Monday, November 11, 2013

I geram dengan you la AA!

ohh geramnyaa la....selama ini bila orang duk marah-marah AA, aku rileks je...aku suka je AA....siap backing lagi AA tau sampai digelar Duta AA oleh kawan-kawan aku...tapi....sekarang aku geram!geram dengan AA!hohoho sebabnya....tetiba ayahanda kesayangan ajak berjalan ke Bandung...dia teringin nak pergi sana...asyik la bertangguhkan...aku pikir, kalo tak pergi gak hujung tahun ni, tahun depan aku busy pulak...makanya aku gigih la dalam sebulan usha harga tiket AA...sebab nak naik MAS atau KLM, turun Jakarta...sian pula diorang penat kan...walaupun harga diorang okey je..KLM dalam RM350++, MAS dalam RM400++....so adik aku pun cakap better ambil ke Bandung terus...masalahnya dah sebulan aku usha AA...harga RM600++ okeh...choi punya harga..pergi Bandung je pun....tunggu punya tunggu...masa duk godek-godek web AA minggu lepas, tiba-tiba harga dapat dalam RM450++!aku tanpa berpikir panjang, terus beli untuk 4 orang...walaupun mahal sebenarnya, tapi sebab aku pikir maybe lepas ni takde chance dah nak turun lagi kan...sebab travel time dah makin hampir....so aku tutup mata je laaa membeli...........SEKALI....................esok paginya tu.....aku saja usha-usha tiket lagi.....choiii tarikh yang sama, flight yang sama dah jadi RM300++!geram dah hati masa tu....dan petangnya pulak aku saje check nak bagi geram lagi.....tu diaaaaa dah turun jadi RM150++?oh my!seriusly aku geram giler!huhuhu dup dap dup dap rasa hati....punya lama aku usha dia tak turun-turun....ni dah beli, elok je next day tu dia turun...choi betul...lagi menambah meruntun jiwa bila Sue buat ayat, harga gitu tambah sikit boleh pergi Seoul dah tu...waaaaaaa....sadiss........tapi bila duk lama-lama, duk diam-diam, aku pikir...takpela...dah rezeki aku macam tu...dah selalu sangat dapat tiket murah...ok la tu kan...sekali-sekala dapat mahal sikit.....pastu dah le niat nak bawak mak abah jalan...so redho je la...ada la tu, mana-mana gaji aku yang kurang barakoh tu, duk buat menda lain masa kerja...Allah tarik balik ikut situ......redho...but AA, I hate you la kejap ye!huh!

10 comments:

  1. Bertabahlah.... aku pun ade 2-3 kali kene camnih...so pejam mate buat2 tak tau jer... kalau dipk2, mmg ade terase sakit hati jugak disitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tu la psl....aku redho dan pasrah aje la...hehehe

      Delete
  2. salam,,,
    2 3 hari ni selalu jengah cni... cari 'bahan' for my macau trip... bila baca ur ntry 2day... hua...mcm terpanggil plak nak share citer, sy n husband kalu nak travel kena beli tiket penang-kl then kl to ..... for our coming trip tiket ke macau 1 way x sampai rm 150/pax... BUT tiket Penang -KL dok usha tarikh yg nak tu lebih kurang RM 200 all in per pax... geram ja rasa ... hmmm... Apa yg Azra cakap tu betul la... kena pejam mata ja ni... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..thanks sebab menjengah...hehe wah nak pi macau ke...best2...murah betul dapat harga tiket tu...hehehe dpt murah ke macau, ke KL plak mahal eh....sabo je la...meh pejam mata ramai2...hehehe

      Delete
  3. hahahah bertabahlah.. duit dah hangus dah. dah lama x beli tix. huk huk huk

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu laa aku tgh bertabah le nih...hahaha hamboi lama dah tak beli tiket?ke tgh menabung for mega trip next year...hehehe

      Delete
  4. Hahaha bertabahlah.. demi keriangan berganda! (TM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe promote tagline ni janggel!hahahaha

      Delete
  5. Sabar ye DJ...kekadang benda yg berlaku tu kita tak jangka...kalau ikut kan hati..jgn kata DJ..JM yg baca ni pun GERAM jugak..ye lah..boleh turun sampai ke RM150 tu..mmg FRUST lah..bila di pikir balik maybe ada hikmah di sebaliknya yg kita tak tahu..maybe betul jgk ckp JM Allah nak uji..yer lah mana kita tahu dari rezeki yg kita dpt tu ada bhgn org lain..so redho ye....lagi pun DJ dah selalu dpt tiket murah..apa salah nya kalau sekai sekala dpt tiket mahal sikit heeee..saja je nk bagi ta,bah sakit hati kan...eheheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe tu la JM...sgt bersabar la nih...hehehe takpela, redho dah..ada la tu hikmahnya...insyaAllah...mana tau nak dpt bonus ke...hahahaha eh dah announce kan bonus...hehehe

      Delete