Monday, May 20, 2019

Kedai Makan Fei & Ali, Shah Alam

selesai go karting dan shopping, kami ke Kedai Makan Fei & Ali sebab selalu nampak dia lalu kat Instagram kan...pastu pernah nampak Meng makan, nampak sedappp...so terpengaruh la jugak...so dah alang-alang di Shah Alam ni, ayuh la kita ke Kedai Makan Fei & Ali di Seksyen 9...masa sampai ni ada satu meja je ada orang, nervous dah tak sedap ke...hahaha sebab memang lunch hour kan...hehehe...
tanpa membuang masa, ayuh la kita usha menu yang ada...untuk minuman je, satu page haa menu minuman dia...banyak gila...dari hot tea, ke ice tea shaker, teh tarik series, coffee, vanilla frappe, yogurt smoothie dan fruit republics...soft drinks juga ada kat sini...haa sangap nak pilih...hehehe then untuk makanan pula, diorang ada pelbagai pilihan western, asian, korean dan juga burgers...haaa pilih je mana kita nak kan...selain tu ada gak platter set, nampak menarik tapi sebab takde la lapar sangat, taknak la makan platter tu...besar sangat!
dan taraaa inilah pilihan kami...aku pilih Tempura Buttermilk Chicken with Rice (RM12.80) dan Liana ambil Spiral Pesto with Grilled Chicken (RM16.40)...haaa ini yang datang...aku nye tu nampak tak memberangsangkan ayam dia...nampak kering dan sejuk...Liana punya plak takde kot spaghetti spiral, so dia bagi spaghetti biasa...ayam nampak kering...huhuhu...
untuk air pula both of us pilih nak cuba teh tarik series diorang...aku pilih Teh Tarik Vanilla (RM6.70) dan Liana pilih Teh Tarik Cincau (RM6.30)..ok la nampak menggoda dengan leleh leleh gitu kannn...hehehe so rasanya?untuk teh tarik ni aku suka la sebab light je aku rasa, tapi Liana tak suka sebab dia cakap manis sangat...bila aku rasa dia punya, memang dia punya manis sikit mayb sebab cincau tu manis agaknya...heheuuu so aku adah tehtarik laaa dengan air dia ni, tapi Liana tak tehtarik sangat...hahaha...
untuk makanan plak, maaf laaa dua-dua tak kena tekak aku...aku rasa dry sangat...ayam dia alahai keras dan kering weh...biasa sangat la pada aku kedua-dua menu tu...sos pesto Liana tu pun tak berapa umphhhh sangat..hahaha entah la kenapa, tak berapa happy la...tak tau la sebab high expectation sangat ke, salah pilih menu ke...tapi perut sis tak happy kat sini...hehehe...
so overall, sis taknak datang sini dah laaa...hahaha sorry Fei & Ali, Air tak Tehtarik dengan uols sangat lah...hahahaha...Air lebih Tehtarik dengan orang lain la macam ni...hahaha...adoi laaa rasa tak puas sangat!so lepas makan kitorang balik rumah Liana, aku lepak sampai lewat petang sebab layan movie kat rumah dia...dannn sebabkan tak puas makan, dinner aku nak something best!sooo nak tau apa aku makan for dinner?tungguuuu...

No comments:

Post a Comment