Thursday, August 11, 2022

Solo Roadtrip to Terengganu ~ Day 1

penghujung bulan Februari lepas aku duk busy gilaaa tapi nak menyongket!nasib baik solo nyongket so leh la gerak ikut suka hati aku kan...aku nak attend wedding adik Sue hari Sabtu, so plan nak gerak Khamis sebab nak lepak Cherating tertunda dek kerja tak siap!huhuhu makanya hari Sabtu baru gerak, tu pun siap bawa laptop sebab kerja tak siap lagi!aku gerak lepas subuh sensorang menuju ke Terengganu...masa ni dah dengar ura-ura hujan nonstop sana dan ada tempat dah naik air...tapi kita kan degil, tetappp nak teruskan juga...gatal kaki sangat daaa...
Alhamdulillah perjalanan smooth je cuma sedikit cuak bila masuk Terengganu je, tengok kiri kanan highway dah naik air...sobsss...hujan memang nonstop dan lebattt dari lepas Kuantan...sampai di tempat majlis pun hujan masih lebat...dah la majlis tepi sungai besar, memang nampak laaa air dah tinggi gilaaa...so memang aku turun, jumpa Sue jap, makan, jumpa pengantin, bergambar, dan balikkk...masa ni memang hilang ayu, berselut kaki...hahaha...pasrah!tak lepak lama gak sebab dengar ramai batuk masa ni...hahaha tahniah Amad!adik Sue...Amad ni antara adik Sue yang agak baik ngan aku...hahaha kahwin gakkk dak Amad ni kan...hehehe...
dari kenduri aku terus ke tengah bandar Kuala Terengganu...hujan tak henti lagi...lebat...dengan angin lagi...huhuhu so terus aku check in di Grand Puteri Hotel...aku memang saje pilih hotel tinggi...takut banjir...hahahaha!tapi kawan aku cakap bandar tak pernah banjir sebab dengan ngan laut...entah la...aku siap dengar bunyi angin kat bilik tu dengan bunyi ombak...memang menyeram kan!huhuhu...cuba nak sambung buat kerja tapi takleh...rasa nervous sebab degil nakpi Terengganu gak kan hahaha...
petang sikit tu hujan mulai redaa...Alhamdulillah...aku dah ada janji nak jumpa member aku zaman master dulu yang now dah jadi Prof Madya di UMT...so petang tu Gee datang pickup aku di hotel...memula nak makan area hotel tu tapi tutup plak so aku ajak dia ke kedai member aku yang jauh sikit ke dalam kampung iaitu Pizza Dapur Kayu own by Nani...yeay dapat gak jumpa Gee and Nani serentak sambil melayan pizza sedap Nani...korang kalo ke KT, sila ke sini tau...pizza daging salai dan durian dia sedap ya amat!haahah so lepak ngan Gee memang dia banyak share info dan advise sambung belajar ni laa....masa ni kan aku masih tercari arah...gituuu...yang Nani sibuk so kejap datang ke kami, kejap lari ke dapur...
then Gee hantar aku balik ke hotel semulaa...lepas Isyak malam tuu, member lain plak datang jemput...Tuan Z datang...dia ni member kerja aku sebelum ni tapi dah berhenti kerja dan jadi pensyarah di UMT gakk sekali ngan Gee tadi...hehehe tuan bawak makan char kway teow kat Batu Buruk sambil sakan bergossipan!hahaha ngan dia ni tak gossip tak sah!hahaha...pastu dia duk sound aku banyak sangat berjimba...dia masa buat PhD dulu katanya baca journal je tak henti...hahahaha adoi...
lepas tu kitorang pun nak balik, sekali hujan lebat gilaaa...terpaksa laa redah hujan nak ke kereta...masa ni selain bunyi hujan, memang bunyi ombak menakutkan betul...huhuhu sampai bilik mandi dan terus rehat...ngantok gilaaa rasa tapi best dapat jumpa kengkawan lama sambil cerita pasal belajar...mana-mana ilmu dan nasihat tu kita amik la jadikan tauladan...aaa gituuuu...hahahaha dan malam tu tido bertemankan hujan lebat dannn bunyi ombak kuat gilaaa...duk doa jangan laaa banjir esok!huhuhu...

No comments:

Post a Comment