Wednesday, April 17, 2019

Natrabu Xpress Minang Restaurant, Putrajaya

sempena bisnes trip aku dan Asie kat Hatyai baru ni, ecewah bisnes trip kata kau kan...hahaha ada untung sikit la...so aku dan Asie ajak Irma makan-makan bersama...sebab sedih gak Irma tak dapat join trip tuuu...so kami decided nak mencoba makan di restoran baru buka kat Presint 15, Putrajaya ni iaitu Natrabu Xpress Minang Restaurant...
adik aku cakap kalo Natrabu Xpress ni, menu dia tak sebanyak Natrabu biasa, tapi aku usha menu ni, banyak je laaa pada aku...semua makanan minang ye...terliur aku melihat menu...dan macam biasa tiga budak gemok jadi tamak, abes semuaaaa nak diordernya!hahaha...
untuk kali ini kami order 2 set Dendeng Balado (RM6 each), Ayam Kampung Gulai (RM25), Ayam Pop (RM22), Terong Tempe Balado (RM4), Begedil (RM3), Udang Petai Balado (RM15) Sambal Ijo (RM3) dannn kopi padang (RM6) yang sedapppp...haaa banyak gila kan kami order kan...sangat tamak haloba sungguh!hahahaha...
tapi walaupun banyak, semuanya licinnnn...siap bertambah nasi lagi wehhh...hahahaha overall makanan dia sedappp..tapi biasa laaa masakan minang memang berminyak sikit, tapi kami suka jer...enjoy gila makan, total makan siap berlebihan dari keuntungan...takpelaaaa janji puas hati dan kenyang!Alhamdulillahhh...insyaAllah next time kita plan roadtrip bertiga pula ye...hehehe...
dah kenyang sempat singgah beli aiskrim gula apong di Dayang Sarawak...Irma belanja!hehehe sedappppnyaaa dah ada aiskrim gula apong dah kat sini...sukaaa...tapi kalo DP Ice Cream lagi best sebab letak sos gula apong tuuu...hehehe

2 comments: