfast at hotel (8.00 am) go to tangkuban parahu, terus De'Ranch, terus Rumah Mode dan factory outlet lainya, get lunch at Rumah Makan Mang Engking 9One of the best sundanese food), shopping kat Cihampelas, get dinner at local restaurant, back to hotel.

Day 3 - After breakfast (8.30 am) terus kartika sari untuk beli oleh-oleh kek khas Bandung, jika masih sempat boleh pegi Pasar Baru lagi, lunch at local restaurant dan terus airport Huseinsastra negara Bandung tok check in Flight. terima kasih.

masih ada banya factory Outlet yang belum kami masukan dalam itinerary.. jom Shopping till drop

Jika akak dan abang berminat atau ada pertanyaan sila contact kami :)

- WhatsApp +6281322731636
    - Email : emirtourtravel@gmail.com

tqsm :)

12. Assalamulaikum Wr, Wb, Tuan / Puan

Bandung Jakarta Sewa Kereta, Drop Off Airport Bandung, Drop Off Airport Jakarta
    Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong. Mutiara Bandung sewa kereta menawarkan beberapa pakej untuk kereta sewa tempatan yang anda boleh pergi ke mana-mana sahaja di Bandung.

Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
    Hubungi kami Bilangan +62 838 2178 9103 ( Whats app bersedia ) atau email: icanyorke@yahoo.com

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

Kereta Taip Daily/14 jam
    Suzuki APV ( 7seat ) Rp 450,000

Toyota Avanza ( 6seat ) Rp 450,000

Toyota Innova ( 7seat ) Rp 600,000

KIA Pregio ( 10seat ) Rp 650,000

Isuzu Elf ( 11-15 tempat duduk ) Rp 750,000

Isuzu Elf Long 16 tempat duduk IDR 950,000

* semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.

Pemandu Bandung Sedia Perjalanan dengan Anda. Pemandu Bandung berpusat di Bandung. Pemandu bersedia untuk menerima banyak pesanan. Mereka boleh menyediakan banyak jenis kereta. Dari minivan kecil sederhana sehingga bas besar. Harga kereta boleh dipratonton dalam harga kereta lengkap. Harga termasuk kereta, pemandu , petrol, letak kereta dan tol. Kebanyakan pemandu Bandung tahu sedikit bahasa Inggeris. Mungkin anda memerlukan panduan berbahasa Inggeris juga. Pemandu Bandung boleh menyediakan keperluan anda semasa perjalanan. Malah bagi pakej makan. Dengan Pemandu Bandung anda membayar harga hanya untuk menyewa kereta , perkhidmatan pemandu dan petrol dalam satu harga. Anda juga boleh hanya membayar kereta dan pemandu tanpa petrol jika anda want.Anything yang tidak disebut di sini boleh dibincangkan dengan lebih lanjut melalui e-mel jika anda memerlukan destinasi yang berbeza. pemandu berbahasa Inggeris yang tahu Bandung juga
    Anda boleh berbincang tentang di mana untuk pergi dan mencari hotel yang anda suka apabila tiba di Bandung. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami espescially jika anda kali pertama di Bandung.

Harga murah untuk mengupah pemandu di Bandung adalah 450,000 WPI. Ia adalah untuk Bandung bandar pelancongan. Harga termasuk pemandu, petrol, tol, kenderaan , makanan pemandu dan lain-lain Anda membayar terus kepada pemandu apabila anda sedang duduk dalam kereta. Ini bermakna pembayaran pada hari pertama lawatan. Anda juga boleh membayar di akhir lawatan . Kadang-kadang pada akhir hari.

Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.

