Thursday, October 1, 2020

Sambutan #37thbirthday

well untuk yang kenal aku dah lama tau la aku sejenis yang obses dengan birthday sendiri...hahaha so plan asal birthday trip aku tahun ni nak buat Umrah DIY dengan Sue dan Bie, tapi keadaan pandemik ini tak mengizinkan kami sedangkan tiket flight dah beli, hotel dah tempah, itinerary semua dah siap tau....huhuhu sedikit kecewa sebab memang excited nak buat Umrah DIY ni tau...tapi takpela, insyaAllah ada rezeki nakpi sana nanti...so sebabkan plan tak jadi, aku gatal laaa plan dari awal nak penuhkan jadual aku sepanjang hujung minggu di bulan September...hahaha sekali dah plan macam mana, kerja pun masuk bertalu talu...hahaha kesian kawan kawan aku kena book tarikh aku awal nak celebrate birthday aku sebab penuh dahhh jadual aku since awal Ogos...hahaha...Alhamdulillah aku syukur ada keluarga dan kawan kawan yang sudi raikan birthday aku lagi tahun ni...so post ni just a compilation la sambutan birthday aku yang ke 37 tahun ni...panjang tauuu...almaklum aku sambut birthday sebulan!hahaha...

5 - 6 September 2020 - aku plan nak sambut birthday dengan Mrs dan Nily sebab diorang pun lahir bulan September juga...plan asal nak tiup lilin atas bukit, tapi diorang serentak pulak sakit lutut...hahaha makanya last minute plan bertukar dengan lunch di Rumah Hutan Bonda Rozita dan kemudiannya kami check in di The Sticks Guide, KKB...last minute plan pun turn out best gilaaa...sangat best The Sticks ni, later aku share review ya...seriously berbaloi sangat aku rasa...dan sempat la buat sambutan kecil kecilan dengan beli cupcake dari TheFlavorBox di Batang Kali....
9 September 2020 - tetiba lewat petang aku nak balik, Kmyza datang bagi surprise kek...katanya lepas ni aku busy, dia pun busy so takut tak sempat nak celebrate...hahaha layan je la...sedap gila kek dia bagi tuuu...selalunya Kmyza celebrate birthday aku ramai ramai...tetiba je datang sorang kan...aku macam suspect something gak sebab dalam minggu tu pun Faried duk tanya jadual aku konon nak suh aku pi kursus...layan...
11 September 2020 - hari Jumaat sebelum aku cuti panjang...awal pagi sakan aku setelkan semua kerja, sebab ngam masuk kerja lepas cuti nanti ada meeting ASEAN...huhuhu sekali siap kerja, tengahari Kmyza datang kalut kat aku cakap ayah Knora meninggal, terkejut la aku kan sebab baru je jumpa ayah dia seminggu sebelum tu...huhuhu memang kalut la kami ke rumah Knora...Allahu terkejut gila weh, sebab tiba tiba sangat...huhuhu Al Fatihah untuk Arwah Ayah Knora...so memang kami tunggu sampai selesai jenazah dibawa ke masjid...then aku balik pejabat, eh tengok ada orang letak Baskin Robins kat atas meja...surprise le ttuu by Wani...hahaha dah la sebelum tu aku sergah dia...kahkahkah...thanks Wani!
then sebelum balik Kakwi message suruh datang bilik...yang sebenarnya aku dah dapat suspect dah diorang nak buat surprise ke aku petang ni, sebab banyak tersasul memasing masa kat rumah Knora pagi tadi...huhuhu so rupanya diorang ngan Knora sekali dah plan nak sambut birthday aku dengan Irma dan Ani sekali petang ni...tapi Knora takleh dah join, dan diorang decide nak proceed gak sebab makanan semua dah order...huhuhu thank you korang! I love all of you so much!muahciked!
then lepas celebrate ngan member opis tu, aku bergegas ke Ayer@8 pula sebab dah ada janji dan dinner dengan CikLyn dan Kdora pula...ni geng zaman kejar Dr Sheikh dulu ni...hahaha plan dinner je, sekali diorang siap surprise beli kek dan hadiahkan telekung Siti Khadijah tau...huhuhu sis terharuuu...thank you korang...masa ni kami dinner di restoran baru Ustaz Don, later aku share ya...hahaha bila tah nak share tu kan, malas gila nak update blog skang ni...huhuhu...
12 September 2020 - aku teringin nak tiup lilin atas bukit...so ajak Nor hiking dan dia suggest ke Bukit Senorang yang tengah viral dengan awan karpet sekarang ni...haa sekali Nor ajak kawan kawan hiking dia yang hardcore, telan air liur gak aku kan...tapi aku kuat kan semangat, nakpi jugak!hahaha...masa pergi ni, baru sedar perasaan 'asing' bila kita join kawan orang lain...sebab selama aku ajak orang lain join geng aku, so ni first time aku join geng orang lain...hahaha ok jer, cuma kena follow cara diorang la kan, sembang pun takleh sampuk sangat sebab tak tahu cerita...hehehe tapi pape pun, aku puas hati dapat tengok awan karpet...haa sebenarnya aku beli muffin nak tiup lilin atas tu, tapi sebab ramai gila orang plus segan la ngan kawan kawan Nor, makanya aku tak keluarkan pun muffin dan lilin tu...hahaha keluarkan cake topper Happy Birthday tu je....hahaha later aku share tau pasal Bukit Senorang ni in details!
balik hiking, malam tu pula adalah sesi celebrate birthday dengan keluarga di Tuah Finest Cuisine di Nilai...dekat je ngan umah abang aku....so anak buah aku siap cakap, nape birthday Makngah dengan ngan rumah Qaiser?hahahaha!yeayy terima kasih mak abah dan semuaaa...kena la celebrate dengan family dulu kan sebelum mula berjimba dengan kawan kawan....hahahah!
