Friday, August 19, 2022

Kuching 2022 ~ Day 2

Sambungan dari: Kuching 2022 ~ Day 1

dan pagi hari kedua tu kami sesiap terus check out je sebab malas nak balik dah...dan destinasi pertama kami pagi tu adalah ke Flyover Cafe di Satok, nak layan mee kolok!salah satu kedai favourite aku gakkk...sedap nyaaa mee kolok daging kat sini...nyummeh!dan kali ni kami order lemon green tea nak makan ngan mee kolok!sedappp!hahahaha....
perut dah kenyang, moh le kita menabur duit di Medan Niaga Satok dan Kek Lapis Mira...masa ni nak dekat puasa, so Mak aku dah pesan beli banyak sikit ikan terubuk masin tuu...haaa pastu jumpa plak pes laksa, mee kolok bagai, terus aku borong gak sebab murah dari beli di Shoppee...kek lapis pun beli la untuk orang rumah...terus dari tak plan nak shopping sebab tak amik luggagr balik, terus penuh tangan memasing kiri kanan yaaa...hahahaha!
pas dah penat shopping, Wani nak makan Rojak Kucei...katanya dulu orang siap kata owner kedai ni kekasih gelap dia sebab dia sokmo datang sini...hahaha aku pernah pi sebelum ni tapi aku rasa biasa je...sedap lagi rojak Kuala Pilah dan rojak kat Taman Gelora depan matriks aku di Kuantan dulu...hahaha....

dah kenyang, dah tak tau nakpi mana...masa ada banyakkk lagi...sekali Wani ajak buat keje gila...drive ke Santubong!hahaha aku suh dia drive sebab jauh...aku malas...dia layan jeee...so sejam gak perjalanan pergi je...hahaha kami ke Santubong Beach Resort berhadapan dengan Kampung Budaya...memang pergi semata amik gambar dan gerak balik Kuching semula...hahaha memang takde kerja sungguh kan...kasi chance la Wani nak imbau kenangan lama diaa...hahaha!
balik ke Kuching sempat singgah di Waterfront sebab Wani teringin nak makan aiskrim gula apong...dia nampak dah semalam tapi tak beli...katanya tak pernah makan...so kita layan je laa...aku dah pernah makan, memang sedappp...cuma ni Wani beli kat kedai lain, siap ada boba lagi...sedap gak la pada akuu...nyummeh!
dan penutup JJCM Kuching pada kali ini adalah Suukee!ni untuk aku...hahaha masa ni dah ontheway ke airport daaa...Wani dah kenyang, aku pun dah kenyang sebenarnya tapi aku rasa rugi tak makan sebab sedappp sangat sebelum ni aku makan...makanya singgah gak la makan nasi ayam hainan yang sedap ya amat ni...dengan nasi dia sedap, ayam sedap, acar sedap...minuman dia pun ngammm!hahahah ya ampun sedap!menaip ni buat aku rasa rinduuuu...nakpi Kuching please!

dan dengan itu berakhir laaa trip kami berdua selaku geng student ke Kuching...agenda mengimbau kenangan Wani pernah bekerja di sana...serta kenangan aku gakkk dah beberapa kali ke sana kan...hehehe misi mengisi perut je la kerja kau kan pastu kau komplen baju kau semua dah sendat!huhuhu bila tah nak mula exercise ni, liat betul sekarang ni...huhuhuhu! ok bai!doakan momentum update blog aku masih berterusan rajinnya yaaa...hahaha ni masih 5 bulan kebelakang punya cerita ni...hahaha now dah Ogos, cerita Mac pun tak habis lagi...huhuhu!

4 comments:

  1. oh peminat mee kolok flyover rupanya... suukee je x penah try xtau pun kedai tu... hehehe

    ReplyDelete