Tuesday, May 14, 2019

Percutian Keluarga di Banglo di A Famosa Resort, Melaka

masa cuti Wilayah tu, aku saja ajak family aku bercuti sebab dah lamaa tak bercuti bersama...lagi plak adik ipar aku dah abes pantang, so leh la lepak beramai-ramai kan...so usha punya usha, aku jumpa banglo di A Famosa Resort Melaka yang agak murah di Airbnb cuma RM677.40 untuk banglo dengan 4 bilik dan ada 2 buah katil queen dalam setiap bilik...ok sangat la kannn  untuk kami sekeluarga...so pada hari kejadian, aku gerak dengan mak, abah dan Zara...sibuk je Zara nak ikut kereta aku...then berjumpa dengan family abang aku di Freeport A Famosa Outlet sementara nak tunggu masa check in...
nasib baik, dapat call dari owner cakap leh check in jam 1 petang...haa seronok la kami tak payah lama sangat melepak di outlet kan...hehehe so apa lagi, terus la gerak ke banglo kami...banglo ni tak spesifik untuk muslim, sebab tu murah kot...sebelum ni pernah duk banglo area sini gak, dia claim for muslim only, sampai RM900 harga dia...tapi sampai je ni, rumah tersangatlah bersihhhh...so selesa sangat...anak buah aku melompat-lompat dah nampak kolam depan rumah...
masuk rumah memang bersih sangat weh...mak abah aku kemain suka rumah ni...selesa habes...dah la katil pun banyak...so sangat sesuai la untuk kami sekeluarga...so masuk rumah pasang aircond, sebab panas sangat kat luar tu...hahaha anak buah aku asyik intai luar je...aku cakap nooo...tunggu makngah solat asar dulu baru leh mandi...sebab aku takleh jamak pi sini, tak sampai 2 marhalah...kemain panjang alaaaa budak dua orang tu...ye la, bab mandi kolam ni, makngah je rajin layan...hahaha...
masa kat rumah pagi tu, sempat la aku dan mak aku bersilat kat dapur masak nasi goreng udang la, masak soto la...ingat nak makan malam masa BBQ, sekali takde nya...memasing kebuluran masuk rumah, terusss layan seround duluuu...hahahah...masa ni adik-adik aku tak sampai lagi, so tak meriah sangat laaa...
tengah lagi setengah jam nak asar, anak buah aku tak tahan dah...atok plak kesian, so diorang terjun duluu...adoi dah la panas gila kat luar tu...gigih korang mandi kan...hahaha tak lama tu lepas asar, makngah pun join terjun!hahaha sakan mandi panas pun...masa tengah mandi Anim sampai dengan Shane, then tak lama tu family adik lelaki aku pun sampai...yeay!sakan mandi weh dari terik panas sampai dekat Maghrib!hahaha kecut memasing...mak abah aku pun masuk kolam sekali kena tarik!hahaha...
tengah kami mandi tu, sempat laaa abang dan adik aku berBBQ...so kita sambil mandi, kejap kejap naik atas ambil ayam, ambil kambing...pastu angkut semua makanan kat dalam tu bawa keluar...dah sejuk mandi ni, memang sedap makan la kan...lapar gilaaa...sedapnyaaa semua makanan!nyummeh!
dan malam tu makngah pengsan...abang aku ajak pi tengok show pun malas...abang aku je sekeluarga keluar pi tengok show kat resort tu...yang lain lolappp kepenatan...hahaha dan esoknya bangun awal, aku kejut anak buah aku ajak mandi lagi...hahahaha...yang baby tu pun nak masuk gak, sekali tak lama lepas tu dia lolappp...hahaha adoi dik...



tengah mandi abang aku balik dari beli sarapan...so apa lagi, breakfast by the pool la uols...masa ni aku buat perangai gila, nak sejukkan kopi so nak letak dalam pool...sekali terbaling la, apa pecah air kopi tu, dahhhh bau kopi pool kami...hahaahaha marah betul anak buah aku...teruk aku kena kutuk...kahkahkah...
dan tengahari tu sebelum checkout kita posing laaa seround dua dulu sebagai kenangan...Alhamdulillah lengkap semua ada kali ni...memasing dah kawin, duk jauh ni, bukan senang nak kumpul semua ada ni kannn...cucu atok opah pun dah tiga dan soon nak tambah lagi sorang...menantu je laaa bila tah nak dapat...menantu laki maksud aku...hahahaha...
masa on the way balik kami singgah makan durian...Musang King dia jual RM30 sekilo...so amik la 3 bijik kena hampir RM300 gak la...mahal gilaaa tapi sedappppp sangat weh!serious buah dia sedap gila, tebal isi dia, berlemak sedap!puas hati sangat makan weh...3 bijik tu berlebih-lebih sebab besar...Anim tapau bawak balik...
then adik lelaki aku gerak balik Melaka, kami yang lain ke KL...sempat singgah lunch masakan nogori sembilan di Pedas Linggi...seriously memang terbaik tempat ni, wajib singgah kalo lalu sebab dekat sangat dari Exit Pedas Linggi tu weh!sedap dan berasaapppp podeh eh...dan petang tu kami selamat sampai ke rumah...yeay Alhamdulillah selesai percutian keluarga...tunggu next ke mana lagi kami pergi untuk birthday mak aku plak...hehehe...

6 comments:

  1. Family gathering macam.ni mmg menyeronokkan..nanti SA nak plan la ngan adik beradik

    ReplyDelete
  2. SALAM BOLEH TANYA APA NAMA BANGLO NI YE DI AFAMOSA

    ReplyDelete