13 - 16 September 2020 - birthday trip aku dengan Sue ke Terengganu!yeayyy...best gilaa weh...sampai tu duk layan naik bot bergambar dengan Nani, then gerak ke Pulau Redang, stay di The Taaras, sambut birthday dengan cheesecake beli sendiri plus roti cheese viral korea yang dibuat khas oleh Nani...Allahu seronok sangat...terharu rasa...huhuhu then sakan snorkeling di Redang dan fefeeling diva masa di sana...hahaha later aku share details pasal trip ni tau....then lepas Redang sempat sambut birthday adik adik di Baitul Sakinah, siap dapat surprise birthday cake dari Zoul & isteri...Allahu terharu sangat tau...then kami bermalam di Dungun rumah Sara, jumpa Kayda dan Zai sekeluarga...Allahu diraikan lagi dan lagi....terharu weh!huhuhu...memang antara trip terbaik aku lah so far jumpa  kawan kawan lama...
18 September 2020 - dari awal bulan Ogos lagi diorang dah book date aku nak celebrate birthday...hahaha sebabkan weekend aku dah full, diorang ajak amik cuti dan suh aku pikir nak pi mana...aku on la sebab memang amik cuti seminggu terus pun kan...so aku cakap aku teringin nak piknik cantik cantik sambil ootd kat Putrajaya!hahahah so sakan la Dini beli props, Liana beli desserts...sekali tengok takde makanan berat, so aku masak sheperd's pie dan chicken wing, dan beli nasi lemak...hehehe yeay best gila sebab cantik sangat gambar kami di Taman Seri Empangan tuuu...later kami ke Tamarind Square bergambar dan lepak di 10Gram, sekali dapat free dessert sebab 3 hari dari tarikh birthday...then nak balik tu, masuk kereta Dini cakap ngantok, aku memain cakap jom la check in...hahaha sekali bebetul kami check in di Dorsett Putrajaya!Dini belanjaa...hahaha gila lah...dan malam tu kami check out then sempat dinner di Hot Meal Bah yang sedap ya ampunnnn! Liana belanjaaa...dan berakhirlah celebration gila kami...hahaha later aku cerita details pasal 'trip' ini...hahahah...
19 September 2020 - aku bawa family aku bercuti di Teratak Sofea lagi!hehehe birthday 2 tahun lepas pun aku bawa diorang ke sini...kali ni best gila tengok makin besar dan cantik tempat ni!best sangat....anak anak buah semua seronok...aku siap beli kek, beli bahan bahan nak BBQ, aku masak sheperd's pie gak, then mak aku masak soto, adik aku beli nasi goreng...doneee kenyang sampai malam!hahaha...santai mandi manda je lepak kat sini...semua happy!
20 September 2020 - lepas check out dari Teratak Sofea tu, aku pergi early dinner dengan family Late Dr Chin...seronok sangat laaa wife dan anak anak dia aku ajak makan di Hanbing Korean Dessert di Nu Sentral ni...hehehe sakan bersembang weh, macam macam cerita keluar...makin besar dah anak Late Dr Chin, si aboi dah macam muka ayah dia dahh...huhuhu...sibuk wife dia nak belanja aku sempena birthday aku, tapi aku tak sampai hati plak, sebab memang dah niat nak belanja diorang...dulu masa Dr Chin ada, aku sambut birthday dengan dia sebab birthday dia 17 September, so aku niat lepas lepas ni, aku nak belanja laa family dia kalo masuk bulan September tu...insyaAllah...birthday En Jamal bos aku dulu pun 10 September aku celebrate gakkk tiap tahun...hehehe...
21 September 2020 - hari Isnin, kami buat kerja gilaa...plan asal flight dari KL dan JB ke Penang adalah awal pagi, dan balik malam...sekali Airasia buat kelakar, cancel kan semua flight pagi bawa ke tengahari...tapi sebab semua sepakat teruskan perjalanan, makanya jam 2 petang aku dan Suzy sampai Penang, dan 3.30 petang Rina dan Ilon sampai Penang dari JB...hahaha ada masa dalam 4 jam je weh so kalut kami naik Grab ke Jawi House Cafe Gallery untuk late lunch then jalan kaki ke China House layan kek birthday kami berempat sebelum naik semula Grab menuju ke airport...flight orang JB kul 8 malam, flight orang KL jam 9 malam!hahaha terbaiklah geng matriks yang semua lahir September ni!hahahah siap dah plan next birthday trip!hehehe...
24 September 2020 - balik dari Penang berderet aku dengan meeting ASEAN dan audit di kilang...masa pergi audit di kilang sempat malam tu dinner dengan Ain di TTDI, sekaligus dia belanja aku sempena birthday di Meat Point yang sedapppp!sakan sembang macam hape je kami berdua malam tu walaupun aku rasa penat gilaaa...aku memang sampai rumah malam tu terus pengsan!ye la dari bercuti nonstop merayap, sambung plak kerja back to back...memang penat!
25 September 2020 - last day aku audit di Sungai Buloh, aku dah ada kat KL, aku ajak la Asie dan Irma celebrate birthday Irma di KL...sekali tetiba Irma yang nak belanja kami makan late lunch di Pokok.KL then Asie belanja makan kek di Lisette...hahaha dah tak tau celebrate birthday sape skang ni...hahahah!
26 September 2020 - dah celebration terakhir adalah adik aku belanja staycation di St Regis KL bersama anak anak buah aku...haish bawa sekali tiga orang, memang memenatkan!huhuhu tapi berbaloi tengok diorang happy...dan lepas tu Kachen belanja for lunch di If Only siap dengan dekorasi bunga dan kad birthday aku!yeay!sukaaa...hahahaha!later aku share pasal staycation yang penuh dengan tido, makan, tido dan makan je ni....hahahaha!
dan dengan itu berakhirlaaa alkisah sambutan hari lahir aku yang ke 37...Allahu semoga dengan pertambahan usia ni, aku akan menjadi yang lebih baik...insyaAllah...tak sangka umur dah nak dekat 40 tahun dah...memang nampak dah kedut kedut usia di wajah sekarang ni...hahaha!pasrah!ok korang doakan aku yang baik baik tau...insyaAllah doa tu berbalik untuk korang juga...pastu doakan aku rajin update blog gak...ni dah hujung minggu busy, malas dah nak update blog...sobbbs!hahahahah!ok la korang, TQ rajin membaca sampai habis!hahaha muahciked!jangan lupa jaga diri, kes Covid19 dah makin meningkat balik ni...huhuhu!