CALL / hubungi / sms / Nego / konsultasi percuma :
    HP / SMS / CALL : +62 83821789103
    WhatsApp : +62 83821789103
    email: icanyorke@yahoo.com

13. If U need my service, U can call me or whast app topan hayukka bandung +6282126194747
    Or e-mail
    badai_ismail@yahoo.com
    taufanismail5@gmail.com
    Thanks

14. Assalamualaikum Wr Wb. Tuan / Puan. Abang/ Akak

Minta maaf apabila mengganggu blog anda

kami dari Mekar Wangi Bandoeng Tour Syariah menyediakan pilihan dan harga terbaik untuk keselamatan familly anda semasa bercuti kat Bandung or Jakarta

Sebuah syarikat muslim kat Bandung dan Jakarta yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati. Driver & tour guide profesional kami inshaAlloh akan selalu bawa anda ke semua tempat menarik kat Bandung, Bogor and Jakarta.

special offer at 2015 jomm tempah murah jer *Include: minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta

Rate per Kereta per Day

Suzuki APV / toyota avanza rate nye 400.000rupiah / RM 115 ---6seat

Toyota Innova / Kia Pregio rate nye 550.000rupiah / RM 160 ---8seat

Coaster Isuzu Elf rate nye 650.000rupiah / RM 185 ---12seat

Coaster Isuzu Elf Long rate nye 850.000rupiah / RM 245 ---17seat

Toyota Hiace commuter rate nye 850.000rupiah / RM 245 ---12seat

*company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture plight and tempahan kereta by whatapps or email

WhatsApp +62 877 1519 6061 (mas Bimo)
    email mekarwangibandungtour@gmail.com
    facebook page mekarwangi bandoeng tour

king regards,
    Bimo
    mekar wangi bandung syariah tour

15. Bercuti ke Bandung.... 3D2N RM200 | Sesiapa yang yang ada perancangan untuk bercuti ke Bandung, boleh hubungi baladewatour +6282216910022 (prefer whatsAap).

Percutian ke Bandung 3D2N RM200

Bandung trip Itinerary tour 3 hari 2 malam: est tiba pagi pulang petang.

Day 2 - After breakfast at hotel (8.00 am) go to tangkuban parahu (sila tengok gambar post ni), terus De'Ranch, terus Rumah Mode dan factory outlet lainya, get lunch at Rumah Makan Mang Engking 9One of the best sundanese food), shopping kat Cihampelas, get dinner at local restaurant, back to hotel.

yup hanya RM200 je.. jom pegi Bandung jika berminat sila contanct.. kami juga ada pakej lain 4D3N etc..

konsultasi percuma : WhatsApp +6282216910022
    sila kunjung web kami
    www.tourmalaysiabandung.com
    www.baladewatour.com

16. Salam sejahtera tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 or
    E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
    FB:ayung bandoeng (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap HAYUKKA BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :

17. PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Perkenalkan kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Joom tempah transport murah kat Bandung jer.

Rate per Kereta per Day :

*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps sahaja.

Terimakasih,
    Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
    Email : bimomekarwangi@gmail.com
    Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

18. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

*Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap TOUR BANDUNG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

(Mas wahyu) tour bandung

19. Bandung Tour package Bandung Tour Pakej Murah !!

Assalamualaikum ..
    Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..

#Pakej dikekalkan sampai 2015 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

-Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport) Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

2). Hari kedua (jom shoping belah belah) Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

3). Hari ke tiga (jom cari peranginan) Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

4). Hari ke empat (sayonara) Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..

1). Transport
    > MYR: 400.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

2). Hotel & transport
    > MYR 187 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

Hotel facilities:

> Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

Group yang sudah kami layani :)
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Terima ksih atas kepercayaan tuan & puan semua

address : Jalan. Bapa Husen Dalam No.10 Cihampelas – Bandung

Mine Home Hotel Manager
    Owner Rose Villa Guest House

20. Teck City Tour Bandung agustus 12, 2015 at 11.15 am

salam sejahtera tuan/puan semoga senantiasa semua diberikan kesihatan dan dimurahkan rezekinya,amiin.
    Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk Bandung/Jakarta city tour.
    BAgi sesiapa tuan/puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/Jakarta boleh
    Email : teck.bandung@yahoo.com
    Fb : teckbandung
    dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik/layanan 5 bintang ***** insyaAlloh
    Mohon maaf tuan/puan apbila ada ayat yang kurang berkenan dalam promotion yang kami tawarkan...

Nb : yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tapi kami jamin yang terbaik tetap teck bandung(insyaAlloh)
    jom jom bercuti di Bandung murah jer. TERIMAKASIH

21. Teck City Tour Bandung agustus 12, 2015 at 11.15 am

Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk Bandung/Jakarta city tour.
    Email : teck.bandung@yahoo.com
    Fb : teckbandung

jom jom bercuti di Bandung murah jer. TERIMAKASIH

22. This comment has been removed by the author.

23. This comment has been removed by the author.

24. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau

*Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap MARIKA BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

(Mas wahyu) marika bandoeng

25. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau

(Mas wahyu) marika bandoeng

26. This comment has been removed by the author.

27. Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat
    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
    Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom-jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

28. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 atau
    FB : ayung bandoeng
    PAGE FB: ayung bandoeng tour (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah)
    dan kami pon menyediakan *pakej transport+hotel 3star (hotel di kawasan bandar bandung)

-pakej transport+hotel (2pax)

*3D2N = RM 160/pax
    *4D3N = RM 230/pax
    *5D4N = RM 300/pax

Mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Ayung bandoeng

29. Greetings Sir / Madam I hope all is always given his health and given sustenance (ameen). Here we will offer all the cars for (Bandung / Jakarta City Tour). For anyone Sir / Madam existing plans for vacation in Bandung / Jakarta and need a car to transport during the Bandung / Jakarta okay PM or WhatsApp only:
    Call: +6282214441280
    WhatsApp: +6282214441280
    Email: Dhanibandung@yahoo.com
    Our guaranteed for a very decent price and the best service / service 5 ***** Star (Insha Allah).
    Sorry Sir / Madam, if there is an inscription that less pleasing in the Promotion we offer..

Nb: The more expensive ones also much cheaper there, but we assure you the best stay Dhani Bandung (Insha Allah) way street in Bandung is very cheap, Thank you very much..

30. Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat
    Email : Dhanibandung@yahoo.com

Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

31. Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang IRDI TOUR BANDUNG selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Irdi Tour Bandung hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Irdi, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Irdi Tour Bandung menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta. Untuk info info lengkap tentang Irdi mengenai promosi percutian di Bandung bisa lihat blog Irdi :
    JOM JOM ke Bandung bersama Irdi, dijamin Muraaaah dan puas ^_^
    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Irdi… ;-)
    Dijamin Irdi bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..

Contact Person :
    Nobile Phone : +6281322167717

WhatsApp : +6281214741600
    +6281220477335

Email : irditour.bandung@yahoo.com

Facebook : - Irdi Tour Bandung
    - Irdi Wati
    Jika ada sumur di ladang boleh kita menumpang mandi jika ada waktu yang luang bisa kita berjumpa lagi mohon maaf kalau ada kata kata Irdi yang tidak berkenan.
    Irdi Tour Bandung tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..
    Wassalam..wr.wb..

32. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..

*Tak ada extra charge jika nak melawat ke Tangkuban Perahu

Nb: sila compare dengan company lain . yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaik tetap SAUQY BANDOENG TRANSPORT (insha allah) jom bercuti di bandung bersama #team sauqy bandoeng . murah jer TERIMAKASIH :)

(kang wahyu) sauqy bandoeng transport

33. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..

34. Assalamu’alaikum.. maaf Tuan / Puan kami numpang Promotion ^_^
    Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp, Email dan kunjungi blog sahaja dekat
    ( http://ww.dhanitourbandung.blogspot.co.id/ )
    ( http://melancongdibandung.blogspot.co.id/ )

35. Assalamu’alaikum.. maaf Tuan / Puan kami numpang Promotion ^_^
    ( http://ww.dhanitourbandung.blogspot.co.id/ )
    ( http://melancongdibandung.blogspot.co.id/ )
    Email : Dhanibandung@yahoo.com

36. Salam sejahtera Tuan / Puan mohon maaf mau numpang promotion...Tuan/puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat

Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)

37. Salam sejahtera Tuan / Puan mohon maaf mau numpang promotion...Tuan/puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat

Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)

38. Salam sejahtera Tuan / Puan mohon maaf mau numpang promotion...Tuan/puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat

Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)

39. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..

(kang wahyu) sauqy bandoeng transport

40. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..

(kang wahyu) sauqy bandoeng transport

41. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..

(kang wahyu) sauqy bandoeng transport

42. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 atau
    FB : ayung bandoeng

-pakej transport+hotel (1bilik deluxe room king bed size) (2pax)

*3D2N = RM 270/pax
    *4D3N = RM 385/pax
    *5D4N = RM 490/pax

-pakej transport+hotel (2bilik deluxe room king bed size) (4pax)

*3D2N = RM190/pax
    *4D3N = RM 270/pax
    *5D4N = RM 340/pax

-Pakej transport+hotel (3bilik deluxe room king bed size) (6pax)

*3D2N = RM 160/pax
    *4D3N = RM 230/pax
    *5D4N = RM 300/pax

Nb: sila compare dengan company lain . yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaik tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom bercuti di bandung bersama #ayung bandoeng . murah jer !!! "semoga inform yg kami berikan dapat memudahkan percutian tuan/puan semasa di bandung nanti . TERIMAKASIH :)

WHATS APP :

#sewakeretamurahbandung
    #ayungbandoeng

43. Salam Satu Malaysia Tuan & Puan

Kami Alifa Bandung Syariah Tour ada sedia perkhidmatan supir / fullboard pakej bercuti ke Bandung & Jakarta.

Ada Beberapa Pakej bercuti, yaitu

Pakej Gold Executive = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)

Pakej Silver Busines = supir,hotel & makan (per pax)

Pakej Bronze economic = supir & hotel (per pax)

Pakej Transport jimat = khidmat supir sahaja (per day)

Rate sewa Kereta per Day :
    Rate: RM 115

Rate: RM 160

Rate: RM 185

Rate: RM 245

* Include : minyak, parking fee, tol, driver, toll, driver meal and kereta

* Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.

Sila Tuan dan Puan decide tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. untuk layanan kami janji akan berikan layanan yg tiptop,keranah,ramah & berbudi bahasa. Our service guaranteed if service tak ok tak payah payment at last day tuh. InsyaAlloh sedikit rejeki dari tempahan anda akan disalurkan pada badan amil zakat tempahan karena company kami compang syariah.

Joom Tempah sekarang juga dan dapatkan special rate dari company kami. InsyaAlloh barokah.

facebook & email: ahmadalifabandungtour@gmail.com

LINE and Wechat and whatapps :

+62 852 9446 6131 (Ahmad ALIFA)

Semoga inform yg saya berikan dapat memudahkan urusan untuk bercuti ke bandung.

Wassalam.wrwb.

44. Salam sejahtera Tuan / Puan, Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (Amiin)... Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta. Buat tuan/puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
    Call : +6282115509882

WhatsApp : +6282115509882

Email : divatransportbandung@yahoo.com

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Diva Transport Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Terima Kasih...
    Kami pun menyediakan paket tranport dan hotel :
    3D2N = RM 159/pax
    4D3N = RM 229/pax
    5D4N = RM 299/pax
    Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung. Wassalam, Terima kasih...

45. Salam sejahtera Tuan / Puan, Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (Amiin)... Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta. Buat tuan/puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
    Call : +6282115509882