14 comments:

  1. Meriahnya celebration!
    Paling suka gambar2 yang picnic tu..cantik sangat2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh tulaa kita pun sukaa gambar piknik tuuu...lawa kan!hehehe

      Delete
  2. Alhamdulillah, rasa bahagia tengok semua gambar! Happy birthday DJ! Moga sentiasa dirahmatiNya dunia akhirat =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillahhh tqqq aminnn! moga yang baik baik untuk kita semua jugaaa...

      Delete
  3. Happy Birthday DJ..!!...
    Semoga ditemukan jodoh cepat..semoga murah lagi rezekiiii...semoga happy2 selalu...
    Dan paling penting jangan lupa update blog hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin aminnn ya rabbal alamin...TQQQ hehehe ok lepas ni rajin balik update...hehehe....

      Delete
  4. Meriahnya birthday celebration...suka tema piknik..nice!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe kan gedik gedik berhasil hehehe...

      Delete
  5. happy birthday DJ ..muah ciked.
    semoga bahagia dunia akhirat

    ReplyDelete
  6. sila lekas hapdet DJ! tak zabar hokay!

    ReplyDelete
  7. Ehem ehem. Dj makin slim r. Road to marriage ke😜

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha alaaa takkan slim je nak kawin!hahahaha

      Delete