3D2N = RM 159/pax
    4D3N = RM 229/pax
    5D4N = RM 299/pax

46. Salam sejahtera Tuan / Puan, semoga Tuan / Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (Amiin)... kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung / Jakarta. Buan Tuan / Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung / Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
    Call : +6281220375375
    WhatsApp : +6281220375375
    Email : bogalakontur@yahoo.com
    blog : http://paketjimatbandung.blogspot.co.id/

kami pun menyediakan paket-paket yang sangat murah :

paket+hotel+transport = 4D3N 235 RM
    paket+hotel+transport = 3D2N 165 RM

paket makan+hotel+transport 4D3N = 450 RM
    paket makan+hotel+transport 3D2N = 375 RM (makan siang dan makan malam)

paket makan+hotel+transport+tiket lawatan 4D3N = 550 RM
    (tiket lawatan gunung tangkuban perahu, kawah putih, Flooting market, kebun strawberry)

kami berikan layanan dan hotel yang terbaik hotel berbintang, dan kami pun memberikan layanan paket berupa makan ditempat restoran yang bersih, lezat, yang paling utama makanan Halal.

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan.. Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan hotel berbintang..
    Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Bogalakon Tour Bandung... (Insya Alloh) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja.. Terima Kasih...

47. Bismillah ..
    Assalam / salam sejahtera Tuan,puan,abang & akak.
    Perkenalkan kami team kusuka bandoeng, kami ada menyediakan perkhidmatan supir / harga pakej bercuti ke bandung.
    Pakej bercuti
    Pakej 1 = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)
    Pakej 2 = supir,hotel & makan (per pax)
    Pakej 3 = supir & hotel (per pax)
    Pakej 4 = khidmat supir sahaja (per day)
    Harga sewa Kereta per Day :
    Rate: IDR 380.000 or RM 115
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.
    Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. Harga yg kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat & berbaloi.
    Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
    Whatsapp : +6282115111550
    Fb syarikat : kusuka bandoeng
    Fanspage syarikat : kusuka bandoeng
    Email syarikat : kusukabandung@gmail..com
    Website syarikat : www.kusukabandung.com
    Nb : walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung. Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
    Semoga inform yg saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.

48. Bismillah ..
    Assalam / salam sejahtera Tuan,puan,abang & akak.
    Pakej bercuti
    Pakej 1 = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)
    Pakej 2 = supir,hotel & makan (per pax)
    Pakej 3 = supir & hotel (per pax)
    Pakej 4 = khidmat supir sahaja (per day)
    Harga sewa Kereta per Day :
    Rate: IDR 380.000 or RM 115
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.
    Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
    Whatsapp : +6282115111550
    Fb syarikat : kusuka bandoeng
    Fanspage syarikat : kusuka bandoeng
    Email syarikat : kusukabandung@gmail..com
    Website syarikat : www.kusukabandung.com
    Terima kasih.

49. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 / +6289619522797 atau
    FB: ayung bandoeng
    PAGE FB: ayung bandoeng tour (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaik/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom bercuti di bandung bersama tim ayung bandoeng . Murah jer !! TERIMAKASIH :)

50. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 / +6289619522797 atau
    FB: ayung bandoeng

51. SEWA KERETA MURAH BANDUNG

JOM JOM BAGI MURAH

Assalamualaikum Tuan/ Puan

Mohon maaf jika mengganggu Blog Anda

Perkenalkan kami dari ADELTRANS 81 Bandung Tour & Transport.
    Sebuah Compeny Sewa Kereta Murah Bandung yang memberikan perkhidmatan tour di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Joom tempah Sewa Kerata Murah ADELTRANS 81 Bandung :

Rate per Kereta per Day :
    Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova (7 seat) / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 500.000

WA :+6281910422636
    WA :+6281809692300
    Email :ADELTRANS81@GMAIL.COM

Semoga Info Sewa Kereta Murah ADELTRANS 81 Dapat bermanfaat bagi Tuan/Puan yang ingin bercadang cuti di Bandung OR Jakarta
    #JOMSHOPINGBANDUNG
    #JOMMELAWATBANDUNG
    #JOMCUTIBANDUNG

Terima Kasih

52. Salam akak DJ!
    Yang beli milkis tu kan, lotte mart yang mana ye kak sbabnyaa bila saya cek kat bandung ada 3 lotte mart..:)

1. Salam. Mat sblh pop hotel tu...tp mesia pun byk dah skng milkis tu. Beli sini je laaa...hehehe